2024-05-10, 19:50
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Ingen källa till oro att AFU backar längs fronten, för enligt Biden, Blinken, Sullivan och Natos top brass så har "Pjutin already lost the war":

https://www.bitchute.com/video/qckFtbvahnVi/

Känns betryggande...

Förutom varning om man kan få sin maskin kapad av bitchute:
https://mediabiasfactcheck.com/bitchute/

Gör dig själv en tjänst, trasten. Sluta sprid ditt konspiratioriska skit från en sida som tillhör det högerextrema skalan. Perkele, trots att ryssfittan puttefnask hävdar sig slåss mot nynassar, så postar du från sidor som stödjer samma saker. Dubbelmoral?
Det är ändå ingen här förutom dina själsfränder som får betalt från roskomnadzor varje dag 30 silverrubel judas-peng som klickar på skiten.

Edit: Detta inkom efter min senaste inlägg, så lägger in det här.
Citat:
Rysslands offensiva operationer i Kharkiv-regionen verkar vara en simulering av en storskalig attack, sade Andriy Kovalenko, chef för avdelningen för motverkande av desinformation vid Ukrainas nationella säkerhetsråd, på fredagen. Men enligt Kyiv Independent sa Kovalenko i en Telegram-uppdatering att situationen är under kontroll av den ukrainska försvarsmakten.
- Just nu ser det exakt ut som en simulering av en storskalig attack, där fienden använder begränsade trupper och medel, till exempel spaning av trupper, säger Kovalenko. Kovalenko varnade också för att Ryssland har kombinerat sin militära operation med en informationskampanj där dess styrkor påstås vara kapabla till milsdjupa intrång i Ukraina. Enligt honom syftar anklagelserna till att skapa panik.
...
Bland annat Ukrainska Pravda tillade ett uttalande om att de inte kan utesluta att informationen de fått var försök till rysk påverkan.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010357929.html
Senast redigerad av Silfverrygg 2024-05-10 kl. 19:53.
Citera
2024-05-10, 19:54
Medlem
X3treams avatar
Mer vapen till Ukraina från USA, Bara 4 miljarder kronor, men det är bättre än inget iallafall, blir säkert några tusen döda ryssar för det

https://www.vg.no/nyheter/i/Pp9p75/politico-usa-med-ny-stor-militaerpakke-til-ukraina
Citera
2024-05-10, 19:55
Avslutad
Ett klipp från DW om varför glidbomber massakrerar ukrainska moralen. Videon börjar med att visa effekten av de minsta varianten, FAB-250. Träffpunkten ha skapar en grop i marken på över 2,5 meter.

https://youtu.be/fUQ8740CU7s?si=CRL3bivvwL0GSnd2

Sammanfattning av klippet:
- 🎯 Huvudvapen: Rysslands användning av glidbomber har visat sig vara ett effektivt sätt att angripa ukrainska ställningar. Dessa bomber är omvandlade från konventionella bomber till precisionstillverkade genom tillsättning av särskilda vingpaket och satellitnavigeringssystem.

- 💸 Kostnadseffektivitet: Dessa ombyggda sovjetiska bomber är mycket billigare att tillverka än jämförbara missiler, vilket gör dem till ett attraktivt alternativ för Ryssland. De är kostnadseffektiva, enkla att producera och kan avfyras på säkert avstånd från ukrainskt luftvärn.

- 🛡️ Försvarsmöjligheter: Ukrainas främsta motmedel mot dessa bombattacker är effektiva luftförsvarssystem, såsom de västlevererade Patriot-systemen. Dessa system har dock visat sig vara sårbara och finns i begränsat antal, vilket begränsar Ukrainas förmåga att skydda större städer och viktiga militära mål.

- ⚔️ Militärtaktik: Trots att dessa bomber är tekniskt enkla, har de orsakat betydande skador på ukrainska försvarsställningar. Ryssland fortsätter att förbättra sin samordning av luft- och markanfall, vilket har ökat effektiviteten i deras militära operationer.

