2024-05-12, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Förlåt min okunnighet - men vad menas med "icke-binär" i det här fallet?
Han är ju uppenbarligen en vanlig kille och ser inte ens ut som en transvestit.
Hen anser sig varken vara man eller kvinna. Det behöver inte ha något att göra med utseendet, hur man beter sig eller hur andra ser hen.
2024-05-12, 09:19
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Okönad
2024-05-12, 09:20
Avslutad
Citat:

Att han är en helt vanlig människa ja. Det har ingenting med trans eller transvestit att göra. Alla är ickebinära, könet är fysiskt och hormonellt, själen är könlös. Hans generation sätter lite smink på sina ruttna värderingar av rasism, sexism och homofobi.
2024-05-12, 09:21
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja, hon föddes i Israel. Av föräldrar som hade emigrerat dit från Sovjetunionen. Antagligen fick de asyl i Israel för att de var judar. Men sedan valde de att flytta tillbaks, till Ryssland..Eden Golan har också tidigare försökt lansera sig som kandidat till rysk Eurovision.
Hellre ickebinär vinst än rysk
2024-05-12, 09:21
Medlem
Patrik2108s avatar
Jag tycker ju inte Israel var bäst. Hon gjorde en lite skral final. Tydligen lite påverkad av stämningen.
Men bidraget var betydligt bättre än vad juryns röster visar. Skillnaden mellan folket och juryn har aldrig varit tydligare. Juryn bokstavligen pissar på föreställningen.
Jag tycker ju Norge var bäst men Kroatien förtjänade segern om man ser objektivt på det. Denna eurovision kommer att kommas ihåg för hur tydligt och öppen juryn manipulerade utgången av tävlingen. Bögen från Schweiz kommer inte att bli hågkommen.
2024-05-12, 09:22
Medlem
DickeFixs avatar
Israels bidrag var ett av de bättre men inte bäst. Tycker femteplaceringen var välförtjänt musikaliskt.

Det som oroar mig är att i hela 17 länder, däribland Sverige, har Israel fått 10-12 poäng av publiken samtidigt som jurygrupperna inte gett en endast poäng!

Min hypotes är att medlemmarna i jurygrupperna inte vågar ge Israel poäng eftersom de inte är anonyma. De är rädda för kritik och repressalier från ett vänsterdominerat kulturellt etablissemang och militanta demonstranter. Samtidigt är de höga poängen från publiken i samma länder en folklig protest just mot just sådana påtryckningar. Folk i gemen vill inte få nedstoppat i halsen vad de ska tycka.
Senast redigerad av DickeFix 2024-05-12 kl. 09:36.
2024-05-12, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Ska man inte ha könsneutrala kläder om man är en hen?

Ja det är märkligt att de som anser sig bara icke-binära måste klä sig så extremt tjejigt, rosa kjol och annat trams. Ser inte ut som han känner sig som ett neutrum.
2024-05-12, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Då var det bekräftat att vinnaren av eurovision blir utsedd av politiska motiv.

Trodde aldrig att det var så.
Men bra att det blev bekräftat.
Sista gången jag lägger tid på en riggad show 👍

Var det en nyhet, är väl typ så det alltid fungerat i den här tävlingen. Senast igår ville många här rösta fram Israel av just politiska skäl.
2024-05-12, 09:25
Medlem
MrsEjPKs avatar
Kom precis på vem så kallde icke binären liknar som vann.Pepper från American Horror story.
Så jävla lik !
Sjuk hela grejen och även vinnaren .
2024-05-12, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocken88
Jag tror inte att de europeiska folken röstade på Israel för stt de stöttar Israels massdmord. Jag tror snarare att de röstade på Israel som en reaktion då de är ordentligt trötta på massinvandringen från MÖ.

Israels lår var inget speciellt.

Jag tycker Israels låt är bra. Eden Golan gjorde ett starkare framträdande i semifinalen, men igår hade hon fått så mycket hot och hat så jag är inte förvånad om hon var skakig under framförandet.

Det är ett starkt bidrag sett utifrån koreografi, kostym och musik. Därför borde Israel fått mer juryröster. Uppenbart att det bråkats bland juryn (vilka de nu är) som menar att de inte kan ge Israel poäng. De hotade väl med att hoppa av annars. Iallafall, folket har röstat och uppenbarligen har Israel ett starkt stöd, vilket känns bra.
Medlem
Bor det bara Araber i Malmö är det okuperat?
Medlem
SodaFointains avatar
5an i telefon rösterna vann!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in