2024-05-09, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bandspelaren
Det borde finnas någon nyare och fräschare. Hon lyser inte. Det är inte bara åldern utan det är något annat.

Ha jag tycker hon är ganska rolig. Och van att programleda. Det är ju internationellt ändå. Mycket hellre hon än typ Oscar Zia iallafall, no offense.
2024-05-09, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibulan
Varför var det fullt med publik igår på ett genrep?

Det var nog rejält mycket billigare biljetter än vad kvällens riktiga spelning går lös på.

De riktiga nördarna som flugit in från Sydamerika, Australien m m stannar minst en vecka och vill se och spekulera om allt.

Hälften av mina stödröster kommer gå till San Marino. De är så små och skickar ett helt band.
Låten kommer inte vinna finalen men vore bra om de slapp bli utröstade i kväll.
https://youtu.be/gXcDmbtDQTs?si=PEoKbKH6LJomsU6Q
2024-05-09, 12:35
Avstängd
BATTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Kan jag rösta på henne redan nu nånstans (så slipper jag genomlida hela festivalen)?

Påminner lite om Natalie Portman.

Eden är toppen både som artist och en ordentlig sångerska. Så duktig och fin. Kan man poströsta, kolla med Postnord?

https://eurovisionworld.com/esc/israel-eden-golans-song-hurricane-for-eurovision-2024-released
Israel: Eden Golan's song "Hurricane" for Eurovision 2024 released
Eden Golan will represent Israel at the Eurovision Song Contest 2024. Her song "Hurricane" has just been released
2024-05-09, 12:40
Medlem
Alla troll som fånar sig om att de ska rösta på Israel ikväll kan hålla sig lugna. Hon är storfavorit att gå vidare och det kommer ske. Ovh sen kommer hon 5-8 i finalen.
2024-05-09, 12:41
Medlem
-DaRude-s avatar
Italien och Kroatien har jag lyckats ta mig igenom i alla fall.
Angelina Mango är favoriten. I övrigt är väl inte Eurovision något att bry sig om.

Hysteriskt roligt att se det skitnödiga Israel buas ut nu när de envisats så med att få delta och sprida sin propaganda. Det är inget tillfälle de missar i första hand inte - deras blotta deltagande är endast avsett för shoahbusines och för att inge skuldkänslor hos germanerna i publiken. De förtjänar att buas ut lika mycket som Ryssland 2014. Faktiskt ännu mer med tanke på vad vilka vidrigheter de sysslar med jämte sitt deltagande i Eurovision.
Senast redigerad av -DaRude- 2024-05-09 kl. 12:44.
2024-05-09, 12:46
Avstängd
BATTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Italien och Kroatien har jag lyckats ta mig igenom i alla fall.
Angelina Mango är favoriten. I övrigt är väl inte Eurovision något att bry sig om.

Hysteriskt roligt att se det skitnödiga Israel buas ut nu när de envisats så med att få delta och sprida sin propaganda. Det är inget tillfälle de missar i första hand inte - deras blotta deltagande är endast avsedtt för shoahbusines och för att inge skuldkänslor hos germanerna i publiken. De förtjänar att buas ut lika mycket som Ryssland 2014. Faktiskt ännu mer med tanke på vad vilka vidrigheter de sysslar med jämte sitt deltagande i Eurovision.

Eden Golan fokuserar på att glädja oss som njuter av hennes underbara sång och sitt väsen, som en liten älva träder hon fram på scenen och sen exploderar hon i ren djurisk sexighet. Wow!
Eden Golan har än så länge knappt uttalat sig, men till Israeliska KAN svarar hon på hur hon känner inför möjliga protester i Malmö kring sin medverkan:

– Det är upp till dem. Folk har rätt att säga sin mening men jag fokuserar på min del, vilket är att bjuda på det bästa uppträdandet, och att fokusera på de bra vibbarna och de goda människorna.
https://www.svt.se/kultur/efter-turerna-sa-gick-eden-golans-repetitioner-infor-andra-semin
2024-05-09, 12:54
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Vpn?
Men går SMS via internet? Det är väl ”telefontrafik” och mottagaren ser väl i vilket fall riktnumret.
Och appen interagerar väl med det svenska systemet?
Senast redigerad av Rad-i-Kalle 2024-05-09 kl. 12:57.
2024-05-09, 13:08
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BATT
Israels bidrag är klar favorit, bra låt, supersexig judinna som sjunger helt bedårande och sjukt fin dans. Jag sätter mina slantar på att Eden vinner en jordskredsseger, det finns liksom ingen annan artist eller låt som kan konkurrera med Israels bidrag.

Hur röstar man ?
Går det att lägga 30 röster ?
Kan man rösta 10 gånger i appen, 10 gånger med 3,60kr SMS och tio gånger med 9,90 kr SMS ?
2024-05-09, 13:13
Medlem
Storstark68s avatar
Jag såg när ABBA vann men sen har jag skippat tävlingen. Utom denna gång för att rösta på Eden och Israel. Hoppas hon säger Shalom Sweden!
2024-05-09, 13:15
Medlem
buzzkillers avatar
Kan ge mig fan på att EBU (?) fifflar med rösterna för att de inte vill ha Israel i en final med stöket på köpet. Om de inte går vidare, så bör man anta detta.
2024-05-09, 13:19
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzkiller
Kan ge mig fan på att EBU (?) fifflar med rösterna för att de inte vill ha Israel i en final med stöket på köpet. Om de inte går vidare, så bör man anta detta.

Eller så kan man rationellt anta att inte finniga Flashback-incels utgör en majoritet av Eurovisions tittarskara.

Jag tippar på att Kroatien eller något riktigt skitbidrag i stil med Portugal vinner alltsammans.

Själv hejar jag på Irland 🇮🇪
2024-05-09, 13:19
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Jag håller med dig om det (se fetad text). Oavsett vem som har mest rätt eller fel i Israel-Palestinafrågan borde den stanna utanför Eurovision. Eurovision bör alltså inte politiseras. Evenemanget betyder oerhört mycket för många människor som inte har ett dugg med striderna mellan Israel och Palestina att göra. Flera av dem har tagit sig långväga för att delta i en fest, men behöver nu gå omkring och vara rädda för eventuella upplopp och/eller attentat.
Politiskt ställningstagande kan framföras på så många andra sätt än att t ex demonstrera i ett sammanhang som är tänkt att skänka glädje, men också gemenskap. Ja som sagt, vissa sammanhang borde lämnas utanför politiken!

Ja, jag tycker det är synd när idrott och musik blandas ihop med politik. Jag förstår inte att texten till Jamalas låt 1944 godkändes av EBU 2016 trots att den så tydligt stred mot reglerna.

https://www.rferl.org/a/eurovision-jamala-overly-political-controversy/27739159.html

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in