Citat:
Ursprungligen postat av
Smeso
Nu ljuger du friskt igen.
Är det något som troende i allmänhet sysslar med, eller är det ngt som just du i synnerhet sysslar med?
Du ljuger i alla fall nästan alltid i allt du skriver här, i alla fall i det du skriver till mig.
Jag har aldrig påstått att världsalltet kommit till genom något "[i][b]vi vet inte exakt men något simsalabim, så ljug inte om att det skulle vara "mitt" när jag upprepade gånger istället påpekat att "simsalabim" är det Bibeln som kräver när det påstås att Gud skapade världsalltet ur ingenting och människan från stoft. Det är exempel på sådant som kräver ett "simsalabim".
Naturliga processer kräver inget simsalabim, men det är kul att du skriver som om ett krav på "simsalabim" för skapelsen skulle vara något som absolut inte skulle gå att tro på när du själv tror på Bibelns alla simsalabim.
För att klargöra återigen, det är Bibeln som beskriver simsalabim, vetenskapen gör inte det.
För scientolog-farbror Smeso betyder "naturlig" i praktiken
simsalabim. Denna "natur" har byggt allt, är förutsättningen, och eftersom det inte - anser Smeso - får vara en mäktig, planerande och verkställande varelse (Gud), kvarstår endast att det motsatsen: ett simsalabim, ett "det bara blidde så!".
Han skriver:
""av sig själva uppkommande" är en del i definitionen av "naturen"."
Gud, upphovet till allt naturligt i världsalltet, Honom kallar scientolog-Smeso onaturlig.
Så onaturlig är han - Smeso. Sådan är svärtan i hans själ, det mörker som styr hans uttalanden som en djävulens demon en andligt besatt.
Gud är (i det bibliska gudsbegreppet, som är det jag diskuterar) Planeraren och Verkställaren (och Uppehållaren).
Han är Superintelligensen, som är klokare i sitt lillfinger än Smeso är i all sin ordsvada (ett hög av ordbajs, gudlösa, falska antaganden hemmahörande i helvetets hav av lögner).
Huvudantagandet för Herr Simsalabim är uteslutandet av Superkraften, den superintelligenta varelse som Gud är. Detta uteslutande sker på förhand, aprioriskt, inte a posteriori, efter undersökning.
För man kan inte undersöka saker och dra slutsatser av dem när man väljer att blunda.
Simsalabim-Smeso låtsas att världsalltet existens är av ett simsalabim, av sig självt, som om världsalltet skulle vara Gud, vilket det definitivt inte är.
Varje hus är byggt av någon - Gud är den som byggt allt, det är namnet i vårt språk på Honom som har byggt
Allhuset:
Varje hus är byggt av någon, men Gud är den som har byggt allt. (Hebr 3:4)