2024-05-12, 09:44
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
En Israel som skojar till det i Eurovision village igår

https://www.facebook.com/share/v/84uHYAWmLqcenoAb/

Här är en rolig sketch på samma tema rån Israels satirprogram "What a Wonderful Country".

https://www.youtube.com/watch?v=rbfccVBo9tE
2024-05-12, 09:45
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Inte ens det är sant. 2019 blev det norska bidraget mördat av juryn (40p, färre än Israel igår) men vann tittarrösterna.

Juryn och folket bedömer olika saker och det är av just det skälet juryn finns.

De håller ju på att testa enbart folkets röst i semi. Kanske går vi den vägen även i finalen så småningom.

Det beror på hur man räknar. I år fick Israel 323 av folket och 52 av juryn. Norge fick 2019 291 av folket och 40 av juryn. Större skillnad för Israel i år.
För Nederländernas del (vinnare) så fick de ganska lika poäng av jury och folket 2019. Jag tycker årets tävlig gav mer slagsida.
Medlem
Alla tidigare vinnare utom Måns Zelmerlöw var med i veckan. Varför? Bojkott? Inte ens låten fick vara med på ett hörn. Någon som vet?
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Fast är inte Ryssland strukna från att få rösta? dom har varit det förut, tror det ännu gäller, man följer koder från vilket land röster kommer ifrån. på så sätt kontrollerar man fusk osv.
Det är de säkert. Min poäng var dock att man inte kan utläsa så mycket om var folk står och stöttar, när inte alla tillåts delta. Å andra sidan tror jag att det är få konservativa som tittar på spektaklet ändå, det går ju emot allt vi står för.
Senast redigerad av Pripps3.5 2024-05-12 kl. 09:49.
2024-05-12, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Haha. Det är bara politiskt när det inte går som man vill.
Tror det gick över förväntan för israel, dom fick miljontals röster, visar på att dom har stöd.

Svt tog upp att man nu måste ev ändra reglerna så det blir mindre politiskt i ESC.
Medlem
SkattefriZons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Ok, lilla arab-gumman hur tänker du nu? Tror du alla intäkter till Radiohjälpen går till Palestina?

Jag är både antisemit och islamofob så den går inte hem på mig.
Nej det tror jag inte, men tillräckligt för att döda några judar.
Medlem
Om nu palestinamobben i Lilla Ramallah hade rätt och att tävlingen faktiskt är politisk - då har Europas folk visar att stödet för deras sak inte riktigt ser ut som dom önskar.
Om samma Palestina-konflikten skulle ha fel - vilket naturligtvis vänstern iofs aldrig har, dvd tävlingen är faktiskt inte politisk uppstår en annan fråga. Varför detta gigantiska gap mellan folkets röster och juryrösterna.? Några tankar om vilka som sitter i juryerna ,,?
2024-05-12, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Svenska folket och ett dussin länder till hade den som vinnare.

Ja, jag röstade också på Israel.

Under kvällen igår följde jag vad som pågick vid Malmö arena. Blir orolig över hur fundamentalistiskt folk beter sig. De hade inte tillstånd att vistas där. De hade däremot fått tillstånd till flera andra demonstrationer, och det accepterar jag som en del av det demokratiska land jag lever i. Om de hade tagit sig in i arenan, vad var deras plan då? Storma scenen eller vadå?

Nu är detta jippot över och jag hoppas att det kan bli lite lugn och ro i Malmö.
2024-05-12, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det är de säkert. Min poäng var dock att man inte kan utläsa så mycket om var folk står och stöttar när inte alla tillåts delta. Å andra sidan tror jag att det är få konservativa som tittar på spektaklet ändå det går ju emot allt vi står för.
Men alla fick rösta om du jämför deltagarlistan och omröstningen för juryn. var 25 länder som tävla, var ca 36 länders jury.
2024-05-12, 09:49
Avslutad
Kikade motvilligt på detta spektakel. Ljussättningen i den berömda prideskalan och framträdanden i svart eld och blodrött. Ångestmusik med stress och panikskapande kaotiska miljöer.... Jag är inte 17 år men musik i ett sammanhang som detta bör ju vara riktat till åskådarna som jag tror är familjer med barn?
Detta anser jag vara direkt olämpligt för barn. Agendan lyser ju igenom hur klart som helst men den stora massan åskådare verkar vara hänförda av detta. Sorgligt helt klart. Publiken på plats verkade ju vara beställd för de passade ju in i detta förfall som agendan i väst pushar fram.
2024-05-12, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kupsan
Nemo får frågan vem är den första som han kommer att kontakta efter vinsten.

- Schweiz president för att införa 'a third gender'.

Jag tror reportern förväntade sig ringa föräldrarna eller liknandes.

Då har ju reportern levt under en sten, dessa missfoster kan inte ge normala svar, för dom handlar ALLT om deras mentala ohälsa och att puscha på andra i hopp om att må bättre.

Det finns inget slut på det och det enda det kommer att leda till är mer mental ohälsa och att folk kommer att må mycket sämre samt att vanligt folk dras med i skiten likt medberoende till en missbrukare.
För dessa människor finns inget egentligt mål mer utöver att få omgivningen att studsa efter deras pipa, när dom fått som dom vill så kommer det börjas med nåt annat, skulle inte förvåna mig om dom vänt 180˚ och börjat kämpa för att få det som det var innan.
2024-05-12, 09:54
Medlem
SkattefriZons avatar
Riktigt bra att det finns en jury.
Är jävligt trött på alla Hamas vänster idioter och alla Israel tycka synd om röstare.
Dom två grupperna brydde sig komiskt nog ingen om och det framkom tydligt i programmet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in