Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-09, 14:09
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
En tung förlust med sina 23 mål, lycka till att hitta en bra ersättare, de är många trepoängare som försvann där plötsligt.Men Larmi är grym de har jag alltid tyckt och han blir kvar verkar det som.

Samtidigt kan du vända på det. Sylvegård avslutade säsong utan mycket poäng, när det var klart med nhl. Året innan hade Lakers ingen sådan målskytt, men vann guld. Så då kan du fråga dig vad du väljer, ett fåtal spelare som laget blir beroende av framåt, eller en bred poängproduktion, alternativt bättre försvarsspel.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-05-09 kl. 14:16.
Citera
2024-05-09, 14:19
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Samtidigt kan du vända på det. Sylvegård avslutade säsong utan mycket poäng, när det var klart med nhl. Året innan hade Lakers ingen sådan målskytt, men vann guld. Så då kan du fråga dig vad du väljer, ett fåtal spelare som laget blir beroende av eller en bred poängproduktion.

De är sant, allt hänger inte bara på en målskytt av rang, de gäller att få hela kollektivet att fungera som ett lag, sen hela ledningen från sportchef och nedåt, de är mycket som ska fungera.Vi får se sen i höst vilka lag som har gjort rätt inför säsongen 2024/2025.
Citera
2024-05-09, 14:33
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
De är sant, allt hänger inte bara på en målskytt av rang, de gäller att få hela kollektivet att fungera som ett lag, sen hela ledningen från sportchef och nedåt, de är mycket som ska fungera.Vi får se sen i höst vilka lag som har gjort rätt inför säsongen 2024/2025.

Det är just kollektivet som gjort Lakers så bra, som ledningen har lyckats med, för många klubbar har både bättre och dyrare spelare.

Ta en spelare som Rödin. Tycker han ser ut som ett gift för Brynäs. Den typen av ledande spelare, som är med och sparka tränare varje säsong, bör inte få vara kvar, även med gamla meriter och klubbhjärta. Det finns inga ursäkter, om klubben har som mål att vinna.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-05-09 kl. 14:45.
Citera
2024-05-09, 19:06
Medlem
welcometorealitys avatar
De ryktas att Brynäs jagar Brian O'Neill från Zug, snart så vet vi svaret....
Citera
2024-05-09, 20:02
Bannlyst
Citat:
Nja det bli gäääsp på den, för gammal, för liten, blir väl 15 poäng per 50 matcher i SHL, bättre o bjuda på Ryan lasch

.
Citera
2024-05-09, 20:13
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Luleå har även nämnts i den konversationen. Vettefan vad man ska tycka dock.

Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Nja det bli gäääsp på den, för gammal, för liten, blir väl 15 poäng per 50 matcher i SHL, bättre o bjuda på Ryan lasch
Tror tanken är att han ska spela center, Lasch spelar inte center.
Citera
2024-05-09, 20:13
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
.

Hugo Lejon ryktas också från Västerås, vi få se vad som händer på köttmarknaden, Lejon till tigrarna?
Citera
2024-05-10, 00:23
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Haha, att Oliver har följt Timrå sen barnsben, får vi ta med en nypa salt, knappast...

I och med att hans far (Kimmo, föreningens nuvarande sportchef) spelade ett par säsonger i Timrå när det begav sig så är det väl inte helt orimligt.

Men oavsett, ett välkommet och spännande nyförvärv. Hade man inte lyckats ro hem detta så hade det varit en ytterst svag Silly.
Citera
2024-05-10, 13:36
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Dålig scouting av Växjö, Granberg borde spela i Björklöven, men det är klart han inte tackar nej till gratispengar av Växjö .
Sällan Evertsson gör dåliga värvningar, Granberg kommer vara den backen som spelar med sin fysik vilket Växjö har saknat länge enligt mig, förväntar mig inte att han kommer göra 10 poäng ens.

Citat:
Vad har ni för snittålder i laget gubbmage???.
Medelåldern är just nu 27 år, ett lite äldre och erfaret lag på isen gör inte mig något.

Det som oroar mig främst när jag tittar på laget, det är vilka som ska göra målen? Visst, det ska in en fin C1:a och en lekkamrat till denne, men det ser lite skralt ut poängmässigt tycker jag. Jag vet att Henke vill ha tre kedjor som gör poäng och inte förlita sig på första kedjan men det ser något skralt ut.
Senast redigerad av Mr.Mackz 2024-05-10 kl. 13:40.
Citera
2024-05-10, 15:05
Medlem
Gavves avatar
Brynäs har värvat Charle-Édouard D'Astous från finska KooKoo. Tvåårskontrakt.

https://www.brynas.se/article/sbjasd9-1ekad/view
https://www.eliteprospects.com/player/255979/charles-edouard-d-astous
Citera
2024-05-10, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Sällan Evertsson gör dåliga värvningar, Granberg kommer vara den backen som spelar med sin fysik vilket Växjö har saknat länge enligt mig, förväntar mig inte att han kommer göra 10 poäng ens.

Medelåldern är just nu 27 år, ett lite äldre och erfaret lag på isen gör inte mig något.

Det som oroar mig främst när jag tittar på laget, det är vilka som ska göra målen? Visst, det ska in en fin C1:a och en lekkamrat till denne, men det ser lite skralt ut poängmässigt tycker jag. Jag vet att Henke vill ha tre kedjor som gör poäng och inte förlita sig på första kedjan men det ser något skralt ut.
Tja iofs rimligt att Granberg blir en toppback i Växjö men inte platsar bland topp6 backar i Skellefteå, det är ju den skillnaden på lagen

.
Citera
2024-05-10, 15:48
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavve
Brynäs har värvat Charle-Édouard D'Astous från finska KooKoo. Tvåårskontrakt.

https://www.brynas.se/article/sbjasd9-1ekad/view
https://www.eliteprospects.com/player/255979/charles-edouard-d-astous

Härligt, få se vilket öknamn han kommer att få sen, backar behövs..han gjorde på 54 matcher som back i Finska KooKoo 17 mål och 29 assist, inte illa det...
Senast redigerad av welcometoreality 2024-05-10 kl. 15:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in