2024-05-09, 19:22
Medlem
Gracefulminds avatar
Blev just väldigt fundersam..

Såg just att Marcus Larsson kallade San Marinos bidrag som "sämst i test" och blev jävligt konfunderad då jag såg deras official video igår på YT med låten och bedömde den som mycket bra!

Men nu såg jag deras repetition på scenen från igår. Det var väldigt stor skillnad..
Har de inte fått tillräcklig hjälp ekonomiskt och tekniskt, sämre budget?
Så bortkastat på en så bra låt!

Jämför gärna de två och kommentera.

https://www.youtube.com/watch?v=9NcAJtfhpWA

https://www.youtube.com/watch?v=i38t8Qq9vJU

Hon/de har ju attityden för att bära upp låten.
Typ No Doubt, Icona Pop, mfl-attityd.
2024-05-09, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Nej hon är nog med största sannorlokhet kvinna och har varit det hela livet.
Hon har bott större delen av sitt liv i Ryssland och har under den tiden ställt upp i olika musiktävlingar. Läs länk:

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://sv.wikipedia.org/wiki/Eden_Golan&ved=2ahUKEwicrqDbh4GGAxVeAxAIHaWCDBQQmh N6BAgTEAg&usg=AOvVaw3iuOhb29DFGmyg43f_E6mg
Hon är helt enkelt en israelisk variant av vad vi i Sverige kallar Maria Sur.

Finns det någon fördel, förutom att slippa höra de reservskämt de drar på SVT under reklamavbrotten, att lyssna på P4 ?
Jag kör mute på tv ibland vid större sportevenemang.
2024-05-09, 19:28
Medlem
löls avatar
Eurovision bölar, men samtidigt går de andra organisationers ärenden samt politiska ideologiers ärenden.
Då tycker jag att eurovision ska leken tåla
2024-05-09, 19:29
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Du tänker som en typisk rasist. Du är rasist.

De riktar sitt hat mot en ung tjej som inte har med saken att göra. Hon är där för att delta i en tävling. Att rikta sitt hat mot henne pga hennes ursprung är det vi kallar rasism.

I den kontexten så är inte buropen fredliga. SVT ska absolut inte organisera en arena där man tillåter att rasismen fortsätter uttryckas. Därför säger jag att det är superviktigt att man antingen stoppar arrangemanget rätt av eller så får alla bidragen tävla utan publik.

Budskapet är ju att det ska vara kärlek och förståelse för andra. För min del så får de gärna stoppa skiten helt då jag tycker det låter vedervärdigt så att människor slutar lyssna på tramset tror jag bara är bra för mänskligheten.
Jag såg SVT klipp när de frågar henne om vad hon tycker om de pro palestinska demonstrationerna och hur det känns att vara i Malmö. Man vill verkligen fokusera på hennes nationalitet och inte på hennes musik. Men hon svarar gulligt, att hon är här för att göra det hon älskar och att folk är snälla mot henne att hon är stolt att representera sitt land o.s.v. Det kändes som reportern inte fick det de ville.
2024-05-09, 19:30
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Jo men det är så här muslimerna vill ha det. Ingen musik. Ingen fest o glädje. Ingen sammanhållning och kärlek länder emellan. Bara våld, misär o ilska.

Fast just nu har demonstrationen mynnat ut i just fest och glädje framför en scen där det framförs musik.
2024-05-09, 19:33
Medlem
San Marino må ha erkänns av Romarriket som egen statsstat 301 e Kr men med lite mindre än 34 000 invånare så är nog deras resurser mindre än de Megara borde kunna övertyga sitt skivbolag att satsa.
2024-05-09, 19:36
Medlem
AussieRedMans avatar
Hoppas Israel röstas bort idag 🙏🏻
2024-05-09, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan

Varför det? Eden framför ett av de bättre bidragen i år.
2024-05-09, 19:38
Avstängd
SmartSkalles avatar
Alla utom de Muslimska Arabterroristerna och vänsterpacket röstar på Israel ikväll.
Utav bara helvete !
2024-05-09, 19:39
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Jag såg SVT klipp när de frågar henne om vad hon tycker om de pro palestinska demonstrationerna och hur det känns att vara i Malmö. Man vill verkligen fokusera på hennes nationalitet och inte på hennes musik. Men hon svarar gulligt, att hon är här för att göra det hon älskar och att folk är snälla mot henne att hon är stolt att representera sitt land o.s.v. Det kändes som reportern inte fick det de ville.

Många av de som jobbar på SVT är ju halvt islamistiska själva så det är klart att de lite naivt tänker sig att hon ska börja tugga rent nazistisk. Men hon är trevlig och låter positiv. Men det är givetvis ett spel från hennes sida. Det förstår vem som helst att all den här extrema rasism som riktas mot henne tär på henne. Annat skulle ju vara orimligt.

Jag tycker nog hela tävlingen borde stoppas för att det är så pass viktigt att sätta ner foten mot den extrema rasism som tillåts ges uttryck för nu i Malmö.
2024-05-09, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
De har en av de bättre låtarna och tillräckligt mycket support i världen. Samt en massa folk som kommer rösta på dem pga situationen. Man röstar ju inte bort folk som det är bättre att vara polariserande än mellanmjölk. De kommer så klart inte vinna finalen men det är helt klart att de når dit.
2024-05-09, 19:43
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Hela Sveriges befolkning står bakom Israel förutom socialdemokraten Hillevi Larsson (S) och SSU poserar leende tillsammans med symboler som raderar Israel från kartan

https://www.expressen.se/debatt/s-politiker-star-med-anti-israel-symboler/

Deltagarländer får inte rösta i semi verkar det som.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in