Citat:
Ursprungligen postat av
Dafwid
Vad nu ordet "att vara manlig" egentligen innebär, det kanske är upp till var och en att bedöma. Kanske också ska tillägga att mitt inlägg inte kommer handla om att vilja byta kön på något sätt, utan jag vill skriva av mig lite och se om det kanske finns någon själ där ute som tänker lite som mig. Min förhoppning är den i alla fall, och att se att jag inte är helt ensam i mitt tänk.
För att återknyta till ämnet manlig; ord man ofta hör i dessa sammanhang är "hård", "inte rädd för något", "stark", "visar inga känslor" etc. Och det här är så långt ifrån mig man kan komma. Är verkligen inte hård och tuff, snarare mjuk och försiktig i min framtoning. Har aldrig förstått det här med att män ska tävla med varandra hela tiden och jag tycker verkligen inte om sport!!
Har alltid känt mig annorlunda mot alla andra och jag gillar inte det jag ser i spegeln; en tanig och osäker kille som viker undan med blicken hela tiden. Osäker på mig själv och på mina val i livet, måste alltid fråga andra först innan jag gör något.
Någon mer kille/man där ute som känner samma sak?
Steg 1. Börja med att odla skägg.
Steg 2. Sedan så måste du lära dig att släppa hårda brakskitar! Tryck ordentligt när du känner att du har en på gång.
Steg 3. Skratta högt och hysteriskt åt din brakskit.
Steg 4. Pissa högt och hårt i pissrännorna för att visa vem som är kung på krogen.
Steg 5. Berätta så ofta du kan om zigenaren du mördade när du gick i 8an.
Så. Lycka till.