2024-05-10, 12:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Teabag
Måste bara hylla programledarna Malin Åkerman och Petra Mede igen ❤️

Att Petra var bra visste jag redan, men Malin alltså. Wow! Hon passar ju perfekt! Mycket beröm från utlandet har de fått också, dessa vackra damer. Speciellt från Storbritannien 👍

Genidrag av SVT att välja dessa två som programledare! 🙂

Kan bara instämma! Dessutom är det så skönt att slippa allt barnsligt trams mellan låtarna som det ofta är i de svenska Mello-tävlingarna.

Malin och Petra får gärna leda nästa års Mello också!
2024-05-10, 12:14
Medlem
ReiseReises avatar
Dom gjorde ju för fan politik av det redan från början när Eric Saade fick ha på sig sin palestinasjal och hälften av artisterna skulle markera.
Sedan klagar dom på att de som röstar gör politik av tävlingen när de röstar på Israel.
Sån jävla hyckleri.

Dock hoppas och röstar jag på Kroatien. Helt klart bästa låten.
Men visst är man nästan sugen på att rösta på Israel när dessa fittor inte kan hålla käften.
2024-05-10, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Visst är det ett bra bidrag till skillnad från tramset som Ukraina ställde upp med när det begav sig. Däremot så är det osmakligt och problematiskt att Israel vinner och att tävlingen sedan hålls i Israel med tanke på den etniska utrensningen som pågår och kommer fortsätta pågå tills man har rensat ut hela Gaza.

Det är inte alls osmakligt. Bäst bidrag enligt röster och jury vinner Konstigare än så är det inte.
2024-05-10, 12:22
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
De kommer fega ur och det kommer hållas av en proxystat såsom England gjorde för Ukraina. Skulle jag gissa så skulle det hållas i Washington DC vilket är mest lämpligt med tanke på det ovillkorade stöd Israel får av USA.

Lyckas man ändå hålla tävlingen i Tel Aviv medan folkmordet fortsätter så får jag ge de styrande kryptojudarna och de andra i hemliga sällskapen cred för att visa sin totala respektlöshet mot mänskligheten.

Det kommer inte gå ha ESC i Tel Aviv. I så fall får man köra i en bunker utan publik.

Det du skriver om ESC i USA låter som ett skämt idag men konstigare saker har hänt. Amerikanarna är ju kåta på att gå in och pilla i tävlingen och kan se sin chans här.

Hamas kommer inte att utrotas utan tvärt om stärkas av slaktandet. Ett grundregel för vettig krigföring sen gammalt, sen Sun Tzus tid, är att en överlägsen part inte får vara alltför grym eller förnedra fienden, eftersom man då eldar på motståndsrörelserna.
2024-05-10, 12:24
Medlem
JH1960s avatar
Israel har en bra låt. det är det det handlar om i ESC. Om de vinner, vilket troligt då de som Ukraina blev anfallna och har en bra låt i år, troligt och de nog gör det, så skall Israel arrangera tävlingen om ett år, jag undrar hur säkerheten blir i Tel Aviv. Hujedamig är nog enda rätta uttrycket för att beskriva den saken, jag försökte hitta ord, men det var det enda jag hittade.
2024-05-10, 12:31
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Sluta löjla dig. Dödar Israel barn för skojs skull utan något som helt syfte bakom?
Civila drabbas i alla krig och särskilt när fega islamister gömmer sig bland civila. Det är du som inte fattar.

När brukar röstning börja, runt 23? Jag ska smsa för Israel så mycket går.
Edtit: Kanske tidigare, 22:40?
Senast redigerad av Onkel-Ben-ny 2024-05-10 kl. 12:34.
2024-05-10, 12:31
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Israel är väl den som är mest musikalisk? Borde väl kamma hem mycket poäng av juryn kan jag tycka. Men juryn kanske tillhör vänstern och då kommer det såklart inte att bli så.
På vilket sätt är den ”mest musikalisk”?
Kan jag få en enkel analys där du utvecklar det?

