2024-05-11, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Jag transgissar att Israel kommer att vinna hela rubbet, inte på grund av bidraget.

Fan, jag följer aldrig den här tävlingen men ikväll känns det som att det blir första gången jag kommer sitta bänkad framför den här bögfestivalen med både bärs och chips. Det verkar som att allt kan hända.
Nån kommer åka på stryk, en annan kommer bryta ihop och ta sitt liv på scen, nya krig kan bryta ut eller så sprängs hela skiten i luften!
+1

Det är 1-2% chans vi kan få ett sånt legendariskt ögonblick som när Kanye West avbryter Taylor Swift (17år) i pristal för att hylla Beyonces video.
Mycket låg risk då de 1500 scenarbetarna lär vara på helspänn mot folk som smyger runt.
2024-05-11, 15:58
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Ja det kostar allt från 10-20kr/röst beroende på vilket land du röstar från. I alla fall var det så förra året, dyrast var det att rösta från Estland.

Varför skulle det vara köpta visningar? Hon om någon är väl en riktig industriplanta, både morsan och farsan pop/rockstjärnor otroligt kända som därtill släppt flera album på spanska, så hon kommer väl förmodligen få massa stödröster från lojala fans.

Du menar italienska?
Medlem
Gracefulminds avatar
Suck. Känns som om Eurovision är infiltrerat, för att vara helt ärlig.

Man har fått in minst en deltagare som ska skapa kaos/starta ett kaos.
Är Joost Klein pro-ryss (utöver anti-israel) månne tro ??

Svekfulla rövhål.

Nästa år vill jag höra att varje deltagare skriver på bindande garantier att lämna allt politiskt utanför
och bryter de mot det ska det kosta dem oerhörda summor!

Dumma åsnor.

Som sviker fans. Sviker sina nationer. Sviker gemenskapen.
Hoppas jag har fel. Verkligen.

Blir dock inte förvånad alls om det finns mer dolt bakom detta.
Medlem
MosesMetares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopplikt
Nu har det lagts en anmälan mot Israel från flera deltagande länder. Krismöte igen. Jävlar detta är mer spännande än någonting jag sett på länge.

Patetiskt effektsökeri! Om de hade problem med Israels deltagande så kunde de ha avstått från att medverka istället för att, som bortskämda barnungar, komma och gnälla när bara timmar återstår till finalen. Ynkligt beteende.
2024-05-11, 15:59
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Inga länder i krig borde få vara med. Det var uppenbart att Ukraina skulle få sympatiröster och vinna, på samma sätt som Israel lär få sympatirösterna ikväll. Den lilla spänning som finns kvar av tävlingsmomentet försvinner helt. Men framförallt kan det sluta riktigt illa, t.ex om demonstrationer urartar, risk för attentat osv.
Nej för det kan vara svårt för deras artist att lämna landet pga av krig
2024-05-11, 16:00
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det är politik och hör inte till en tävling i musik.
Etan Golan själv är inte ansvarig politiskt och ska naturligtvis inte heller behandlas illa.
Tävlingen tillhör organisatören EBU som avgör vilka länder som får tävla. Och vem som diskas.

Det är som om du håller en fest hemma hos dig - du bestämmer och du räknar med att dina inbjudna gäster respekterar varandra och dina uppföranderegler. Annars kör du naturligtvis ut dem.

EBU har bestämt att Ryssland som plötsligt anföll och attackerade Ukraina februari 2022 med många civila dödsoffer, inte får delta .
EBU har också bestämt att Israel som plötsligt anfölls och attackerades av Gazaremsans styrelseskick 7/10 med många civila dödsoffer, får vara med.

Ett rätt logiskt resonemang och synsätt, kan man tycka. Men oavsett vad man tycker är det ju EBUs tävling och EBU som bestämmer.

—————————-
För övrigt finns det väldigt många verifierade uppgifter att såväl antalet döda som vilka som dödats på Gazaremsan är osant - det är varken så många eller så många kvinnor och barn.
Folkmord är när man avsiktligt riktar in sig på att döda civila, kvinnor och barn. Exakt det Hamas gjorde mot etttusentvåhundra (!) personer 7/10.

Önskan om att begå folkmord blir det också när man i sin regeringsdeklaration har inskrivet att alla israeler ska utplånas - vilket Gazaremsans regering har.
Dessutom begår Hamas krigsbrott som gömmer sig och sina vapen bland civila samt håller oskyldiga civila som gisslan. DET är orsaken till att även civila Gazabor hamnar under bomber och skotteld.

Bland det absolut bästa och mest sakkunniga jag läst på Flashback. Heder åt dig!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
EBU är inte Sverige.

Varför anser du att det bästa bidraget ska tas bort?

Sverige är del av EBU och svenska arrangörer tillåter det här. Därav jämförelsen.

Jag har lika lite åsikter om de olika bidragen som jag har om koranen. Jag anser det är väldigt naivt och oproffsigt hanterat av arrangörerna.
Senast redigerad av Knutas50 2024-05-11 kl. 16:04.
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
”Spiken i kistan för tävlingen som skulle handla om musik”

https://www.svt.se/kultur/spiken-i-kistan-for-tavlingen-som-skulle-handla-om-musik

Fast det är väl solklart att Eurovision inte handlat om musik sen typ 70-talet.. Väldigt få låtar har blivit hits.. massa vidriga WT-figurer som hon Charlotta P.. Fy!
2024-05-11, 16:01
Medlem
SodaFointains avatar
2 av mina favoriter är 2 av 4 som vill dra sig ur

Storbritannien, Irland, Schweiz och Portugal satt i krismöten med Eurovisionarrangören EBU under fredagen, enligt norska VG:s uppgifter.

De fyra länderna ska ha övervägt att dra sig ur tävlingen, rapporterar tidningen. Krismötet ska ha pågått långt in på natten.

UK och Schweiz är favoriter
2024-05-11, 16:02
Medlem
BombaySaphires avatar
Experten varnar: ”Det här kan hända om Israel vinner på lördag”.

https://www.expressen.se/noje/eurovision/experten-det-har-kan-handa-om-israel-vinner-finns-absolut-en-risk/
2024-05-11, 16:02
Medlem
Hot om avhopp från flera länder, bl a Irland, om Israel tillåts delta. Intressant, Irland har en känd historik av antisemitism. Nog bland det värsta i Västeuropa.

https://www.expressen.se/noje/eurovision/irland-missade-genrepet-i-eurovision/
2024-05-11, 16:04
Medlem
Varför pratar inte fegisen och misshandlaren Joost Klein med media för och svarar på frågor? Han var ju så tydlig med att tjejen från Israel skulle göra det.
Han är ju en risk för kvinnor igenom att vara där.
Senast redigerad av Yodawgimbad 2024-05-11 kl. 16:06.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in