2024-05-10, 11:35
Medlem
Israel kommer vinna folkets röster med stor majoritet, Kroatien får juryrösterna - frågan sen är vad juryrösterna ger till Israel? aldrig tidigare varit intresserad så vet nada om poängfördelning mm.

Med hur många poäng behöver Kroatien ligga före Israel för att vinna inför folkets röster (där jag hypotetiskt ser Israel vinna före Kroatien)?

Hoppas någon med kunskap kan svara
2024-05-10, 11:38
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
https://twitter.com/Nicoleep01/status/1788666783643173012

Tror man får anmäla SVT till Granskningsnämnden. Man får bua i tävling. Det är inget konstigt med det. Men SVT och EBU får inte gå in och ändra på det ljud.
Det där klippet var från genrepet. Tyckte mig höra burop under Israels framträdande.
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Skrev du samma sak till den som ställde frågan som mitt inlägg var svar på ? Eller vill du bara ha bort mitt inlägg?
Med tanke på att det är ditt ∼15:de off-topic inlägg i tråden, så var det mer riktat till dig, ja. Kryp tillbaka under den sten du kom ifrån:
(FB) Kriget mellan Israel och Hamas
2024-05-10, 11:39
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Israel kommer vinna folkets röster med stor majoritet, Kroatien får juryrösterna - frågan sen är vad juryrösterna ger till Israel? aldrig tidigare varit intresserad så vet nada om poängfördelning mm.

Med hur många poäng behöver Kroatien ligga före Israel för att vinna inför folkets röster (där jag hypotetiskt ser Israel vinna före Kroatien)?

Hoppas någon med kunskap kan svara

Det är ingen som kan svara på hur många poäng Kroatien behöver ligga före Israel inför telerösterna. Vad säger att Kroatien inte vinner telerösterna? Oddsarna säger att de gör det och oddsarna brukar ha rätt.

Gällande juryrösterna är varken Kroatien eller Israel tippade att ta hem det, istället är det Schweiz, Italien och Frankrike som förväntas få högst poäng. Vilket är rimligt eftersom det är de bidrag med mest "musikalisk kvalitet". Israel och Kroatien tycks gå rätt lika hos juryn (enligt oddsarna) så detta år kan ju vara ett år då folkets röst faktiskt bestämmer.
2024-05-10, 11:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Ukraina har väl inte utfört oräkneligt med terrordåd i Ryssland?

Det spelar ingen roll. Motivationen från EBU enligt kommentatorerna var att det var Israelisk television som sponsrade bidraget och inte Israels regering.

Så nu när vi vet grundregeln så ber jag dig och alla andra att svara på frågan en gång till.
Medlem
Hoppas alla kommer att max-rösta på Israel! Det finns inget annat..
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Kanske för att de militärt attackerat ett europeiskt land med intentionen att ta över det..
Så kan man inte göra om man vill vara med i EUROvision..

Har inte med saken att göra. EBU säger att det är Israelisk television och inte Israels regering som skickar bidraget. Så försök tänka till och svara på frågan en gång till.
2024-05-10, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Så varför uteslöts Ryssland då ur ESC?

Därför att de tre public service-kanaler i ryssland som var med i EBU inte hade skött sig och blev uteslutna.
2024-05-10, 11:45
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Har inte med saken att göra. EBU säger att det är Israelisk television och inte Israels regering som skickar bidraget. Så försök tänka till och svara på frågan en gång till.

Jag behöver inte tänka till mer på denna fråga-det är du som har trasslat in dig.

RU har oprovocerat attackerat ett annat Europeiskt land med intentionen att ta över det och radera dess kultur.

Det rimmar inte så bra i denna tävling...
2024-05-10, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Det är ingen som kan svara på hur många poäng Kroatien behöver ligga före Israel inför telerösterna. Vad säger att Kroatien inte vinner telerösterna? Oddsarna säger att de gör det och oddsarna brukar ha rätt.

Gällande juryrösterna är varken Kroatien eller Israel tippade att ta hem det, istället är det Schweiz, Italien och Frankrike som förväntas få högst poäng. Vilket är rimligt eftersom det är de bidrag med mest "musikalisk kvalitet". Israel och Kroatien tycks gå rätt lika hos juryn (enligt oddsarna) så detta år kan ju vara ett år då folkets röst faktiskt bestämmer.

Israel är väl den som är mest musikalisk? Borde väl kamma hem mycket poäng av juryn kan jag tycka. Men juryn kanske tillhör vänstern och då kommer det såklart inte att bli så.
2024-05-10, 11:47
Medlem
Snaidistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Du som stödjer detta är en del av problemet.

Vi som faktiskt bryr oss om tävlingen vill inte ha ett till "Ukraina-år" där politisk röstning avgör vinnaren.

Ni som pysslar med detta är rent utav patetiska. Rösta på den bästa sången istället för att tramsa runt med er djävla godhetssignalering.

Fast nu är det ju ni ”fans” som godhetssignalerar genom att försöka utesluta Israel.
Detta har resulterat i något ni inte kunde förutse, nämligen att Israel troligen kommer att vinna.
Att då gråta om fair play håller inte.
Låt det ha sin gång och ta det som en de/det.
Senast redigerad av Snaidisten 2024-05-10 kl. 11:58.
2024-05-10, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14

Oddsen hos spelbolagen gäller totalvinnare, dvs ihopräknat jury+folket. Jag formulerar om min fråga; Antal jurys som lämnar röstbesked * 12 poäng ger max utdelning, säg att land A får alla 12or, min fråga blir hur många poäng får vinnaren land B i folkets röstning? och hur många poäng får tvåan i folkets röstning?
2024-05-10, 11:49
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Kanske för att de militärt attackerat ett annat europeiskt land med intentionen att ta över det..
Så kan man inte göra om man vill vara med i EUROvision..
Eurovision har ingen direkt koppling till Europas länder utan är ett tekniskt samarbete gällande tv-sändningar och har medlemmar över hela jorden, bland normala Brasilien och Indien. Sedan finns det givetvis en stark historisk koppling till Europa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in