2024-05-12, 01:29
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Att se juryn peppra mediokra Schweiz med tolva efter tolva så att ingen skulle ha en chans att komma ikapp var dessutom rätt surrealistiskt. Bidraget är verkligen inte så toppen som juryn ville få det till att verka. Jag är inte främmande för att det fanns en agenda bakom det.

På vilket sätt var det mediokert? Jag har på riktigt artister i familjen som kollade tillsammans med mig. Det var ett absurt bra nummer som Nemo från Schweiz framförde. Total världsklass.

En oväntad, men mycket välförtjänt vinnare.

Själv hejade jag på Israel, och skickade in ett antal röster, främst av politiska skäl, men det räckte inte enda fram.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Mer Nassim al-Fakir tycker jag.

Ja isf honom..
Medlem
SwampDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibulan
Packet är fortfarande ute på Malmös gator.
https://vm.tiktok.com/ZGeCNg2ex/

Haha, det är komik på hög nivå där du länkar. Men känns väldigt lugnt.
2024-05-12, 01:30
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robiniskogen
det viktigaste att horunge israel inte vann, men hetsa på gubben

Vi har precis undvikit en ny kristallnatt i Malmö. Det är positivt.
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibulan
Dåligt att inte spelbolagen återbetalar insatser på Holland, dom var ju aldrig med i finalen.
Så gäller i andra sporter, startar man inte tävlingen så betalas pengarna tillbaka.
Borde räknas som void.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocken88
Inte alls. Dubbelmoral. Israel borde inte få vsra med. Fler civila dödade av Israel på några månader än under 2 års krig i Ukraina.

Kanske för att Hamas gömmer sig bland befolkningen och slåss i civila kläder. Ryssland agerar ändå som en riktig miltiärmakt. Hoppas Hamaskramare finns på någon SÄPO lista, vidrigt
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Israels poäng, både från juryn och från folket, hade inte mycket att göra med vare sig låt eller framträdande, det var politik från båda håll och snart börjar väl kanske Eurovisionen ha gjort sitt som institution. Var inte grundtanken att skapa ett årligt evenemang som enade Europa i musiken, utan politik inblandat? Har inte den grundpremissen fallit för väldigt länge sen ändå?

Att se juryn peppra mediokra Schweiz med tolva efter tolva så att ingen skulle ha en chans att komma ikapp var dessutom rätt surrealistiskt. Bidraget är verkligen inte så toppen som juryn ville få det till att verka. Jag är inte främmande för att det fanns en agenda bakom det.
Nästan alla höga poäng som gavs idag hade politiska motiv bakom dem. Juryns höga poäng till Schweiz handlade ytterst om att grabben identifierade sig själv som icke-binär och klädde sig i rosa kjol. De höga telefonrösterna för Israel kunde naturligtvis kopplas till Israel-Palestina-konflikten. De höga telefonrösterna för Ukraina handlade såklart om solidaritet för Rysslands invasionskrig. Osv. osv.

Musiken spelar ju ingen som helst roll längre.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Verkligen varför fick han noll poäng. Det betyder ju inte noll röster men för få för att det ska bli nån poäng när de räknar om det till poäng. Känns som det blivit en grej att aldrig rösta på UK vad de än sjunger. Många som har komplex ang England.
Brexit skall svida så rejält att nte Ungern blir än mer sturska och följer sin oljeledning mot Öst ?

Angående att arrangera ESC två år på rad så var Spanien först med två vinster på rad men p g a tre till vinnare blev det lottning om var den skulle vara nästa år.

Israel var först att inte bara vinna duo utan även arrangera. Sedan toppade Irland med tre på rad på 90-talet.
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Visst är det så. Men Israel fick 6x fler poäng från folket än från juryn. Den ration kan man inte förklara bort annat än att det är politiskt.

Politiska röster från folket ja, judar i USA osv
2024-05-12, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markus.Stahlinder
Håller med Israel låt var inte bäst, MEN Schweiz låt var inget särskilt heller i mitt tycke. Känns som hen vann för hen var HBTQ+.

Hade det varit bättre om judisk börd i kombination med politisk trollröstning varit grunden för vinnarbidraget menar du?
Medlem
Från eurovisions officiella konto. Vad i helvete?
https://ibb.co/j5dy5tp
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocken88
Jag tror inte att de europeiska folken röstade på Israel för stt de stöttar Israels massdmord. Jag tror snarare att de röstade på Israel som en reaktion då de är ordentligt trötta på massinvandringen från MÖ.

Israels lår var inget speciellt.

De stöttar Israel eftersom de bedriver ett existentiellt krig mot galna terrorister. Svårare än så är det inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in