Insikter baserade på siffror:
1. Glide bombs can travel up to 70 km, allowing Russian pilots to remain out of range of Ukrainian defenses.
2. Each glider bomb costs less than $20,000, a significant saving compared to the $1 million cost for the cheapest Russian cruise missiles.
Citera
2024-05-10, 20:04
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Nej det är du inte, du vet inte ens vad empati är för något. hade du haft empati för människor hade du knappast stöttat Rysslands invasion av Ukraina.

Stöttat Rysslands invasion av Ukraina? Grabben, du vet ju uppenbarligen inte ens vem du snackar med.

Men för skojs skull: Presentera ett enda inlägg där jag stöttat Ryssland vad gäller invasionen av Ukraina.

Ett enda.

Jag har över 15k inlägg, så det vor2 ju enkelt, eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Du hade fördömt Ryssland dagligen och velat att de lämnar Ukraina. Men det gör du inte, du är en Vatnik som vill att Ryssland ska vinna så de kan slakta fler civila.

yeah sure...

Eller...

Så tycker jag bara inte att det är vettigt att posta filmer på soldatlik som äts upp av hundar. Alldeles oavsett vad jag tycker om kriget ifråga, eller den dödes förband och nationstillhörighet.
Citera
2024-05-10, 20:04
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Mer vapen till Ukraina från USA, Bara 4 miljarder kronor, men det är bättre än inget iallafall, blir säkert några tusen döda ryssar för det

https://www.vg.no/nyheter/i/Pp9p75/politico-usa-med-ny-stor-militaerpakke-til-ukraina
Ja 4 miljader är småpotatis för väst. Putin har nu svårare att skaka fram den summan till sin SMO!

Landets ekonomi kommer att knäcka Putin även om han öppnar sin egen plånbok.....
Citera
2024-05-10, 20:08
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxer123
Ett klipp från DW om varför glidbomber massakrerar ukrainska moralen. Videon börjar med att visa effekten av de minsta varianten, FAB-250. Träffpunkten ha skapar en grop i marken på över 2,5 meter.

https://youtu.be/fUQ8740CU7s?si=CRL3bivvwL0GSnd2

Sammanfattning av klippet:
- 🎯 Huvudvapen: Rysslands användning av glidbomber har visat sig vara ett effektivt sätt att angripa ukrainska ställningar. Dessa bomber är omvandlade från konventionella bomber till precisionstillverkade genom tillsättning av särskilda vingpaket och satellitnavigeringssystem.

- 💸 Kostnadseffektivitet: Dessa ombyggda sovjetiska bomber är mycket billigare att tillverka än jämförbara missiler, vilket gör dem till ett attraktivt alternativ för Ryssland. De är kostnadseffektiva, enkla att producera och kan avfyras på säkert avstånd från ukrainskt luftvärn.

- 🛡️ Försvarsmöjligheter: Ukrainas främsta motmedel mot dessa bombattacker är effektiva luftförsvarssystem, såsom de västlevererade Patriot-systemen. Dessa system har dock visat sig vara sårbara och finns i begränsat antal, vilket begränsar Ukrainas förmåga att skydda större städer och viktiga militära mål.

- ⚔️ Militärtaktik: Trots att dessa bomber är tekniskt enkla, har de orsakat betydande skador på ukrainska försvarsställningar. Ryssland fortsätter att förbättra sin samordning av luft- och markanfall, vilket har ökat effektiviteten i deras militära operationer.

Insikter baserade på siffror:
1. Glide bombs can travel up to 70 km, allowing Russian pilots to remain out of range of Ukrainian defenses.
2. Each glider bomb costs less than $20,000, a significant saving compared to the $1 million cost for the cheapest Russian cruise missiles.
F16 är på ingång och där finns mycket bättre grejer än gamla WW2 konveterade bomber.
Snart ligger du och ångrar all skit du postat från mammas källare.
Citera
2024-05-10, 20:11
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Stöttat Rysslands invasion av Ukraina? Grabben, du vet ju uppenbarligen inte ens vem du snackar med.

Men för skojs skull: Presentera ett enda inlägg där jag stöttat Ryssland vad gäller invasionen av Ukraina.

Ett enda.

yeah sure...

Eller...

Så tycker jag bara inte att det är vettigt att posta filmer på soldatlik som äts upp av hundar. Alldeles oavsett vad jag tycker om kriget ifråga, eller den dödes förband och nationstillhörighet.

