2024-05-10, 15:24
Medlem
BombaySaphires avatar
Nån som vet vad röda/gröna prickarna betyder i tabellen?

https://eurovisionworld.com/odds/eurovision
Citera
2024-05-10, 15:27
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire

Det visar hur oddset förändrats det senaste. Tror grönt = lägre och rött = högre, men detta är jag inte säker på.

edit: jo det står längre ned. green =odds down, red = odds up
Citera
2024-05-10, 15:27
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:

Om den senaste uppdateringen var att oddsen gick upp eller ner.

Grön prick= positiv trend
Röd prick = negativ trend
Citera
2024-05-10, 15:30
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Det visar hur oddset förändrats det senaste. Tror grönt = lägre och rött = högre, men detta är jag inte säker på.

edit: jo det står längre ned. green =odds down, red = odds up

Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Om den senaste uppdateringen var att oddsen gick upp eller ner.

Grön prick= positiv trend
Röd prick = negativ trend

Tack! Det borde jag ha fattat.
Citera
2024-05-11, 10:10
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Tack! Det borde jag ha fattat.

Jag har spelat på Israel till 26 i odds. Såg 41 ggr bara någon dag senare. Tror att Israel vinner telefonomröstningen klart, men sedan kommer juryn att förstöra min kväll gissar jag. Kroatien är deras värsta motstånd och det lär göra att de får många politiska röster från juryn som mest lär bestå av kulturfolk som inte är glada i Israel.

Har inte lyssnat på någon låt. Spelet är enbart baserat på politiken. Funderar på att säkra upp med ett spel på Kroatien. Tankar om det?
Citera
2024-05-11, 10:29
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
Jag har spelat på Israel till 26 i odds. Såg 41 ggr bara någon dag senare. Tror att Israel vinner telefonomröstningen klart, men sedan kommer juryn att förstöra min kväll gissar jag. Kroatien är deras värsta motstånd och det lär göra att de får många politiska röster från juryn som mest lär bestå av kulturfolk som inte är glada i Israel.

Har inte lyssnat på någon låt. Spelet är enbart baserat på politiken. Funderar på att säkra upp med ett spel på Kroatien. Tankar om det?

Du fick ett riktigt bra odds på Israel! Det har tvärsjunkit de senaste dagarna. Israel kommer att få många proteströster/stödröster.
Citera
2024-05-11, 11:15
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Du fick ett riktigt bra odds på Israel! Det har tvärsjunkit de senaste dagarna. Israel kommer att få många proteströster/stödröster.

De fick väl flest röster i sin semifinal om jag har förstått det rätt. Tidigare har man väl meddelat folkets röster sist och det har visat sig att juryns röster knappt hade någon vikt alls. Nu tror jag att de har viktat om och avslöjar folkets röst först och sedan de olika juryrösterna. Hade man enbart gått på folkets röst, hade jag varit lugn. Nu misstänker jag att mitt spel spricker på grund av juryn.

Edit. Det var inte meningen att trycka på citeraknappen i mitt första inlägg.
Senast redigerad av JoeDevola 2024-05-11 kl. 11:20.
Citera
2024-05-11, 11:17
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
De fick väl flest röster i sin semifinal om jag har förstått det rätt. Tidigare har man väl meddelat folkets röster sist och det har visat sig att juryns röster knappt hade någon vikt alls. Nu tror jag att de har viktat om och avslöjar folkets röst först och sedan de olika juryrösterna. Hade man enbart gått på folkets röst, hade jag varit lugn. Nu misstänker jag att mitt spel spricker på grund av juryn.

Folkets röster presenteras alltid sist.

Du kan ha rätt angående juryns röster.
Citera
2024-05-11, 11:21
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Folkets röster presenteras alltid sist.

Du kan ha rätt angående juryns röster.

Jag tycker mig ha läst att det är omvänt i år. Hoppas att jag har fel.
Citera
2024-05-11, 20:36
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag har satt allt jag hade innestående på ATG, 310:-, på Israel som vinnare för 2.80 i odds. Jag tänker som så att det är 2.80 i odds för 50% risk, antingen kan dom vinna till 2,80 eller så kan något hända så att spelet återbetalas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in