2024-05-12, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Nja, bedömer man låten musikaliskt så når inte de andra upp till Israel. Sen har det pågått en kampanj styrd av islamister och Iran för att förtala och sänka Israel på alla plan. Det har lyckats. Annars skulle Israel vunnit lätt.

Fel. Israels låt var till och med sämre än förra året.
https://www.youtube.com/watch?v=Z3mIcCllJXY&ab_channel=EurovisionSongConte st

Hade Noa uppträtt i år kanske Israel hade vunnit. Utan stödrösterna hade lilla ryska israeliska gumman i år hamnat nere med Norge.

Israels låt i år är objektivt dålig och den enda chansen låg på politiska planet. Det vet ju alla.

Din plan att förstöra tävlingen misslyckades, sug på den du.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzkiller
Enligt statistiken, så var det snarare västeuropa och övriga världen som sa nej till araber och vänstermuppar genom att ge sin 12:a till Israel. Sedan att vinnaren hade juryn (bestående av vänsterblivna) på sin sida, är en en annan femma..

Det är Västeuropa, inte Östeuropa, som tagit in miljoner araber.
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzkiller
Är du full själv? Jag pratar om hur individuella länder röstade och speciellt västvärlden och den övriga världen. Vem fan bryr sig hur Armenien och andra underutvecklade skitländer röstar. Häng med i matchen.

Popular vote="teleröster" kan du redovisa dom land för land, tack?

"Häng med i matchen"!
2024-05-12, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Kroatien vann den. Jag undrar om du har redovisning land för land på "popular vote"/teleröster.
Hur kan du missa att dessa röster är släppta?
2024-05-12, 02:54
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Något är helt skevt med jurygruppernas tolvor till Schweiz. Att det här resultatet är helt orimligt förstår alla med IQ högre än ens skostorlek.

Israel fick 15 tolvor från ländernas telefonröstare.
Schweiz fick 1 tolva från ländernas telefonröstare.

Israel fick 0 tolvor från ländernas jurygrupper.
Schweiz fick 22 tolvor från ländernas jurygrupper.

Uppenbart för alla att Schweiz bidrag sög och inte förtjänar några tolvor alls.

Det här är givetvis ett helt orimlig resultat som inte kan bero på annat än att jurygrupperna gått ihop om att massrösta på Schweiz för att vinsten inte ska gå till Israel, Kroatien eller Ukraina.

Nästan alla jurygrupper som har gett Schweiz 12 poäng har gett Israel 0 poäng.

Det här kan vara det skevaste resultatet i Eurovisions historia.

Jamen tänk på att nu fick vi kora den första binära vinnaren. Är du inte glad för det?

2024-05-12, 02:54
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Kroatien vann den. Jag undrar om du har redovisning land för land på "popular vote"/teleröster.
Vi snackade dock specifikt om västeuropa och de gav i princip Israel unisont 12or i den publika röstningen, Sverige inkluderat. Här är datan: https://eurovisionworld.com/eurovision/2024#israel
2024-05-12, 02:55
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Israel fick 12a från de 5 folkrikaste länderna i tävlingen(Ryssland fick ju inte deltaga). Tyskland, Storbritannien, Spanien, Italien, Frankrike + dessutom en 12 från övriga världen och 9 länder till.

Som jag skrev tidigare i absoluta tal lär Israel ha tagit en fullständigt förkrossande seger. Inte ens en vänsteridiot kan ju bortse från det.

Men tävlingen är ju utformad så att 1000 tittarröster från San Marino kan vara lika mycket värda som 1000.000.000 röster från övriga världen

Det där vet du inget om så nu sitter du och killgissar.
Du kanske får rätt när man får se siffrorna nedbrutna per land.

Vilka tror du skulle vilja vara med i ESC om det var så att rösterna var viktade utifrån ett lands storlek?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MandalayBay
Bra var det inte, men det var okej. Liksom ett par andra.
Personligen gillade jag Frankrike och Armenien. Och om jag är musikaliskt blind så är du garanterat politiskt blind. Tror du allt höger om eurovision är nationella patrioter?

Armeniens bidrag var trevligt, där är vi överens åtminstone. Men att Israels bidrag var tillräckligt bra för att dra in den stora mängden telefonröster är helt orimligt, därför hade en eventuell israelisk vinst varit mycket ovärdig (då resultatet i så fall grundat sig i politisk röstning från människor som i vanliga fall är fullkomligt ointresserade av Eurovision, vilket vi sett otaliga bevis på i bara denna tråd).
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Som jag skrev så betyder en 12a från Tyskland, Storbritannien, Frankrike m.m mer än vad en 12a från Armenien gör. Opinionen i stormaktsländerna är det viktiga. Att något skitland i öst inte gillar Israel är oväsentligt.

För mig handlar det inte om tävlingen utan om hur stödet ser ut ute i de stora länderna i Europa med hög muslimsk invandring. Nu har jag fått svaret att folk står på Israels sida.

Länder som gillar stor muslimsk invandring gillar också Israel.
Länder som säger nej till muslimsk invandring är inte lika förtjusta i Israel.
2024-05-12, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
För mig handlar det inte om tävlingen utan om hur stödet ser ut ute i de stora länderna i Europa med hög muslimsk invandring. Nu har jag fått svaret att folk älskar Israel.

Fast åter igen, den slutsatsen kan du inte göra objektivt utan en indikation på andra sidan också.

Det är som att Palestina var med(och inte Israel) och sedan får Palestina +300 poäng av Palestina-supporters. Då hör man ju inte Israeliska rösten. Nu är det tvärtom där Israel fick en stor koncentration röster utan motvikt i sakfrågan.

Samma sak gäller Ukraina där Ryssland inte är med i bilden.
2024-05-12, 02:58
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izquierda
Länder som gillar stor muslimsk invandring gillar också Israel.
Länder som säger nej till muslimsk invandring är inte lika förtjusta i Israel.

Snarare så att Västeuropa har fått nog av massinvandring och multikulti

Östeuropa och Balkan har inte fått smaka negerkuk ännu.

Det kommer väl.
2024-05-12, 02:58
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flundran90
https://eurovisionworld.com/eurovision/2024#israel Där ser du. Västeuropas röstade unisont mest för Israel

Och?

Kroatien fick fler röster. https://eurovisionworld.com/eurovision/2024#croatia

Och den söta hennapennapojken van totalt.

Skaffa dig ett liv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in