2024-05-14, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
För mig är Greta en poserande politisk bimbo.
Redan som klimataktivist tyckte jag så och genom att nu ha axlat rollen som terroristaktivist har Greta påtagit sig rollen som megabimbo i den svenska pk-världen. Fattar Greta själv detta?

Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Varumärket Gretea Thunberg är dött. Hon har gått till ifrån klimataktivist till att bli en terroristkramare.
Citat:
Ursprungligen postat av bossebengbula
Att någon fortfarande ger henne uppmärksamhet oavsett ämne är märkligt.
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
är det inte bättre att hon tältar i rosengård?
Klinkerhofen, dagens 10-poängare till dig🤣

Citat:
Ursprungligen postat av gyldenbollockes
Det tältar inga studenter utanför universiteten i Kina, Iran, Ryssland eller Venezuela alltså? Undrar varför.
Journalister som rapporterar om det här som "studenter" är en del av propagandkriget mot dig. Greta är ingen student.
Greta lyder order från samma organisation som styr låtsasprotesterna i övriga västvärlden.
Ett entydigt JA på detta.
För alla klimatintresserade så anser jag att Greta genom sitt engagemang i diverse aktivistprotester och nu senaste gångerna sitt engagemang för Hamasterroristerna i Gaza har spelat ut sin roll som trovärdig representant ”för ett bättre klimat”.
Skärp dig Greta!
Citera
2024-05-14, 19:51
Medlem
Någon som läst om vad Malena E tycker om hennes dotters judehat med tanke på att Malena iallafall tidigare var medlem av SKMA.
Det var ju tal om att hon skulle bli utesluten men hon blev väl inte det sen ?
Då Malena var emot att Israel skulle tävla i Eurovision verkar hon också tappat det.

Väldigt tragiskt att Greta stöttar terrorister och tror på deras budskap.
Citera
2024-05-14, 19:58
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Fast dessa Palestina kramare har hållit på länge, när Nooshi fördömde 7 okt blev det ett rama skri hos vänstern, tar man även idrott ställer dessa Palestina kramare till det, Davis cup 2009, Sverige skulle möta Israel man fick flytta matchen spela inför tomma läktare, upplopp även då.

Vad man kan göra är att inte tillåta demonstrationer intill själva arenan, man tillämpar att dessa får demonstrera en bra bit bort, dessa som bryter mot detta ska tas hand om och straffas lite hårdare o mer kännbart.

Detta är såklart sant och en helt riktig observation. Självklart finns det verkliga antisemiter men jag undrar om generation "woke/Greta" i sin kärna verkligen är antisemiter eller om de snarare är en produkt av vår tids hjärnvirus som bara ser världen ur termer av förtryckta/förövare, kolonialism och vit skuld.
Helt ärligt vet jag inte vilket som är värre. Inbitna antisemiter brukar åtminstone vara tydliga och uttalade med sitt judehat.
Citera
2024-05-14, 20:04
Medlem
Är det ett flamsäkert tält? Antyder ingenting. 😆
Citera
2024-05-14, 20:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dildobagginz
Det skulle vara något. Nazister som försvarar judar och sen då en vänster extrem galning som försvarar en sekt som skär av huvudet på spädbarn.

Syntax error

Nazister hyllar ju Greta, de håller med henne, Hamas och vänsterextrema. Nazister hatar judar mest av allt, sedan ”den breda mitten”, även sverigedemokrater. T.o.m. Mattias Karlsson i SD får dödshot av nazister, men Greta Thunberg gillar de.
Citera
2024-05-14, 20:12
Medlem
Sonnenwendes avatar
Bryr sig någon om Nasse-Greta och hennes antisemitiska arabkompisar tältar utanför blå husen på Sthlmuni?
Snart är terminen slut, vad är poängen?
Citera
2024-05-14, 20:17
Medlem
TheKhurgans avatar
Det blir fan inte löjligare än såhär.
Nu ska Greta täta utanför ett universitet. För att Israel äntligen gör rent hus nere i Gaza (vilket de skulle gjort för länge sedan). Terrorister och barnamördare ligger tydligen längst upp på hennes lista.
Citera
2024-05-14, 20:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skogsmaran
Detta är såklart sant och en helt riktig observation. Självklart finns det verkliga antisemiter men jag undrar om generation "woke/Greta" i sin kärna verkligen är antisemiter eller om de snarare är en produkt av vår tids hjärnvirus som bara ser världen ur termer av förtryckta/förövare, kolonialism och vit skuld.
Helt ärligt vet jag inte vilket som är värre. Inbitna antisemiter brukar åtminstone vara tydliga och uttalade med sitt judehat.

