2024-05-10, 17:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lilleduu
”Chrippa fallet” löjligt att kalla det som pågår ett ”fall”
Videon var precis lika ointressant som jag tänkte. Men det var några saker jag reagerade på. Joakim säger, med flackande blick och fårat ansikte, att han skött Chrippas deklarationer för att chrippa inte kan själv. Betyder det då att det är Jocke som satt Chrippa i det klister som det påstås att han är i?
Sen berättar han ivrigt, men aningen sluddrigt, att när Chrippa kommer ut från häktet så frågar han hela tiden vad ska jag göra, vad ska jag säga. Bekräftar Jocke därmed att han skrivit och dikterat allt som sagts och gjorts sedan dess?

Jag tolkar det sannerligen så. Det går inte att tolka på annat sätt.
Vilka mediciner tar Jokkmokk? Han ser ut att ha tagit sig en lugnande pilla eller två.
Vidare skyller den stora medelålders mannen allting på Linnea. Varför är Joakim så rädd för Linnea? Han ”orkar” inte höra henne men 12 timmar senare ska han ändå ge sig på att ”analysera” henne och Julia.
Än en gång får vi höra den store bullshitkreatören prata om att inte vilja vara en del men han måååååste. För han har gjort så mycket för sin bror.
Han har kämpat ända sedan Chrippa blev vräkt när han satt inlåst. Märkligt att Jokkiman hade nycklarna den gången också. (Låset var ju bytt av en annan man)
Jacke fick ett varningens finger och en försmak på eventuell uthängning som komma skall ifall han yttrar sig på fel sätt.
Jacke fattar dåligt och backar med tungan riktad mot Jokkibois brunögda.
Alla dessa ynkryggar i YT världen.
Tänk er friden det hade inneburit om alla män med mindervärdeskomplex hade lagt ner sina kanaler (som ändå inte handlar om dom själva) och ägnat sig åt att packa gurkor åt Önos eller Felix.
Mycket tänkvärda funderingar.
Den stora frågan som lämnas obesvarad, är vad Linnéa egentligen utgör för hot mot dessa medelålders män?
Är det hennes utbildning?
Det har kastats beskyllningar om allt från sekttillhörighet, borderline, häxkonster och magi, förskingring, dataintrång, övergrepp i rättssak, misshandel av Chrille, barnmisshandel, barnfridsbrott, parasollstänger, datorer, mobiltelefoner, tv-apparater som kastats i golvet av denna unga tjej som trots allt inte viker ner sig.
Hon står med rak rygg och håller huvudet högt, trots att hatet sprutar ur gubbarnas munnar och avundsjukan lyser i gubbarnas kvinnors ögon.
Vad har hon att komma med? Så ung, vill bara komma nära Jockiboi, hatar Chloé, en mansslukerska, en homewrecker, missbrukare. En golddigger som vill bli känd, som suktar efter Jockiboi.

Anklagelserna tar inte slut.

Här i tråden härjar Chrippahatarna och skyr inte glåporden, dom matar på och tänker inte acceptera att Chrippa själv väljer vem han vill leva med.

Det är skrämmande att så många tror på vad Jocke, Julia, Anjo och Rask säger, hittills har ju ingenting visat sig stämma.

Linnéa var nog säkerligen inte påhejjad av sin familj, att bli tillsammans med Chrippa, inte så som Jonnas morsa som uppmuntrade och festade loss med den galne Jockiboi, som hennes dotter stalkades av, han som behandlade hennes dotter som skit, var otrogen, sket i henne när hon gjorde ett allvarligt självmordsförsök, han fullständigt sket i henne, vad gör Jonnas morsa? Hon öppnar upp sitt hem för pundaren och fan vet vad dom har för förhållande. Någonting stämmer uppenbarligen inte.
Vad hände med Jonnas bror Emil? Ingenting som nämnts, däremot var Jockiboi hos sin biofarmor på dödsbädden, med Lunabelle... vankades det arv månne? Farmor Aarö minsann, så konstigt.

Det är på tiden att Joakim Lundell stoppas.
Hur många människors liv ska han få förstöra?
Hans egna barn är hålögda och gråter och gnäller, dom vet varken ut eller in.
Jocke påstår att Chloé har svårt att leka med andra barn... märkligt, ingenting som jag lagt märke till, däremot är the shiningtwinsen kuvade och rädda, får höra hur fel dom gör hur jobbiga dom är. Likaså Lunabelle och Lionell, där är det omtagningar och inövade repliker, ironi och vuxenskämt som går ut på att förlöjliga och förminska barnen, för att locka tittarna till skratt.

Chloé är trygg och mår bra med sin pappa och Linnéa. Han låter henne få träffa sin farmor o farfar, Chloé togs emot med kärlek av Linnéas familj vid jul, det var den bästa julen någonsin har Christofer berättat.
Det firades även hos farmor o farfar.

