2024-05-12, 14:39
Medlem
Jack.Elams avatar
Några om först.

Om det visar sig vara en bombning och om Ryssarna skyller på Ukraina och om det återupprepar sig 2-3 gånger.

Vad ska man tänka sig Putin har för end game här? Formellt deklarera krig för att få tillgång till mer resurser?
Citera
2024-05-12, 14:39
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snake65
Ja jag har funderat på det också att putler och hans lakejer har lurat i sina trupper att Ukraina kommer att behandla krigsfångar inhumant, men det finns inte på kartan att Ukraina kommer riskera att få väst att minska på vapen hjälpen, det är därför att ryZZland försöker misskreditera Ukraina för att hjälpen ska upphöra

Projicering av ryssen med tanke på hur de själva avrättar, torterar, mördar och våldtar både egna och ukrainare vare sig det handlar om soldater eller civila.
Självklart vill de då måla att motståndaren gör samma sak.
Citera
2024-05-12, 14:50
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Tydligen Ukraina som bombat.

Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Jävligt cleant ras på hyreskåken för att vara orsakat av bomber.

Ryskt fyllebygge som havererat ligger nog närmre verkligheten.

Ser ut som något exploderar perfekt på bottenvåningen.
Citera
2024-05-12, 14:57
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Ser ut som något exploderar perfekt på bottenvåningen.
Kanske tvärtom, explosion längst upp som fått en fin kollaps neråt pga vikt från just toppen som rasat?
Citera
2024-05-12, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Kanske tvärtom, explosion längst upp som fått en fin kollaps neråt pga vikt från just toppen som rasat?
Se videon som jag postade längre upp. Där ser du hur det exploderar och det är inte längst upp, tvärtom faktiskt…
Citera
2024-05-12, 15:33
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Se videon som jag postade längre upp. Där ser du hur det exploderar och det är inte längst upp, tvärtom faktiskt…
Ok, har bara kollat bilder hittills
Citera
2024-05-12, 15:41
Medlem
Väst får banne mig skylla sig själva nu om ryssarna går framåt och gör betydande vinster på slagfältet.

De försenade vapenleveranserna, förhalandet, käbblet, flatheten..

Vi har alla medel i världen till att sätta stopp för den ryska cancersvulsten, men vägrar ännu att ta i med hårdhandskarna. Det vore nästan rätt åt oss om vi till slut drabbas av skiten.
Citera
2024-05-12, 15:44
Medlem
Exploderar inifrån och ut ser det ut som. Rysk bomb som hamnat snett? Eller planterad.
Citera
2024-05-12, 15:48
Medlem
Ser mer ut som när man ska demolera en byggnad med sprängämnen inifrån men vad vet jag.

Visst en robot kan väl flyga in från andra sidan byggnaden på bottenplan.
Citera
2024-05-12, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Ser mer ut som när man ska demolera en byggnad med sprängämnen inifrån men vad vet jag.

Visst en robot kan väl flyga in från andra sidan byggnaden på bottenplan.

Min tanke också
Citera
2024-05-12, 16:04
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan

Har du sett klipp på händelsen?
Citera
2024-05-12, 16:10
Medlem
Tycker hela historien låter fullständigt hopdiktad av Ryssland. Om ett 10-våningshus kollapsar så total och endast 7 personer dör. Då är det något som inte stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in