2024-05-11, 16:28
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av captengrogg
Tror ni någon artist kommer ropa free palestine då?

Hoppas det! Och att de då blir diskade! Mycket kaos vill jag ha. Och Israel som slutsegrare.
2024-05-11, 16:29
Medlem
luomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Vi ska rösta på Isreal, mot nazismen och antisemitismen som breder ut sig, för demokrati och allas rätt att få delta i en musiktävling Eurovision.

Men framförallt för att det är det bästa bidraget i år.

Antisemitismen kommer ju inte direkt minska om Israel vinner. Dessutom tycker jag, utanför Israel-Palestinakontexten, att det är märkligt att ett land i Mellanöstern deltar i Eurovision. Lika skumt som att Australien deltar.
Medlem
Otroligt att ett pridejippo som denna tävling är skapar stort intresse även för kategorin soffliggare som jag själv tillhör. Barnsliga reaktioner och mobbingmentalitet hör jag om på P4 som nu sänder live, det kommer att bli ett sänke för hela skiten, allt har sina bäst före datum även så detta!

Det finns bra låtar såklart om det lyssnas till på radion och man skippar själva HTBQ-"freakshowen", te x Lordis Hard rock halleluja är en låt med bra gung, detta år har jag inte sett eller lyssnat på något!

Det verkar också att SR-P4 knappt vågar uttala att Israel är en av toppfavoriterna, något de inte räknat med?? alla som intervjuas snackar om andra länder, ja de är inga soffliggare utan starkt engagerade och då får man inte tycka om Israel oavsett om låten är bra, konstig känsla över hela fenomenet.

(oj nu när jag skriver detta hör jag en som gillar Israel, med tillägget "det får väl man tycka"?)
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Sist jag kollade på en karta låg inte Israel i Europa. Varför är de med i Eurovision? Om de nu är med, varför är inte t.ex. Malaysia med?
Malaysia är inte medlem i EBU (European Broadcasting Union)
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratorIdiot
Handlar sannolikt om det som hände på pressträffen, israelerna blev ordentligt uppläxade och sen hade de bara hämnd i huvudet.
Nej det gör det inte. Både EBU och nederländska teamet bekräftar att det är en incident med en kvinnlig EBU anställd. Men tack för att du bekräftar min tes.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av captengrogg
Tror ni någon artist kommer ropa free palestine då?

Känns som att allt kommer kunna hända ikväll, det blir spännande.
2024-05-11, 16:30
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Sist jag kollade på en karta låg inte Israel i Europa. Varför är de med i Eurovision? Om de nu är med, varför är inte t.ex. Malaysia med?

Australien brukar vara med också. Det är lite knasigt. Allt det där kan du googla fram svaren på.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Du menar italienska?

Nej hennes föräldrar var rätt gigantiska i spansk talande länder också, släppt ett par album på spanska om jag inte är helt ute och cyklar.
Medlem
Thelonegunmans avatar
Nu läser jag att den aggressiva holländska freaket attackerat en israelisk fotograf och att han hyllar Ryssland. Vad är det för idiot Nederländerna har skickat? Aggressiv och oförskämd. Bra att han åker ut med huvudet före.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DagobertDagobert
Känns som att allt kommer kunna hända ikväll, det blir spännande.

Skulle inte förvåna mig om någon kommer försöka storma scenen
Medlem
fendadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myh1
Malaysia är inte medlem i EBU (European Broadcasting Union)

Okej. Torde inte ett rimligt medlemskrav i EBU vara att landet ifråga ska befinna sig på kontinenten Europa?
2024-05-11, 16:31
Medlem
Citat:

De är ju med och röstar. Hela världen får ju vara med och rösta tydligen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in