2024-05-09, 10:39
Medlem
Flytta evenemanget från Malmö eller lägg ner det helt med hänvisning till att det är en terrorism-/antisemitism magnet.
2024-05-09, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Ni som tänkt rösta ikväll, hur gör man? Måste man vänta tills alla 25 bidrag visats innan man får rösta? Kan man ringa och rösta, eller måste man använda duo-appen? Jag provade att hjärtrösta en gång i duo-appen men det var för svårt för mig. Det vara inte bara att trycka på en knapp. Man skulle hålla på och smeta i en cirkelrörelse tills en cirkel hade bytt färg. Är säkert ännu mer komplicerat att rösta i Eurovision.
Det stämmer. Den hjälp du får i Eurovisions egen app är främst mer information om de olika bidragen.

Själva röstningen sker inte i appen då det verkar som de har hört talas om VPN.
Så under den fliken får du information om numret att skicka max 20 SMS med vilks nummer du röstar för, mot en liten kostnad.

Vilket någorlunda bra bidrag kommer göra Polen och Moldavien sällskap som utslaget i kväll, där andra än landet själv bryr sig ?
2024-05-09, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Många som kommer stödrösta på Israel? Jag funderar själv på att göra det. Låten verkar ändå helt okej

Självklart
2024-05-09, 10:52
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Självklart
Jag brukar aldrig rösta, men idag är det Hurricane som gäller!
2024-05-09, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Många som kommer stödrösta på Israel? Jag funderar själv på att göra det. Låten verkar ändå helt okej

Definitivt. Men Sverige kan inte rösta i den andra semifinalen?

Sverige skämmer ut sig genom att tillåta den här mobbningen av Eden Golan och all antisemitism. Sen när blev Malmö Gaza? Ska vi ha nån debatt om kolonisering här så kan den handla om koloniseringen av Malmö.

Alla som skriker sig hesa nu över Israels medverkan i en sångtävling var ute på Malmös gator och firade massmord på civila israeler den 7:e oktober. Tror de folk har glömt det?
2024-05-09, 11:02
Medlem
Citat:
Det ska tydligen demonstreras i Malmö idag. Mot Israels medverkan i ESC. Polisen förväntar sig 20.000 demonstranter.

Inte fler? Hoppas de är väl förberedda, det kan nog bli fler än så.
2024-05-09, 11:04
Medlem
eternussermos avatar
Min dam vill rösta också, men har en jobbtelefon där betal sms är blockade. Går det att lösa via app eller liknande?
2024-05-09, 11:06
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Det ska tydligen demonstreras i Malmö idag. Mot Israels medverkan i ESC. Polisen förväntar sig 20.000 demonstranter.

Vilken tid drar det igång? Är det på dagen eller under själva framträdandet?

Edit: 16.00 börjar det tydligen.
2024-05-09, 11:15
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Det kommer nog. Gissar på melonprotester, det är svt approved. Digeridogubben hade visst målat en liten melon på magen och den fick han ha.

Jag tror på nåt stort i kväll när Israel kör eller möjligen på lördag om Israel går vidare. Skulle va kul om nån drar huvudströmbrytaren!
2024-05-09, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Vilken tid drar det igång? Är det på dagen eller under själva framträdandet?

Edit: 16.00 börjar det tydligen.
Polisen har också gett tillstånd till nån slags Israel-fest kl 18, där det ska spelas israeliska schlagers. Kan bli svettigt.
2024-05-09, 11:27
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Olycksbådande! Lugnet före stormen. Jag tror inte man ska invaggas i falsk säkerhet utan man ska vara på sin vakt!

Du tror inte att de tusentals snutar som är på plats är på sin vakt eller?

I går var det fler snutar än besökare i festparken. Staten har tagit i alldeles för mycket denna gång och dödat festen. Trist tycker jag.
2024-05-09, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Definitivt. Men Sverige kan inte rösta i den andra semifinalen?
Det verkar som att vi i Sverige inte kan/får rösta ikväll, nej.

Jag laddade just ner ESC-appen och klickade på vote. Då fick jag se det här:

”Unfortunately, viewers from Sweden are not eligible to vote during the Second Semi-Final as determined in the Allocation Draw. Please join us again during the Grand Final starting Saturday May 11th, 21:00 CEST!”

Om man nu bara kan rösta via sms, hur kommer man runt detta? Skaffa appen ”Hushed” och sms-rösta från utländskt nummer?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in