Mordbranden 2004-07-18 Ingen dog men rubriceringen blev mordbrand. Danne var 18 år.
1 § Om någon anlägger brand, som innebär fara för annans liv eller hälsa eller för omfattande förstörelse av annans egendom, döms för mordbrand till fängelse, lägst två och högst åtta år. Är brottet mindre allvarligt, döms till fängelse, lägst ett och högst tre år.
1. MORDBRAND 2004-07-18
2. FALSK TILLVITELSE vid 2 tillfällen under tiden 2004-07-18 -- 20
SKYDDSTILLSYN MED SAMHÄLLSTJÄNST ETTHUNDRAFEMTIO (150) TIMMAR. OM FÄNGELSE I STÄLLET HADE VALTS SOM PÅFÖLJD SKULLE FÄNGELSE SJU (7) MÅNADER HA DÖMTS UT
Citat:
Ursprungligen postat av
Fredrik
Är väl ingen tävling om vem av Daniel å Petra som är värst.
Men om det var det så borde ju Daniel vinna.
Brände ner morsans (kommunens) hus. Rånade en 70 årig farbror. Osv osv
Men jag tycker faktiskt synd om honom. Med den uppväxten så hade han nog inget val.
Man har alltid ett val och många med en taskig uppväxt klarar sig alldeles utmärkt.
Varför bränna ner sin mammas hus och råna en gammal man osv osv?
Citat:
Ursprungligen postat av
Fredrik
Det var rätt så länge sen, kanske tio år sedan. Kommunen hade ett hus i skönsmon mot järnvägen där utslagna fick bo. Jag antar att det var för att hon bodde med sin son som de fick bo där.
Hela området är rivet pga nya e4an nu. Men efter branden så satte de upp typ en barack istället och den står ensam kvar än idag med nån boende i.
Har för mig att Mallan först sa att hon blev så frustrerad över att se sin mamma injicera droger så hen brännde ner huset i frustration. Men sedan tog hen tillbaka det och skyllde på att morsan satte eld på huset istället.
Citat:
Ursprungligen postat av
Teddy Picker
(FB) Stalkers - "Henrik" i Sundsvall
(FB) Stalkers - "Henrik" i Sundsvall
Det har faktiskt varit uppe i tråden tidigare det där med branden.
Ett avsnitt i belastningsregistret är kvar i max 20 år. Så avsnittet från 2003 är gallrat nu det också.
Bra att vi har det sparat ända från starten av hans "karriär" och det var mängder
Då är det fler än 47 avsnitt i belastningsregistret som skrivs i senaste domen 2023-05-16.
Hittar 3 mellan 2001-2003 som troligen är gallrade. Då är det 50 avsnitt totalt.
Danne har varit kriminell sedan han kunde dömas när han var 15 år och nu fyller han snart 39.
Han har begått brott i snart 24 år. Att han orkar...
Dessutom, hur många brott har han begått som han inte är dömd för?