2024-05-13, 10:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrell
Problemet med detta resonemang är att du inte redovisar hur många gånger kvinnor möter män eller björnar. Jag kan med stor säkerhet säga att de flesta kvinnor, under sin livstid, aldrig kommer att möta en björn, inte ens i skogen.
Män däremot, möter de oftast dagligen, och kanske hundratals olika män dessutom. I skogen betydlig mer sällan. Om du inte räkknar parker och urbana "skogar".

Jag kan förstå kvinnors uttalde rädsla för män i dag. De matas med nyheter och historier via media och social media. Lätt då att tro att det alltid blir problem då de möter en okänd man.

Precis som de flesta här matar varandra med elakheter om invandrare och sedan tror att bara de sätter sin fot ute så kommer en invandrare att ge sig på dem eller deras anhörig.

Som kvinna tror jag inte att det alltid blir problem då jag möter en främmande man. Grejen är att jag inte vet vilka av de män jag möter som kan bli problem.

I övrigt har du goda poänger.
Citera
2024-05-13, 10:38
Avstängd
OnkelUnkass avatar
Då så, då borde ju samma grupp femenester förstå varför flertalet kvinnor inte vill ha män i omklädningsrum och inne på damernas
Citera
2024-05-13, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
WHO:s statistik går definitivt inte att lita på, och den lär ju dessutom innefatta arabländer. Att inte fler dödats av björnar beror på att folk sällan stöter på dem.

”Sexuellt eller fysiskt våld”.

Jämför man det med män vs män så ligger väl siffran på i stort sett 100% gissar jag (fysiskt våld då).
Citera
2024-05-13, 10:40
Medlem
Det beror på vem mannen är. Är det en ung aggressiv kille från förorten så väljer jag helt klart en björn. Det har hänt alldeles för många våldtäkter med brutal misshandel i skogen. Dessutom så törs inte dessa killar gå ensamma, och ett gäng med kusiner väntar bakom närmaste buske. Så björnen är ett självklart val. Det är inte alls säkert att den har onda avsikter.
Citera
2024-05-13, 10:41
Medlem
Problemet att kvinnorna som väljer björnen är de kvinnor som spenderar sina liv på nätet att gråta ut över sina skitliv och att det är männens fel. Normala kvinnor och män sitter inte på Facebook och triggar igång varandra över irrelevanta saker.

Därav så ser det ut som majoriteten av kvinnor väljer björnen men om du går in på ett dårhus så är inte personerna som befinner sig där representativt för hur samhället ser ut.
Citera
2024-05-13, 10:50
Medlem
Thyrells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Som kvinna tror jag inte att det alltid blir problem då jag möter en främmande man. Grejen är att jag inte vet vilka av de män jag möter som kan bli problem.

Så är det för män också. Även om män inte dödas och våldtas i samma omfattning som kvinnor, så är jag heller inte säker att det inte blir problem då jag möter en okänd kvinna.

Men jag har förståelse för kvinnors rädsla.
Citera
2024-05-13, 10:53
Medlem
Citat:
Problemet med detta resonemang är att du inte redovisar hur många gånger kvinnor möter män eller björnar. Jag kan med stor säkerhet säga att de flesta kvinnor, under sin livstid, aldrig kommer att möta en björn, inte ens i skogen.
Män däremot, möter de oftast dagligen, och kanske hundratals olika män dessutom. I skogen betydlig mer sällan. Om du inte räkknar parker och urbana "skogar".

Jag kan förstå kvinnors uttalde rädsla för män i dag. De matas med nyheter och historier via media och social media. Lätt då att tro att det alltid blir problem då de möter en okänd man.

Precis som de flesta här matar varandra med elakheter om invandrare och sedan tror att bara de sätter sin fot ute så kommer en invandrare att ge sig på dem eller deras anhörig.

Problemet med ditt resonemang är att detta inte är en fråga om statistik eller sannolikhetslära utan frågan, ställd på sociala medier, avslöjar något om kvinnors faktiska rädslor.

Och den väcker också frågan...varför är detta problem i världen, både i from av rädslor och faktiska brott så lite uppmärksammat politiskt och allmänt medan ex. gängskjutningar väcker sådant febril aktivitet?
De allra flesta regioner i Sverige idag har betydligt större andel mördade kvinnor av partners än dödsfall pga gängkriminalitet.

Och ursäkta mig...du tror kvinnors rädsla beror på media? Vad missade du i WHOs siffror ?
Citera
2024-05-13, 10:54
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe

Åjo, det vet du nog.

Sedan vill jag tillägga att det är bra att kvinnor är lite rädda för män.
Citera
2024-05-13, 10:56
Medlem
Citat:
Så är det för män också. Även om män inte dödas och våldtas i samma omfattning som kvinnor, så är jag heller inte säker att det inte blir problem då jag möter en okänd kvinna.

Du är inte säker för fallande träd heller...

men män är inte rädda, de behöver heller oftast inte vara rädda överhuvudtaget för kvinnor.
För risken att kvinnor ska våldta dem eller mörda dem eller utnyttja/ sälja dem som sexslavar ex...är så gott som obefintlig.
men den risken är högst närvarande för kvinnor alla ggr hon träffar på män.
Citera
2024-05-13, 11:00
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Problemet med ditt resonemang är att detta inte är en fråga om statistik eller sannolikhetslära utan frågan, ställd på sociala medier, avslöjar något om kvinnors faktiska rädslor.

Och den väcker också frågan...varför är detta problem i världen, både i from av rädslor och faktiska brott så lite uppmärksammat politiskt och allmänt medan ex. gängskjutningar väcker sådant febril aktivitet?
De allra flesta regioner i Sverige idag har betydligt större andel mördade kvinnor av partners än dödsfall pga gängkriminalitet.

Och ursäkta mig...du tror kvinnors rädsla beror på media? Vad missade du i WHOs siffror ?

Rädslan är ju rent statistiskt fullständigt irrationell. Man skulle ju kunna börja med att inte ligga med kriminella män och psykopater, som ju de flesta kvinnor älskar.
Citera
2024-05-13, 11:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Rädslan är ju rent statistiskt fullständigt irrationell. Man skulle ju kunna börja med att inte ligga med kriminella män och psykopater, som ju de flesta kvinnor älskar.
Så om jag väljer att blint lita på alla män (utom kriminella och psykopater då, är det lugnt? Ingen kommer att tycka att jag är naiv eller så?
Citera
2024-05-13, 11:05
Avstängd
Citat:

Ni kanske också bör överväga björnen i skogen 🙂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in