Själv så tycker jag att den är slätstruken, såväl generellt som låt och som ballad.
Dock tycker jag koreografin var bra: enkel och ren. Vidare så är Eden en duktig sångerska och hennes insats var mycket bra.

Däremot gillade jag deras bidrag från förra året (var faktiskt bättre än Sveriges).

Som du ser så bedömer jag det musikaliska och inte utgår från vilket land den representerar (det är en annan fråga).

Däremot verkar många populister hylla låten av nåt slags sentimentalt skäl, och slagorden som stöd för den verkar konstruerade och pinsamma (tomma tunnor skramlar mest).

Sen att jag inte gillar det Israel sysslar med i Gaza är en annan sak.

Det är heller ingen idé att börja bröla om ”hamaskramare” och dyligt trams - jag förkastar givetvis Hamas dåd 7 oktober.
Två fel gör inte ett rätt.

Och nej, jag är inte antisemit.
2024-05-10, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
På vilket sätt är den ”mest musikalisk”?
Kan jag få en enkel analys där du utvecklar det?

Själv så tycker jag att den är slätstruken, såväl generellt som låt och som ballad.
Dock tycker jag koreografin var bra: enkel och ren. Vidare så är Eden en duktig sångerska och hennes insats var mycket bra.

Däremot gillade jag deras bidrag från förra året (var faktiskt bättre än Sveriges).

Som du ser så bedömer jag det musikaliska och inte utgår från vilket land den representerar (det är en annan fråga).

Däremot verkar många populister hylla låten av nåt slags sentimentalt skäl, och slagorden som stöd för den verkar konstruerade och pinsamma (tomma tunnor skramlar mest).

Sen att jag inte gillar det Israel sysslar med i Gaza är en annan sak.

Det är heller ingen idé att börja bröla om ”hamaskramare” och dyligt trams - jag förkastar givetvis Hamas dåd 7 oktober.
Två fel gör inte ett rätt.

Och nej, jag är inte antisemit.

Helt klart en av de med de finaste rösterna. Frankrikes brölande ger jag inte mycket för.
2024-05-10, 12:35
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det är inte alls osmakligt. Bäst bidrag enligt röster och jury vinner Konstigare än så är det inte.

Man kan tycka vad man vill men om Israel mot förmodan vinner så har Eurovision satt sig rejält i skiten eftersom konflikten i Gaza absolut inte kommer vara löst om ett år.

Jag ser framför mig att om så blir fallet kommer så pass många länder bojkotta att man får ställa in.
2024-05-10, 12:37
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Då får övriga världen skicka bättre bidrag till Eurovision framgent. Som det ser ut nu så är Israels bidrag bäst rent musikaliskt.
På vilket sätt?

Sen så tror jag faktiskt inte du tycker det, utan jag tror att det är nån slags populistisk protest från din sida.

Är det inte bättre att vara ärlig..?
2024-05-10, 12:37
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Man kan tycka vad man vill men om Israel mot förmodan vinner så har Eurovision satt sig rejält i skiten eftersom konflikten i Gaza absolut inte kommer vara löst om ett år.

Jag ser framför mig att om så blir fallet kommer så pass många länder bojkotta att man får ställa in.

Vilket land kommer bojkotta? Turkiet?
2024-05-10, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Absolut, jag tror Israel kan vinna, och de är ju ungefär i samma situation som Ukraina. Dvs oprovocerat anfallna av en fientlig makt 7:e oktober.

Säkerheten är de bra på, Israelerna. De har levt under konstant utplåningshot från deras grannländer i 70 år, och ändå bara utvecklats och utvecklats. Faktum är att exempelvis Palestina (grannstat) har som yttersta mål att radera hela staten Israel från jordens yta.

De klarar arrangemanget!

1999 hölls det i Jerusalem, det tror jag inte vore politiskt möjligt idag - men de klarade det galant och Sverige vann.

Tel Aviv kommer att funka, om om de nu går och vinner 😹 👍

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in