2024-05-09, 18:48
Medlem
Om någon undrar så kan man ju rösta om man har vpn!! Ifall nån missat det.
2024-05-09, 18:57
Medlem
Det är ju rent tragiskt att en från början ren musiktävling har övergått till att bli ett politiskt spektakel.
Jag tar inte parti för någon part, och definitivt inte i detta sammanhang..

Detta är inget annat än ännu en i raden av allt galet som händer i vår värld.

Är det så här vi vill ha det?

Ska snart varenda arrangemang betyda enormt säkerhetspådrag. Ska man behöva tveka över att besöka dessa?

Det är så tragiskt så klockorna stannar..
2024-05-09, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrilladMakrill
Jo, det visste jag.

Men precis när det blev klart att Eden blivit vald så läste jag att det är en transkvinna.

Jag är nästan 100 på det.

Då läste du fel..
2024-05-09, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrilladMakrill
Jag är SÄKER på att jag någonstans har läst att Israels representant Eden Golan är född som man.
Men nu när jag försöker hitta information om det så hittar jag inget.

Har jag drömt det eller?

Vore väl kul om PRO-palestinierna gick igång på det. (om jag nu minns rätt såklart)
Undrar vad Queers for Palestina skulle säga då.

Man, kvinna, hon, han, det, den, saken, hund, häst eller nån av dom andra 1000 kombinationerna som finns idag spelar ingen roll. Röstar på Israel som land och inte på ett sketet musikbidrag, tävligen är ju trots allt ett politiskt spektakel idag än nån form av musiktävling.
2024-05-09, 19:03
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Tror Danmark vinner hela rasket för det brukar dom göra när eurovisionfinalen går i Malmö!

Nä det hoppas jag att de inte gör. Eftersom bidraget är långt ifrån det bästa.

Men jag trodde aldrig gubbarna skulle vinna (Olsens brothers?) heller så jag kan ha fel.
2024-05-09, 19:03
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Det är ju rent tragiskt att en från början ren musiktävling har övergått till att bli ett politiskt spektakel.
Jag tar inte parti för någon part, och definitivt inte i detta sammanhang..

Detta är inget annat än ännu en i raden av allt galet som händer i vår värld.

Är det så här vi vill ha det?

Ska snart varenda arrangemang betyda enormt säkerhetspådrag. Ska man behöva tveka över att besöka dessa?

Det är så tragiskt så klockorna stannar..

Tänkte samma sak när jag kollade på en livesändning från demonstrationen. Eurovision ska ju vara en folkfest, glitter och glamour, något för både barn och vuxna. En fest som binder samman en nation. Och så är det bara skrik och hot och poliser och elände…

Blir intressant att se ”förresten” sen. Kändes inte så festligt i tisdags.
2024-05-09, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomtoddler
Om någon undrar så kan man ju rösta om man har vpn!! Ifall nån missat det.

Ok, där var ju svaret!
2024-05-09, 19:09
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frozen
Samma här. Ingen aning vad jag röstar på förutom mot etablissemanget.
Men etablissemanget är ju för Israel, har du inte märkt det?

Sen att man tycker synd om (eller ivf rapporterar om hur) civilbefolkningen drabbas är en annan sak. Det hör så att säga till (spel för galleriet denna gång) och genererar klick.

Antisemitsnacket är inget annat än en uppdaterad variant av rasistkortet.
2024-05-09, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Hoppas Israel vinner

Just det
Man kan visa sitt stöd genom att rösta
Alla tycker inte som vänstern
Och man får rösta hur man vill
2024-05-09, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
there have been rumors and speculations surrounding her sexual orientation and gender identity. Some unverified claims suggest that she may be transgender. However, it’s essential to rely on verified information. Eden identifies as female, and any other assertions about her gender and sexuality should be treated with sensitivity.

Går väl inte att tolka på annat sätt än att det handlar om en transsexuell person.
Nej hon är nog med största sannorlokhet kvinna och har varit det hela livet.
Hon har bott större delen av sitt liv i Ryssland och har under den tiden ställt upp i olika musiktävlingar. Läs länk:

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://sv.wikipedia.org/wiki/Eden_Golan&ved=2ahUKEwicrqDbh4GGAxVeAxAIHaWCDBQQmh N6BAgTEAg&usg=AOvVaw3iuOhb29DFGmyg43f_E6mg
2024-05-09, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
there have been rumors and speculations surrounding her sexual orientation and gender identity. Some unverified claims suggest that she may be transgender. However, it’s essential to rely on verified information. Eden identifies as female, and any other assertions about her gender and sexuality should be treated with sensitivity.

Går väl inte att tolka på annat sätt än att det handlar om en transsexuell person.

Nej.
Var hittade du det där?
2024-05-09, 19:19
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Det är inte rasism att vara antisionist. Man kan mycket väl vara emot Israel som stat utan att hata judar.

Burop är en fredlig och legitim protest som dessutom inte går att förhindra.

Israel visste mycket väl det skulle bli konfliktfyllt. Om de nu ville undvika bråk, borde de självmant ha avstått från att deltaga i år.

Du tänker som en typisk rasist. Du är rasist.

De riktar sitt hat mot en ung tjej som inte har med saken att göra. Hon är där för att delta i en tävling. Att rikta sitt hat mot henne pga hennes ursprung är det vi kallar rasism.

I den kontexten så är inte buropen fredliga. SVT ska absolut inte organisera en arena där man tillåter att rasismen fortsätter uttryckas. Därför säger jag att det är superviktigt att man antingen stoppar arrangemanget rätt av eller så får alla bidragen tävla utan publik.

Budskapet är ju att det ska vara kärlek och förståelse för andra. För min del så får de gärna stoppa skiten helt då jag tycker det låter vedervärdigt så att människor slutar lyssna på tramset tror jag bara är bra för mänskligheten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in