2024-05-11, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Vad vet vi om Joost Klein egentligen? Är han känd för att misshandla folk? Han ser lite psykiskt sjuk ut men man kan ju inte rå för hur man ser ut...

Vad händer om han blir diskad? Kommer ett annat land i så fall ersätta och vilket land då?

Inget land kommer att ersätta, för sent för det eftersom jurygrupperna redan har röstat. Det som kommer att hända om han diskas är att man kommer att få böta en hel del till nederländernas delegation och kanske även till nederländska fans som åkt dit för att stötta honom. Samt en jävla massa badwill.
2024-05-11, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Att Israel ligger 2:a på den där listan betyder att vi måste rösta mer på Israel.

Varför det? Det här är en musiktävling, inte en politisk opinionsundersökning.
2024-05-11, 09:37
Medlem
Citat:
Att Israel ligger 2:a på den där listan betyder att vi måste rösta mer på Israel.
Japp, politiskt helt korrekt.
2024-05-11, 09:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Inget land kommer att ersätta, för sent för det eftersom jurygrupperna redan har röstat. Det som kommer att hända om han diskas är att man kommer att få böta en hel del till nederländernas delegation och kanske även till nederländska fans som åkt dit för att stötta honom. Samt en jävla massa badwill.

Varför skulle man göra det? Har han begått ett regelbrott eller till och med ett brott så får han väl skylla dig själv. Tråkigt för fansen...
2024-05-11, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne_Anka
Om ett folk röstar fram ledare som har som mål att förinta en stat är problemet väldigt djupt, för att citera en annan användare: "När Hamas, ett parti som i sina stadgar förklarar att de vill utplåna judar och den judiska staten, väljs av folket, tappar jag intresse för det palestinska folket". Dessa "ledare" som modigt gömmer sig utomlands och cyniskt offrar sitt folk, för till och med en förståndshandikappad kunde räkna ut vad det tragiska svaret på handlingen den 7:e oktober skulle bli. Angående ryssland så tror jag ej att ryssland hade blivit avstängda från ESC om ukraina hade startat kriget 2022 genom att gå in i ryssland och skjuta och kidnappa ryska civila. Då hade nog de flesta sett ett ryskt motanfall som att ryssland måste ha rätt att försvara sina gränser och medborgare. Nu är det ju inte vad som hände och rysslands anfallskrig fick dem avstängda. Hade Israel anfallit först hade det nog sett likadant ut. Angående Ukrainas vinst så tror jag att folk röstade för att markera mot rysslands aggression, jag som är totalt ointresserad av en i mina ögon töntig och larvig musiktävling har laddat ner appen och kommer att rösta på Israel.
Med allt detta sagt så blir jag ledsen över människans dårskap och att vi istället för att leva i lugn och ro måste döda våra egna artfränder. Att barn och civila dör, oavsett om det är israeliska eller palestinska är fel. Jag hoppas det en dag blir fred i krutdurken mellanöstern.
Helt rätt resonerat. Israel får delta då de har oberoende TV-bolag. Palestina hade inte det och hade då i teori in gått delta. I övrigt hade de blivit avstängda efter 7 oktober.

Tror att många röstar på Israel och det kan få dem att gå långt.
2024-05-11, 09:39
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Varför det? Det här är en musiktävling, inte en politisk opinionsundersökning.
Det är bara din åsikt. Man får använda tävlingen till vad man vill.
2024-05-11, 09:42
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Det är bara din åsikt. Man får använda tävlingen till vad man vill.

Fel, en musiktävling ska fan inte vara ett politiskt jippo där man ska rösta bara för det som händer i israel, helt åt helvete man ska fokusera på musiken bara. Israel har inte ens nåt att göra i eurovision dom ligger inte i europa sist jag kollade
2024-05-11, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Vad vet vi om Joost Klein egentligen?
Vad händer om han blir diskad? Kommer ett annat land i så fall ersätta och vilket land då?

Som jag har uppfattat det så ersätts han av det bidrag som fick flest röster i semin. Hur det räknas ut är lite oklart då programmen har olika många tittare och röster. Lite konspiratoriskt kan man säga att EBU väljer en ersättare.
Sen beror det nog på när diskningen sker också. Ersättaren behöver ju tid att öva. Kommer diskningen för sent så blir det nog bara en tom plats.
2024-05-11, 09:52
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Vad händer med Nederländerna

Tack och adjö förhoppningsvis . Hoppas dom inte tar in en till utan kör med en mindre.
2024-05-11, 09:55
Medlem
https://www.expressen.se/noje/eurovision/polisen-utreder-olaga-hot-efter-incident-pa-eurovision-/

Polisen utreder olaga hot efter incident på Eurovision
Senast redigerad av Skevtt 2024-05-11 kl. 09:57.
2024-05-11, 09:57
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Fel, en musiktävling ska fan inte vara ett politiskt jippo där man ska rösta bara för det som händer i israel, helt åt helvete man ska fokusera på musiken bara. Israel har inte ens nåt att göra i eurovision dom ligger inte i europa sist jag kollade
Din åsikt är noterad. Men jag och många fler delar inte din åsikt.
2024-05-11, 09:58
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb

Och i Malmö pågår det inte direkt någon festglädje över musiktävlingen på gatorna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in