Vi förstår.. men ett ben som ligger bredvid en halvdöd är ok? Eller ska du börja hacka på alla som "postar" länkar på vidrigheterna som pågår?

Tidigare postades det kroppar som åts av grisar... men tror inte jag sett någon i detta forum som retat upp sig som du. Det är ju helt normalt att djur äter vad de kommer åt. Däremot är det inte normalt att få ett ben bortsprängt, så varför ältar du inte om det?
Citera
2024-05-10, 20:14
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Vi förstår.. men ett ben som ligger bredvid en halvdöd är ok? Eller ska du börja hacka på alla som "postar" länkar på vidrigheterna som pågår?

Tidigare postades det kroppar som åts av grisar... men tror inte jag sett någon i detta forum som retat upp sig som du. Det är ju helt normalt att djur äter vad de kommer åt. Däremot är det inte normalt att få ett ben bortsprängt, så varför ältar du inte om det?

Nej, du förstår uppenbarligen inte alls. Det handlar om helt vanlig hyfs, uppfostran, moral, och sist men inte minst empati, att inte dela hur någons son, bror, pappa eller äkta hälft äts upp av djur efter att ha stupat i ett krig.

Det är inte svårare än så, oavsett vilka mentala krumbukter ni kommer farandes med.
Citera
2024-05-10, 20:15
Medlem
c.divers avatar
Citat:

Ett enda.

yeah sure...

Eller...

Kul att en självmordsidiot försökte få dig att framstå som ryssvän!
Stor humor! Men det är uppenbart att en del av den "ryska trollarmen" inte bara består av betalda individer utan även av svagbegåvade lättlurade och misslyckade individer. Får man nog räkna med såna här inlägg...
Citera
2024-05-10, 20:19
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Kul att en självmordsidiot försökte få dig att framstå som ryssvän!
Stor humor! Men det är uppenbart att en del av den "ryska trollarmen" inte bara består av betalda individer utan även av svagbegåvade lättlurade och misslyckade individer. Får man nog räkna med såna här inlägg...

Det är tragikomiskt hur man försöker att rättfärdiga sitt fjortisaktiga våldsonanerande.

Jag må avsky den ryska invasionen, men det betyder inte att jag tycker att random 9-åring i Ryssland ska få ett klipp delat på sin stupade far vars ansikte äts bort av en hund. Det är inte coolt och "viktigt". D3t är bara sorgligt och sjukt, alldeles oavsett vilken sida i en konflikt man bekänner sig till.

Jag hade inte tyckt att det var okej om soldaten var amerikansk, tysk, israelisk, svensk eller kinesisk heller. Det är liksom helt irrelevant.
Citera
2024-05-10, 20:20
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Nej, du förstår uppenbarligen inte alls. Det handlar om helt vanlig hyfs, uppfostran, moral, och sist men inte minst empati, att inte dela hur någons son, bror, pappa eller äkta hälft äts upp av djur efter att ha stupat i ett krig.

Det är inte svårare än så, oavsett vilka mentala krumbukter ni kommer farandes med.

Jo, jag förstår... mer än du tror... delar bara inte ditt ältande och din empati... Du får tycka vad du vill men ge dig.

Det är någons son, bror, pappa eller äkta hälft som flyger i delar också - men det tycks du acceptera!

Skärpning deluxe eller sätt dig i ett mörkt rum och skäms!
Citera
2024-05-10, 20:25
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Jo, jag förstår... mer än du tror... delar bara inte ditt ältande och din empati... Du får tycka vad du vill men ge dig.

Det är någons son, bror, pappa eller äkta hälft som flyger i delar också - men det tycks du acceptera!

Skärpning deluxe eller sätt dig i ett mörkt rum och skäms!

Jag "ältar" ju bara för att ni dödsfetischister sitter och svarar hur sunt, uppbyggligt och viktigt klippet var. Sluta svara och fortsätt runka till klipp på döda ryssar vars kroppar skändas av djur istället om det nu är så intressant.

Jag ser inte varför jag skulle skämmas för att jag tycker att det är fel att dela filmer på hur stupade soldater äts av djur. Faktum är att jag tycker att det är tämligen sjukt att begära att man ska skämmas för att man tycker att det är fel att dela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in