2024-05-11, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Varför skriver många här att de ska rösta på Israel
Vad har det med Joost att göra?

Eller har man vaknat till efter denna händelse?

Ingenting med Joost att göra.

Israel har bäst bidrag och därför vill många rösta på dem.
2024-05-11, 13:47
Medlem
Bittersteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Ja, och samtidigt den hittills mest intressanta ESC som har hållits
Oh ja. Önskade att jag kunde se den ikväll (skulle vara första på flera år) bara för att se Israel vinna.
2024-05-11, 13:50
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
Även Belgien bör diskas

https://www.svt.se/kultur/escs-sandning-brots-i-belgien

Förvånar mig inte att Nederländerna och Belgien inte kan bete sig. De har ju en stor muslimsk befolkning och verkar inte kunna hålla sig neutrala.
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Kloka och sanna ord från dig. Hörde på en radiokanal att en tjej med foodtruck var tvungen att stänga ner och avsluta sin försäljning vid arenaområdet pga hatet från demonstranterna att hon sålde mat där Israel uppträder. Helt jäkla sjukt.

Ja. Och självdestruktivt.
Konstigt att de inte förstår det själva.
Stackars alla andra runt omkring som drabbas eller som hämmas.
Olidligt. Horribelt att det tillåts.
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Nej. Deltagare brukar inte kunna sjunga. Jimmy Savile Junior kan tex inte sjunga eller dansa. De flesta står i string och skrålar genomfalska. Eden kan sjunga på riktigt och har ett genomtänkt, konstnärligt nummer.

Nej då Jimmy Saville är död så kan han nog varken sjunga eller dansa längre. Förändrar dock inte faktum att Israels låt är långt ifrån något speciellt.
2024-05-11, 13:51
Medlem
movingmads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopplikt
Spännande att ingen här verkar bryr sig om att Israels delegation sitter och slänger skit på andra bidrag genom ”journalistik” eller att Greklands representant gäspade sig igenom israels frågestund under presskonferensen. Sluta släng skit på Joost nu. Han har uppenbarligen hamnat i kläm och blivit provocerad. Klart EBU behöver säga ifrån men det är verkligen inte bara han som betett sig otrevligt.
Brukar du fiska? När du fiskar, brukar du då fånga alla fiskar?
2024-05-11, 13:51
Medlem
EggBoxJuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grimme
Prat om artister i Eurovision är ju ovanligt mycket on topic.
Jag citerade ju någon som undrade varför det pratades så mycket om Israels röster, och vad det hade med Joost att göra.
2024-05-11, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
De har nog presenterats för Joost Klein.
Sannolikt också för polisen eftersom det är polisanmält.

Men det spelar ingen roll - det är EBU som avgör.
EBU avgör om det finns tillräckligt underlag för att EBU ska bedöma att han brutit mot regelverket och ska diskas. Det är EBUs bedömning, EBUS regler, EBUs beslut - och EBUs tävling.

Tycker de kunde vara transparenta med vad han anklagas för att ha gjort, det är en rätt stor händelse att ett land blir diskat under pågående tävling. Nu är folk som galna, ”free Joost” bombas ut i alla sociala medier och både EBU och Sverige ska bojkottas. Har han gjort något verkligen olämpligt ska han naturligtvis inte få vara med, men just nu låter informationen som att han ”bara” sagt något olämpligt efter att ha blivit provocerad och så fjuttig kan anledningen väl ändå inte vara. ”Free Joost” kören behöver nog en konkret anledning för att lugna sig, kan de inte bara gå ut och meddela vad han gjort eller inte gjort så man kan släppa det och följa kvällens tävling med ett mindre kaosmoment? Att israel är med står för tillräckligt med drama.
2024-05-11, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bittersteel
Oh ja. Önskade att jag kunde se den ikväll (skulle vara första på flera år) bara för att se Israel vinna.

Min önskedröm kommer antagligen inte att slå in: att Markus och Martinus vinner och ESC hålls i Malmö nästa år också
2024-05-11, 13:55
Medlem
Är det någon som förstår holländska? Förstår inte att låten inte blivit diskad direkt p.g.a. till synes en politisk låt som hyllar Euron som valuta, till och med "fadersvalutan" Euro-papa.

Kan man rösta gratis på något sätt?? Tänker inte kolla på festivalen och har inte sett några bidrag, men tänkte jag kanske borde rösta på Israel för att visa mitt stöd för deras folkmord på muslimer.
2024-05-11, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratorIdiot
Bra att folk får se hur det går till i landet där ”oaktsam våldtäkt” är en brottsrubricering.

Skön stil ändå att outa sig själv som våldtäktsman. Nivån.
2024-05-11, 13:58
Medlem
Arne_Ankas avatar
Står i tidningen att det inte beror på något annat land eller så enl uttalandet. Tydligen har han gjort något dumt mot en anställd i produktionen. Patetiskt att man ej kan sköta sig när man väl kommit till final kan tyckas. Detta borde vara stort för en tidigare okänd artist och en möjlig knuff i karriären. Avsaknad av självdisciplin samt rationellt tänkande möjlig förklaring till vad som nu än hände, varför ens käfta/bråka med anställda? Detta är bonnlurkeri på hög nivå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in