De är 100% antisemiter, Greta är 100% antisemit. Antisemitism är rasism och man behöver inte erkänna att man är rasist för att vara impregnerad av rasistiska ideal och idéföreställningar, undermedvetet.
Det är mer eller mindre alla människor som inte aktivt upplyst sig och börjat lyfta på sina föreställningar och SE rasismen, se än att det är mer än att aktivt heila eller skrika ”wh-te p-wer”. Mer än att välja att säga n-ordet. Det är inte som att ifall man undviker de tre grejerna så har man inte med rasism att göra, har inte sagt och gjort rasistiska saker utan att fatta det eller har inte rasismen som grund under sitt tänkande även om man tänker aktivt att man ”hatar rasism”.
Det kan även ta sig i uttryck som white saviourism eller Cultural appropriation. Jag tror garanterat att Greta så som hon beter sig och med den etniska bakgrunden och klassbakgrunden hon har, samt detta Messiaskomplex och extrema White Saviour komplexet, är rasist inifrån benmärgen.
På ytan vet hon att det inte är populärt att vara rasist men hon släpper ut antisemitism nu när hon uppfattat att det är fritt fram.
Hon skriker att Israel ska utrotas, vrålar slagord som manar till folkmord på judar, och ockuperar nu universitetet och KRÄVER att de klipper alla band, forskning, utbyten, vänskapsband osv med BARA Israel.
Inte med Iran som mördar barn och unga hela tiden och förtrycker sin egen befolkning med tortyr, fängslande och mord på ett fruktansvärt sätt. Där människor dagligen riskerar livet och tortyr genom att ens röra sig fritt och tex sjunga..!
Greta säger inte ett piss om Iran.
Inte om Sudan där det pågår folkmord.
Inte om Kina som är ett rikt och mäktigt land som just nu koloniserar Afrikanska länder på nytt. Som har slavar i sina sweatshops och RIKTIGA koncentrationsläger. Koncentrationsläger!!!! Greta Thunberg är knäpptyst om detta. Men det är väl de som betalar henne…
Citera
2024-05-14, 20:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av The-Festis
Någon som läst om vad Malena E tycker om hennes dotters judehat med tanke på att Malena iallafall tidigare var medlem av SKMA.
Det var ju tal om att hon skulle bli utesluten men hon blev väl inte det sen ?
Då Malena var emot att Israel skulle tävla i Eurovision verkar hon också tappat det.

Gretas föräldrar har uppfostrat en narcissist och är helt medberoende.
Citera
2024-05-14, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Proportionerligheten beror väl på hur många av de påstått dödade som slogs för eller skyddade Hamas?

Dessutom finns det ett utmärkt sätt att få slut på dödandet bums nämligen att släppa gisslan. Tipsa Gretchen om att sätta och gadta om det istället

Nu är det inte civilbefolkningen som håller gisslan, det är antagligen ett fåtal frihetskämpar i Hamas kärna.

Det dödades 1.000 judar. Proportionellt vore att döda 1.000 palestinier. Kanske 2.000 om man även vill sända ett avskräckande budskap.

Idagsläget har Israel dödat vadå 35.000? Varav flertalet är oskyldig civilbefolkning. Israel har inte identifierat några skyldiga gärningsmän, utan bombar urskiljningslöst. Det är ett brott mot mänskligheten.

Vad är proportionellt enligt judarna? Och hur går resonemanget? Det verkar som att judarna vill döda alla palestinier. Judarna dödar även journalister och hjälparbetare från andra länder.
Citera
2024-05-14, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Festis

Det är judarna i Israel som begår brott mot mänskligheten. Inte palestinierna. Detta enligt FN. Därför är hela omvärlden upprörd. Israel begår just nu folkmord på palestinier.

Gaza var ett förintelse läget. Bevakat av beväpnade judar, och palestinier fick inte fritt lämna lägret. Det rådde fattigdom och arbetslöshet och misär i Palestina.

De vadå några hundra terrorister som angrep Israel, är inte anledning nog för kärnvapenstaten Israel att utrota ett helt oskyldigt folk. Till och med USAs president Biden har nu reagerat mot Israel.
Citera
2024-05-14, 20:33
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
De är 100% antisemiter, Greta är 100% antisemit. Antisemitism är rasism och man behöver inte erkänna att man är rasist för att vara impregnerad av rasistiska ideal och idéföreställningar, undermedvetet.
Det är mer eller mindre alla människor som inte aktivt upplyst sig och börjat lyfta på sina föreställningar och SE rasismen, se än att det är mer än att aktivt heila eller skrika ”wh-te p-wer”. Mer än att välja att säga n-ordet. Det är inte som att ifall man undviker de tre grejerna så har man inte med rasism att göra, har inte sagt och gjort rasistiska saker utan att fatta det eller har inte rasismen som grund under sitt tänkande även om man tänker aktivt att man ”hatar rasism”.
Det kan även ta sig i uttryck som white saviourism eller Cultural appropriation. Jag tror garanterat att Greta så som hon beter sig och med den etniska bakgrunden och klassbakgrunden hon har, samt detta Messiaskomplex och extrema White Saviour komplexet, är rasist inifrån benmärgen.
På ytan vet hon att det inte är populärt att vara rasist men hon släpper ut antisemitism nu när hon uppfattat att det är fritt fram.
Hon skriker att Israel ska utrotas, vrålar slagord som manar till folkmord på judar, och ockuperar nu universitetet och KRÄVER att de klipper alla band, forskning, utbyten, vänskapsband osv med BARA Israel.
Inte med Iran som mördar barn och unga hela tiden och förtrycker sin egen befolkning med tortyr, fängslande och mord på ett fruktansvärt sätt. Där människor dagligen riskerar livet och tortyr genom att ens röra sig fritt och tex sjunga..!
Greta säger inte ett piss om Iran.
Inte om Sudan där det pågår folkmord.
Inte om Kina som är ett rikt och mäktigt land som just nu koloniserar Afrikanska länder på nytt. Som har slavar i sina sweatshops och RIKTIGA koncentrationsläger. Koncentrationsläger!!!! Greta Thunberg är knäpptyst om detta. Men det är väl de som betalar henne…

Jag är inte oenig med dig, inte alls.
Men jag undrar om man inte kan tillämpa en version av Hanlon's "Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity" men istället för 'stupidity' tänka sig en form av hjärntvätt i skepnad av vit skuld, intersektionell teori och påverkanskampanj. Jag tror inte Greta eller generation woke är några stora tänkare eller antisemiter i grunden. Istället tror jag att de är vilseledda, lurade och felutbildade.

Med lite eftertanke - Byt ut "tror" mot "hoppas" i texten ovan, för det är snarare rätt ord. Jag hoppas dessutom att det finns en räddning för dessa västhatande GenZ's. Men jag är inte helt säker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in