Varför är det så svårt att låta Chrippa få leva sitt liv ifred och vlogga om han känner för det?
Linnéa är det bästa som hänt honom, det kan nog alla intyga, förutom förtalsgänget som förlorat sitt grepp om honom.
Citera
2024-05-10, 17:38
Medlem
Eg0x3s avatar
Barnet verkar vara hemma nu

https://postimg.cc/zy8TkKdy
Citera
2024-05-10, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3

Då dröjer det inte länge förrän Linnea lyfter luren till Jocke med ny information/skvaller.
Citera
2024-05-10, 18:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Då dröjer det inte länge förrän Linnea lyfter luren till Jocke med ny information/skvaller.

Jocke skulle kanske ägna sig åt sitt jobb lite mera, han behöver varenda krona han kan får in, istället för att ringa och smsa både Julia och Linnea. Han är ju helt besatt av dessa två som befinner sig i närheten av Chrippa. Linnea kommer aldrig springa för Jocke, hon är alldeles för smart för det, och det retar gallfeber på honom. Julia är tyvärr ett mer osäkert kort. Hon har så dålig självkänsla så man nästan tycker synd om henne, men bara nästan. Det finns hjälp att få och om hon bara tänkte på sin dotter som något annat än en accessoar i sociala medier, och tog tag i sitt liv på allvar, så finns det fortfarande tid. Det sista året efter Chrippa lämnade henne borde ha fått henne att inse att YT-världen har inget med känslor, empati och kärlek att göra. Det gäller bara att DÖDA ELLER DÖDAS
Citera
2024-05-10, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodi
Väntar med spänning på när Chrilles och Linneas så kallade sanning ska komma ut angående misshandel, våldtäkter och barnmisshandel även övergrepp om man ska tolka Linnea rätt.

Det hade varit intressant. Chrippa regisserad av ormen Linnéa.
Chrippa högröd, svettig och nervös.
Linnéa bredvid, stenkoll med stoneface redo att tillrättavisa.
Senast redigerad av 111-111 2024-05-10 kl. 18:42.
Citera
2024-05-10, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3

Så otroligt fint att se. Nu hoppas jag att flickan får lugn och ro 😊
Citera
2024-05-10, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Jocke skulle kanske ägna sig åt sitt jobb lite mera, han behöver varenda krona han kan får in, istället för att ringa och smsa både Julia och Linnea. Han är ju helt besatt av dessa två som befinner sig i närheten av Chrippa. Linnea kommer aldrig springa för Jocke, hon är alldeles för smart för det, och det retar gallfeber på honom. Julia är tyvärr ett mer osäkert kort. Hon har så dålig självkänsla så man nästan tycker synd om henne, men bara nästan. Det finns hjälp att få och om hon bara tänkte på sin dotter som något annat än en accessoar i sociala medier, och tog tag i sitt liv på allvar, så finns det fortfarande tid. Det sista året efter Chrippa lämnade henne borde ha fått henne att inse att YT-världen har inget med känslor, empati och kärlek att göra. Det gäller bara att DÖDA ELLER DÖDAS
Jag håller med, men jag menade Julia ovan.

Jag litar inte på henne.
Citera
2024-05-10, 18:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Vem är en dömd pedofil?

Barnets egna farsa är ju dömd för brott så det är ju vardagsmat att vistas kring sådana människor.

Dom brott han dömts är en piss i Nilen i jämförelse, sen har Chrippa visat att man kan lära sig av sina misstag. En gång peddo, alltid peddo
Citera
2024-05-10, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Kan vi hoppas på lugn och ro för flickan nu. Kanske förskola och kompisar också.
Jag menade Julia ovan.

F.ö så tror jag inte Julia har så mycket lugn och ro att erbjuda lilltjejen, hon verkar splittrad och ser individer, samt dottern,,som en bricka i ett spel. Det finns inte mycket kärlek i det.
Hon vänder om än till den än till den andra med information/skvaller/påhitt.
Är hon ens i sitt eget hem eller luffar hon omkring till olika boenden/kompisar?

Nä, jag ger inte mycket för henne.

Chrippa verkar ha lugnat ner sig något, och just nu så ger han dottern stabilitet.
Jag ser inga andra brister iaf, inte som det va för några månader sedan.
Citera
2024-05-10, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Linnéa? Varför skulle hon kontakta Jocke?
Snarare är det väl alarmerande att Julia utsätter Chloé för umgänge med dömda brottslingar, varav en är dömd pedofil?!
Hon ringde Jocke när han var i Dubai och påstod att Chrippa misshandlat henne. Om jag inte minns fel så svarade han inte utan fick infon från den där Cluee som Linnea också ringde. Jocke undrade i någon video varför hon inte kontaktade spansk polis eller sin familj utan väljer att ringa honom.
Senast redigerad av juttan 2024-05-10 kl. 19:07.
Citera
2024-05-10, 18:58
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Vem är en dömd pedofil?

Barnets egna farsa är ju dömd för brott så det är ju vardagsmat att vistas kring sådana människor.
En kille Julia umgås med är dömd för Våldtäkt mot barn.
Citera
2024-05-10, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Dom brott han dömts är en piss i Nilen i jämförelse, sen har Chrippa visat att man kan lära sig av sina misstag. En gång peddo, alltid peddo

Fortfarande, vem är dömd pedofil?

Vilka misstag har han lärt sig av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in