2024-05-11, 14:29
Medlem
SodaFointains avatar
Nu får juryn göra om rösterna för jury genrepet har redan varit det var igår tror jag om de redan röstat på holland där
2024-05-11, 14:31
Medlem
SodaFointains avatar
Borde inte landet som kom på 11 plats i semin holland va i få delta nu istället
2024-05-11, 14:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av .Stelopererad.
Kostar det att rösta? Hur röstar jag?

Ja det kostar allt från 10-20kr/röst beroende på vilket land du röstar från. I alla fall var det så förra året, dyrast var det att rösta från Estland.

Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Angelina Mangos låt har 32 miljoner visningar på YouTube vilket är rätt mycket mer än vad andra verkar ha. Köpta visningar eller har vi vinnaren tro?

Själv tror jag att jag hejar på Spanien

Varför skulle det vara köpta visningar? Hon om någon är väl en riktig industriplanta, både morsan och farsan pop/rockstjärnor otroligt kända som därtill släppt flera album på spanska, så hon kommer väl förmodligen få massa stödröster från lojala fans.
2024-05-11, 14:32
Bannlyst
På eurovisions instagram står det att ”The voting is open for the rest of the world”
Menar dom att länder som inte deltar i eurovision kan rösta nu?
2024-05-11, 14:32
Medlem
Bara sättet han uppträder i intervjusituation när han tycker att Israels artist ska behöva svara på frågor som hon inte har någonting med att göra är skäl nog för att skicka hem dåren. Har absolut ingenting där att göra. Det är en musiktävling, inte en politisk utfrågning.
2024-05-11, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratorIdiot
Tror EBU har gjort bort sig rejält här, artisten verkar ha ett massivt stöd bland ESC-fansen.

Hade väl varit ännu mer fel att låta en våldsverkare delta? Hur skulle det sett ut?
2024-05-11, 14:34
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fanny_59
Sitt inte och släng ut något du inte vet.
Hans pappa dog när han var 12 år gammal i cancer och hans mamma ett år senare av ett hjärtstopp!

Med den formen av traumatisk och smärtsam livserfarenhet borde han därmed ha utvecklat en stor empatisk förmåga, inför andras trauman, lidande och smärta.

Det är en av de få vackra gåvor som denna form av trauma, logiskt sett, bör utvecklas till.

Att däremot använda den erfarenheten/smärtan som en form av ursäkt för att få kränka andra
är mindre rimligt eller hållbart eller ens tillåtet för den delen.
Beroende på omfattningen av vad som hänt då, menar jag förstås.
Det vet vi väl inte ännu, i alla fall inte jag.

Om han sedan är uppvuxen i arbetarklass, medelklass eller överklass-är så klart totalt ointressant.
Vi är alla samlade under samma lag/ordning.
Alldeles oavsett.
Avslutad
https://x.com/wiwibloggs/status/1789264202080702805?s=46

Citat:
Several artists not present at the flag parade of the family show just now: Ireland, Greece and Switzerland. The show also started 17 minutes late.

The plot thickens
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratorIdiot
Tror EBU har gjort bort sig rejält här, artisten verkar ha ett massivt stöd bland ESC-fansen.

Spelar det nån roll om han har stöd när han är en våldsam idiot som har betett sig mycket illa? Vill folk verkligen stödja en sådan person?
Om det kom fram att han var pedofil, hade man resonerat likadant då också? Jamen han har ju brett stöd, såklart han ska få vara med.
2024-05-11, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikom
Bara sättet han uppträder i intervjusituation när han tycker att Israels artist ska behöva svara på frågor som hon inte har någonting med att göra är skäl nog för att skicka hem dåren. Har absolut ingenting där att göra. Det är en musiktävling, inte en politisk utfrågning.

Så sant.
2024-05-11, 14:36
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Israels bidrag är ju inte ens något speciellt. Samma tråkiga ballad som brukar genomsyra 90% av Eurovision. Enda anledningen till att hon är favorit är pga stödröster precis som med Ukraina häromåret. Nederländernas bidrag var inte min favorit (håller på Kroatien) men det stack åtminstone ut.

Det är väl en smakfråga. Många vill, särskilt på senare år, att Eurovision ska vara en freakshow med skäggiga damer, dildos och dvärgar på motorcyklar.

Man kan lugnt säga att det är enklare att spela apa än att framföra ett nummer av Israels artistiska höjd. Tråkigt? Det är ditt omdöme.
2024-05-11, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikom

Det är ändå inget skäl till att utesluta honom men klart att judarna blev kränkta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in