2024-05-09, 11:20
Medlem
Se där! Oryx lista passerade i med gårdagens uppdatering 3000 stridsvagnar. Nästan 4 stridsvagnar per dag sett sen den fullskaliga invasionen. Nästa milstolpe att se fram emot är 4000 IFVs, bara 46st kvar.
Så otroligt mycket skrot!

https://twitter.com/Rebel44CZ/status/1788324407145857291
Citera
2024-05-09, 11:22
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Varför skicka ett sådant klipp? Vad får du ut av det?

Viktig dokumentation från rysslands invasion av Ukraina. En rysk soldats livsöde i Ukraina som Ryssland och KGB-Putin bär hela ansvaret för.
Citera
2024-05-09, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Vatnik, ge fan i att skriva om historien. Viktor Yanukovych är en korrupt jävel som gick i Rysslands ledband. Ingen ville ha någonting med han att göra då han var skadlig för hela landet. Numera så sitter han i Ryssland och trycker med alla pengar han stal.
Berätta vad som är omskrivning, jag förstår att du och inte jag heller gillar honom men sanningen måste man acceptera.
Citera
2024-05-09, 11:26
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Viktig dokumentation från rysslands invasion av Ukraina. En rysk soldats livsöde i Ukraina som Ryssland och KGB-Putin bär hela ansvaret för.

Viktigt? På vilket sätt då? Vad är det som är viktigt med att människor på Flashback ska se en hund äta på liket till någons pappa, son, bror eller äktahälft?

Trorndu att kriget slutar snabbare för att du delar sådana klipp i den här tråden?
Citera
2024-05-09, 11:27
Medlem
Comitiums avatar
Citat:

Putin har invaderat Ukraina som han anser tillhör Ryssland. Löjeväckande anser den framstående brittiske historikern Antony Beevor. Putin refererar tillbaka historieskrivningen till det gamla Kievriket, men i så fall är det Ryssland som tillhör Ukraina säger Beevor med en fnysning åt Putins idiotpropaganda.
Senast redigerad av Comitium 2024-05-09 kl. 11:30.
Citera
2024-05-09, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Och ryssarnas "golfbil" är en Odes Desertcross 1000-3 som de köpt över 2 000 av från kineserna. Billiga, robusta och snabba i terrängen.

https://www.armyrecognition.com/news/army-news/army-news-2023/china-delivers-more-than-2-100-desertcross-1000-3-atvs-to-russia?highlight=WyJjaGluYSIsImRlbGl2ZXJzI iwibW9yZSIsInRoYW4iXQ==

Även amerikanska, brittiska, danska, polska, franska och holländska arméer har den här typen av fordon. Det betyder inte att de gör som ryssarna, använder dem för att försöka bryta igenom frontlinjer rakt framifrån.
Citera
2024-05-09, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BothSidesNow
Om ryssarna åkte hem så skulle ingen längre skadas eller dödas på någon av sidorna.
Precis så enkelt är det.
Citera
2024-05-09, 11:40
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Viktigt? På vilket sätt då? Vad är det som är viktigt med att människor på Flashback ska se en hund äta på liket till någons pappa, son, bror eller äktahälft?

Krig är ett helvete och klippet är en dokumentation från helvetet i Ukraina. I kriget i Ukraina dör hundratatals människor varje dag så du får ligga i lite om du ska bli upprörd för varje offer och deras familjemedlemmar i detta krig.

Citat:
Trorndu att kriget slutar snabbare för att du delar sådana klipp i den här tråden?

Nej. Vi diskuterar om aktuella händelser kring kriget i Ukraina. Varför skulle denna tråd påverka utvecklingen av ett krig i Ukraina?
Citera
2024-05-09, 11:49
Medlem
Jack.Elams avatar
https://bsky.app/profile/noelreports.bsky.social/post/3ks2crpz5y52a
Citat:
The UK will additionally contribute €23 million to the Ukrainian energy support fund. These funds are aimed at purchasing equipment to repair damaged energy infrastructure, strengthening physical protection and providing backup power, in particular for generators and distributed generation.

Jag vill minnas att Ukrainska tekniker är i Polen och Lettland och kikar på turbiner och annan utrustning från nedlagda kraftverk. Jag har sett hur snabbt man kan demontera och flytta på en turbin. (Kineserna hade köpt turbinen från ett av våra nedlagda reservkraftverk) Så innan vintern kommer så tror jag dom kan få ordning på vad som nu är sönderbombat.

Men är det någon som hört någonting om backuplösningar? Jag tänker mig här nya ledningar till angränsande länder. Krigstillstånd råder så jag kan tänka mig att det är en snabb beslutsprocess i alla fall.
Citera
2024-05-09, 11:52
Medlem
Citat:

kan vara bra för de som stödjer putlers invasion att se verkligheten!
Citera
2024-05-09, 11:53
Bannlyst
Citat:
Krig är ett helvete och klippet är en dokumentation från helvetet i Ukraina. I kriget i Ukraina dör hundratatals människor varje dag så du får ligga i lite om du ska bli upprörd för varje offer och deras familjemedlemmar i detta krig.

Nej. Vi diskuterar om aktuella händelser kring kriget i Ukraina. Varför skulle denna tråd påverka utvecklingen av ett krig i Ukraina?

Det finns kräsmagade söderhipsters som vi behöver ta hänsyn till, i det perspektivet var ditt klipp måhända lite för mycket verklighet för vissa.

En annan sak, mer aktuell för tråden, varför är inte gulingen Xi med på läktaren som åskådare på paraden i Moskva? Ser vi en spricka mellan de såta vännerna?
Citera
2024-05-09, 12:03
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Det är viktigt att putinister inser att de kommer att bli hundmat om de stannar i Ukraina, åk hem istället och krama om era fruar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in