2024-05-14, 20:36
Medlem
SD inspireras av Putins troll-fabriker. Vad ni fr betalt vet jag inte, bryr mig noll.
Rstar hellre p Folklistan, om jag anser migration och integration r det viktigaste
Citera
2024-05-14, 20:37
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izquierda
Ja, man ser paniken i hans gon. Samma i talet han hll. Sdr skrrad brukar han inte se ut.

Ja, oj vad skrrad han ser ut
Citera
2024-05-14, 20:38
Medlem
Gentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten
Viktigaste r att driva igenom sin politik, ven om det r med Svarte-Petter.

Tror det blir strre problem infr nsta val fr hgern att behlla regeringsmakten efter den hr skandalen.

Gladast av alla r nog Maggan ver det hr avsljandet med tanke p vilket liv hon stllde tlll med i vras "Vem finansierar honom?"

Men vilket avsljande pratar du om? Vilket jvla scoop allts. Ngra personer lgger upp satirklipp. Oh, vi kallar det desinformation och lanserar det hr lagom infr EU-valet - ungefr som vi alltid brukar gra. Samma sak hela tiden och utgngen blir alltid samma, att SD fortstter vxa.
Citera
2024-05-14, 20:39
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Vilka har du sett annorstdes?

Finns flertalet bloggar, sociala mediakonton "nyhetssiter"

Som driver narrativ med hjlp av faktiskt desinformation , vill du ha nt exempel s skickar jag det i PM fr det r kanske offtopic
Citera
2024-05-14, 20:40
Medlem
BewilderedHulders avatar
h, bara lite rap battle i al Suedis partytlt.
Citera
2024-05-14, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Jag klarar inte av att kolla mer. Jag smller av d. Kommer ngot matnyttigt fram?

Ja. Joakim Wallerstein sger att dom r dumma som lmnar in datorerna p INET fr reperation nr det finns frstasidannyheter och hunter biden material (Joe Bidens pedofil son) p datorerna.

Konstig oro nr inget stmmer enligt jimmey
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
SD inspireras av Putins troll-fabriker. Vad ni fr betalt vet jag inte, bryr mig noll.
Rstar hellre p Folklistan, om jag anser migration och integration r det viktigaste
Ja, Folklistan framstr ju som moralens vktare i denna situation.

Mest intressant vore om SD kunde kommentera hur de ska g vidare nu nr de ppet vill skra i public service. Det vore ju smakfullt av dem att brja att skra i de egna, offentligt finansierade kommunikationskanalerna som deras parti bedriver. Visa initiativ fr fan!
Citera
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Det fanns inga belgg under nazitiden att nazisterna censurerade media heller. .
Vad fr du det ifrn?

Problemet med er SD-drgg och liknande r att ni tror att ni kan vlja vad som r sant eller falskt.

Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...r-i-maktspelet

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...nkt-trollkonto

S hr ser det ut i partilokalerna. Vad r skillnaden mellan en trollfabrik och en ledarskribent p Aftonbladet vara fru jobbar hgt upp fr sossarna?

Tro mig, alla har trollkonton, frn hger till vnster. Vissa har det bttre stllt och kan be ngon ledarskribent skriva deras propaganda.

Ibland heter det Var grna aktiva i sociala medier i partitidningar.
Lite skillnad p en individ anstlld genom ett parti och p ett parti.

Att vara aktiv i sociala medier eller att vara en skribent p en tidning r inte heller synonymt med att vara ett troll.

Din whataboutism r extremt ointelligent.
Citera
2024-05-14, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Alla SD-troll i den hr trden sger en del.
Man visar hur man matar in deras budskap sm doser i brjan s lttlurade fastnar.
Allts hjrntvtt.
Citera
2024-05-14, 20:43
Bannlyst
Behvs inget avsljande r redan uppenbart fr alla att SD har en massa troll likt dom p detta forum. Slytheringnget som hatar judar och USA.
Citera
2024-05-14, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermes88
TV4:s Kalla Fakta har nyligen genomfrt en granskning som syftade till att avslja en pstdd "trollfabrik" knuten till Sverigedemokraternas kommunikationsavdelning och mediekanalen Riks. Deras reportrar har infiltrerat dessa enheter i flera mnader. Men resultatet? Inte ett enda konkret bevis presenterades i programmet som stder tesen om en "trollfabrik".

Under avsnittet fick tittarna se arbetsmiljn inom Riks, med diskussioner kring medieproduktion och planering av opinionsunderskningar. Det framkom endast att Riks har en vlknd koppling till SD, vilket inte r en nyhet.

Vndningen kom nr en av de anvndare vars konto pekats ut som del av "trollfabriken" tog till sociala medier fr att frsvara sig. https://twitter.com/MXCartoons/statu...73113903538234

En skrmdump frn programmet visades dr kontot ingick i en lista av mnga, utan tydliga bevis fr anklagelserna. Reporter Emil Hellerud erknde senare att dessa konton inte kan kopplas direkt till SD eller dess kommunikationsavdelning. Hellerud pstod att de sprider ett liknande narrativ, men kunde inte verifiera ngon bakomliggande organisation eller avlnade agenter.

https://twitter.com/emilhellerud/sta...29470702600341

Detta har lett till kritik mot Kalla Fakta, dr SD-toppar som Martin Kinnunen och Tobias Andersson beskyllt programmet fr att vilseleda och sjlva sprida desinformation.

https://www.tv4.se/artikel/2VCWExxK0...en-trollfabrik
Denna artikel och andra mediers artiklar r allts motsgelsefulla eftersom den ger en mycket direkt och detaljerad beskrivning av hur Sverigedemokraterna aktivt och medvetet bedriver en "trollfabrik".

Hur ser ni p denna situation? Br journalister ha starkare bevis innan de publicerar sdana anklagelser? Vilket ansvar har medierna att skerstlla att deras information r korrekt innan de gr ut med en story?

https://insikt24.se/kalla-fakta-erka...oppla-till-sd/

+ + +

Rubrik ndrad: Den tidigare rubriken "Kalla Fakta erknner: "Trollkontona" gr inte att koppla till SD" har ndrats till "TV4:s Kalla fakta om SD:s trollfabriker ".

Han eller hon (inte hen eller icke binr) som rstar p annat n SD skriver under sin dom.
Rstar man p annat n SD i EU eller Riksdagsval s avsger man sig frihet.

Allts TV4 har allierat sig med EXPO och andra efterblivna som vill dda Sverige.
Dda friheten... Vi hade hg niv p intelligens i detta landet fr ngra decennier sen :-(

Allts alla andra partier, framfr allt MagdaHaggan har frstrt Sverige i decennier....
Nu r det dax att visa att vi vill INTE bli styrda av WOKE och EFTERBLIVNA!!!

Det finns bara tv kn, vra barn kommer bli frstrda med S, V, C, L, MP, M, osv.
Jag vill vi skall ha barn som INTE blir psykiskt sjuka av dessa ovan nmnda partier :-(

Allts att va BI, BG eller LEBB r ok, men ge inte barn mjligheten att vlja juridiskt.
Detta kommer generera s mycket psykisk ohlsa, mnga barn kommer ta livet av sig...
Citera
2024-05-14, 20:44
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wetiko
Finns flertalet bloggar, sociala mediakonton "nyhetssiter"

S nmn ett nn gng d. Det r allt jag frgat om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in