2024-05-11, 16:04
Medlem
Tycker både EBU och SVT sköter det bra. Jävlar vilken show det var i mellanakten i torsdag, bästa jag sett på länge. Till och med Malmö håller sig på mattan. Lite kaos blir det alltid.
Nu ska jag fundera på hur många gånger jag ska rösta på Kroatien, Cypern, Schweiz och Finland.....
2024-05-11, 16:05
Medlem
Detta kommer förmodligen att bli dödsstöten för Eurovision Song Contest för när politiken tar över fokus från musiken så undergräver det syftet med själva tävlingen.
2024-05-11, 16:05
Medlem
BombaySaphires avatar
Svenska Dagbladet: ”Vad händer om Israel vinner Eurovision?”

https://www.svd.se/a/wgPg6A/vad-hander-om-israel-vinner-eurovision-2024
2024-05-11, 16:06
Medlem
MosesMetares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Hot om avhopp från flera länder, bl a Irland, om Israel tillåts delta. Intressant, Irland har en känd historik av antisemitism. Nog bland det värsta i Västeuropa.

https://www.expressen.se/noje/eurovision/irland-missade-genrepet-i-eurovision/

De är fullt välkomna att avstå. Irland har ändå inte tillfört något på nästan 30 år.....
2024-05-11, 16:06
Medlem
Hoppas Eurovision står på sig.

Holländaren betedde sig illa och ska av naturliga skäl inte få vara med. I vilket annat sammanhang som helst så hade uteslutning varit det enda rätta.

Dom länder som nu inte vill vara med pga Israel, låt dom småbarnen hoppa av då.

Sandlådefasoner.
2024-05-11, 16:07
Medlem
Hoppas ni gör mobiler a redo och fullständigt pumpar röster på Israel. Det förtjänar hon efter all skit hon fått stå ut med från vänstermuppar och islamister.
2024-05-11, 16:08
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
2 av mina favoriter är 2 av 4 som vill dra sig ur

Storbritannien, Irland, Schweiz och Portugal satt i krismöten med Eurovisionarrangören EBU under fredagen, enligt norska VG:s uppgifter.

De fyra länderna ska ha övervägt att dra sig ur tävlingen, rapporterar tidningen. Krismötet ska ha pågått långt in på natten.

UK och Schweiz är favoriter
Man hade ju 17 tävlande i flera Eurovision finaler.... Vad gör det om det går från 25 till 21 länder??

Ju, det enda som händer är att finalen blir kortare, och jag kan gå och lägga mig tidigare - förhoppningsvis med Israelisk säger...
Senast redigerad av myh1 2024-05-11 kl. 16:11.
2024-05-11, 16:09
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Tycker både EBU och SVT sköter det bra. Jävlar vilken show det var i mellanakten i torsdag, bästa jag sett på länge. Till och med Malmö håller sig på mattan. Lite kaos blir det alltid.
Nu ska jag fundera på hur många gånger jag ska rösta på Kroatien, Cypern, Schweiz och Finland.....

Kan bara hålla med, mellanakten höll hög klass denna gång. Att publiken var så engagerad i "allsången" bidrog nog också till att numret blev en sådan framgång.
Medlem
Gracefulminds avatar
Bara att kasta ut vartenda en av dem som nu, dagen då det gäller, börjar trilskas.

VEM tror de att de är??

Tror de Eurovision skapades för endast 20 år sedan och endast för dem???
Endast för likasinnade? Endast för pro-palestinier??

De tar inte sina uppdrag på allvar i så fall!
UT med dem om de inte kan visa den respekten eller hänsynsfullheten.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattemeettt
Svts reporter skriver i livefeeden att dagens burop i samband med Israels genrep ger känslan av att va dom högsta hittills.
Har jag missat nånting eller är arenan redan nu fullsatt? Genrep behöver väl inte ens alltid ha publik.
Eftersom det finns dom som gör politik av Eurovision är det inte så konstigt med burop.
Det är knappast låten dom buar åt, med tanke på att det är en av dom bättre bidragen.

Nederländerna borde ha polisanmälts som nation när dom röstade fram årets bidrag.
Finlands egen Bill Gates ska vi inte ens prata om.

Lite för mycket Rammstein ikväll med två bidrag som påminner om dom. Nästa år är det lika bra att Rammstein själva ställer upp och vinner hela tävlingen och avslutar med att bränna upp hela Eurovision.

Bambi Thug känns som en dark horse.

SVT:s journalister är roliga. Den enda artisten de bevakar är Eden Golan. De andra artisternas rep kommenteras inte ens. Och så skriver de om Holland, och Irlands intervju om Israel.

Det är faktiskt lite tråkigt för alla andra bidrag, som också har tränat länge för detta och det är en stor händelse att vara med. Dags för journalister att faktiskt börja bevaka själva tävlingen snart, skriva om alla bidrag kanske.
Medlem
Silfverryggs avatar
Skönt att man kan rösta både från Tyskland och Sverige tack vare telefonnummer från båda länderna.
Blir att rösta på Irland bara för att ge ett stort långfinger till Israel och deras offermentalitet.

Min teori om Hollands bidrag: Det skulle inte förvåna mig om det visar sig att det var en judisk medarbetare som orsakade skandalen med artisten. Blir intressant att se vem som är målsägande när det gäller åtalspunkten olaga hot.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratorIdiot
Det är ändå inget skäl till att utesluta honom men klart att judarna blev kränkta.

Du verkar känna väldigt starkt för en person som uppenbarligen inte kan bete sig normalt i offentliga sammanhang. Han ska ge fullständigt fan i att blanda in politik i dessa intervjuer och bete sig grisigt mot israels deltagare. All heder åt henne förövrigt som verkligen visat styrka och ett moget beteende i alla situationer.
Senast redigerad av Erikom 2024-05-11 kl. 16:15.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in