2024-05-09, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Jag förstår inte hur man inte kan ha en privat telefon men det är en generationsfråga har jag märkt. Mina föräldrar är likadana och 50+ personer på jobbet. Jag vill inte ha bankID, instagram, (flashback) och allt annat privat på min jobbtelefon… den har jag bara till jobb. På sin höjd lite backup Google maps och lite extra tv appar. Men går ju inte att ringa betalsamtal eller sms-rösta privat med jobbtelefon, det skulle nog inte uppskattas.
Det blir inte mycket röstande för oss ikväll. Vare sig med jobbtelefon eller privat. Sverige får inte rösta. Vi behöver något sätt att skaffa oss ett danskt nummer (e.d.).
2024-05-09, 11:58
Bannlyst
Varför var det fullt med publik igår på ett genrep?
2024-05-09, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Det verkar som att vi i Sverige inte kan/får rösta ikväll, nej.

Jag laddade just ner ESC-appen och klickade på vote. Då fick jag se det här:

”Unfortunately, viewers from Sweden are not eligible to vote during the Second Semi-Final as determined in the Allocation Draw. Please join us again during the Grand Final starting Saturday May 11th, 21:00 CEST!”

Om man nu bara kan rösta via sms, hur kommer man runt detta? Skaffa appen ”Hushed” och sms-rösta från utländskt nummer?

Vpn?
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibulan

Genrepbiljetterna är billigare och lite lättare att få tag på. Det är alltid fullt på dessa genrep inför den stora finalen pga galna schlagerfans.
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibulan

Det är alltid publik på genrep. Standard.
2024-05-09, 12:07
Avstängd
BATTs avatar
Israels bidrag är klar favorit, bra låt, supersexig judinna som sjunger helt bedårande och sjukt fin dans. Jag sätter mina slantar på att Eden vinner en jordskredsseger, det finns liksom ingen annan artist eller låt som kan konkurrera med Israels bidrag.
2024-05-09, 12:09
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Petra Mede har verkligen passerat bäst före-datum. Hon förstör hela programmet.
Det borde finnas någon nyare och fräschare. Hon lyser inte. Det är inte bara åldern utan det är något annat.
2024-05-09, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bandspelaren
Det borde finnas någon nyare och fräschare. Hon lyser inte. Det är inte bara åldern utan det är något annat.

Hon har ju sina diskbråck som ska vara plågsamma så hon är säkert i smärtor och på smärtstillande.
2024-05-09, 12:13
Bannlyst
Israel är tippade att komma 3,a ikväll och 8,a i finalen.
Kroatien är stor favorit att vinna och Sverige kommer på 14:e plats.
2024-05-09, 12:17
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BATT
Israels bidrag är klar favorit, bra låt, supersexig judinna som sjunger helt bedårande och sjukt fin dans. Jag sätter mina slantar på att Eden vinner en jordskredsseger, det finns liksom ingen annan artist eller låt som kan konkurrera med Israels bidrag.

Kan jag rösta på henne redan nu nånstans (så slipper jag genomlida hela festivalen)?

Påminner lite om Natalie Portman.
2024-05-09, 12:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
På så sätt som jag beskrev givetvis. Det är viktigt att man sätter ner foten mot rasism och hat.

Man kunde fixa nåt armband kanske?
2024-05-09, 12:22
Medlem
Intressant att det rapporteras så lite om festligheterna runt om själva tävlingen. Ett par vänner till mig berättar om festerna och de privata rummen där hitflugna garderobsbögar får hjälp att komma ut. Massor, och mina vänner sa verkligen massor, med muslimska bögar väller ut från festivalområdet superpeppade på att kriga mot det muslimska patriarkatet. Dessutom så sluts fred mellan judiska bögar och muslimska bögar, se där, vi bögar är bättre än straighta snubbar!
I övrigt så är jag inte så intresserad av musiktävlingen men den finns ju bara för att sprida queer till hela världen. Så därför är musiktävlingen bra!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in