2024-05-09, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Skäms så fruktansvärt för vissa delar av de "Svenska" folket som buar ut någon som bara gör sitt jobb. Hon har fan inte mördat någon. De är tragiskt

Jag håller med! Tyvärr valde man att förlägga Eurovision i antisemiternas högborg, Malmö.

Hoppas Israel går vidare ikväll oavsett rabiata aktivister.
2024-05-09, 08:18
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madorator
Spännande kväll, kan bli stök.
– Det var tydligt att Israels bidrag delade publiken i två läger. Många jublade och hejade, andra
buade så fort låten gick ner i ett tystare parti, säger TV4 reporter Filip Stiller Borowicz på plats.
https://www.friatider.se/israels-bidrag-buades-ut-pa-eurovision

Efter protesterna – ikväll tävlar Eden Golan för Israel i Eurovision.
https://www.svt.se/kultur/efter-turerna-sa-gick-eden-golans-repetitioner-infor-andra-semin

Av de som förstår sig på musik så menar de att Israels bidrag har chans att vinna, vad ska kravallvänstern och blattarna göra då om det visar sig att Israel vinner?

Kan bli mycket stökigt i Malmö då....
2024-05-09, 08:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snallakillen
Dom skulle slängt ut Israel från 1a början.
Nu är det som det är och då kan jag åxå
tycka att man kan bete sig som publik
Vi skiter i att rösta på deras bidrag bara
så slipper vi dom i finalen..
Jag har aldrig röstat men nu är det dags. Min röst går självklart till Israel.
2024-05-09, 08:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Tycker inte man ska utesluta varken Ryssland eller Israel så länge inte personen/personer utryckt stöd för de Ryssland och Israel gör.
Jag stödjer Israel. Men dock inte Ryssland.
2024-05-09, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Av de som förstår sig på musik så menar de att Israels bidrag har chans att vinna, vad ska kravallvänstern och blattarna göra då om det visar sig att Israel vinner?

Vi har krypskyttar på taken och polis med automatvapen! Så de bör nog inte dra igång något!
2024-05-09, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Jag stödjer Israel. Men dock inte Ryssland.

Jag bryr mig inte ett skit om vilket land det är bara låten är bra. Och därefter röstar jag! Håll isär politik och musik! Förstör inte precis allt som ger lite glädje! Det är väl det som är syftet med alla bråk, att splittra, söndra och förstöra allt som ger glädje, lugn och ro! Allt som "svenskarna" gillar!
2024-05-09, 08:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang

Tur att det finns krypskyttar på taken då och massiv säkerhet även från andra länder. Lite skillnad mot när polisen lät sig misshandlas och bli överkörda i Östergötland under påskkravallerna.
2024-05-09, 08:31
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Kommer ihåg eurovision som en rätt kul grej när jag var liten, familjen tittade tillsammans och det kändes inte så politiskt. Men man kanske bara inte fattade bättre? Har mello och euro alltid varit ett politiskt och sexualiserat hbtq-jippo? Eller har det ändrats över tid? Hade en paus på 15-16 år, och nu låter vi inte barnen titta på det.z

På den tiden så var det något alla tittade på, både den svenska uttagningen och den stora finalen. Då var det två program och sen var det färdigt. Artisterna gick upp på scenen och sjöng och gjorde sin rätt enkla show men det var musiken som var det viktigaste.
Idag är det någon form av HBTQxxx jippo med politiska inslag med lite musik. Ju mer idiotiska och spektakulära scenshower och maskeradkläder artisten har på sig ju bättre kan det gå. Musiken är idag helt ointressant och den ska dessutom röstas fram genom fem olika deltävlingar och sen en veckas kaos under eurovision.

Allt detta skit började efter att den skäggiga damen vann bara för att det just var något udda. Ukraina vann och hade vunnit även om de bara stått på scen och hummat.
Hela skiten har blivit ett politiskt och HBTQxxx jippo precis som de själva säger att det inte ska vara. Musiken är idag ointressant.

Lägg ner skiten och lägg alla pengar som petas in i detta evenemang på något viktigare såsom miljön, polisen eller vården.

Jag kommer inte titta.
2024-05-09, 08:43
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
På den tiden så var det något alla tittade på, både den svenska uttagningen och den stora finalen. Då var det två program och sen var det färdigt. Artisterna gick upp på scenen och sjöng och gjorde sin rätt enkla show men det var musiken som var det viktigaste.
Idag är det någon form av HBTQxxx jippo med politiska inslag med lite musik. Ju mer idiotiska och spektakulära scenshower och maskeradkläder artisten har på sig ju bättre kan det gå. Musiken är idag helt ointressant och den ska dessutom röstas fram genom fem olika deltävlingar och sen en veckas kaos under eurovision.

Allt detta skit började efter att den skäggiga damen vann bara för att det just var något udda. Ukraina vann och hade vunnit även om de bara stått på scen och hummat.
Hela skiten har blivit ett politiskt och HBTQxxx jippo precis som de själva säger att det inte ska vara. Musiken är idag ointressant.

Lägg ner skiten och lägg alla pengar som petas in i detta evenemang på något viktigare såsom miljön, polisen eller vården.

Jag kommer inte titta.

Håller med till 100%.

Och det stör mig att om man har den inställningen är man någon form av fob. Homo eller vad det nu kan vara. Kan det vara så att kampen för hbtq-rättigheter nu är färdig, och den måste bli mer och mer spektakulär och överdriven för att ha någon sorts existensberättigande? Det kanske egentligen är klart? Jag har flertalet homosexuella vänner som anser att det hela är rätt pinsamt. Kanske är värre för trans, det vet jag rätt lite om.

Men om mello och euro nu är en plattform för allsköns extrema åsikter, terrorismhyllande eller annat, blir det inte konflikt då? Hamas är ju inte direkt hbtq-älskare menar jag…
2024-05-09, 08:50
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Vi har krypskyttar på taken och polis med automatvapen! Så de bör nog inte dra igång något!

Polisen kommer inte våga skjuta, det blir en världshändelse och ett nytt Ådalen i så fall.
2024-05-09, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555

Finns inga krypskyttar på taken runt mitt hus här på Lidingö, men finns väl närmare stadskärnan?

Spännande när svensken verkligen vill att araberna Israel ska få delta i ett musikprogram, så mycket att man ”bröstar” terrordåd, kaosartade demonstrationer osv.
Det ska vara fest kring eurovision, fest och musik på gatorna. Nu är det istället dystert, otryggt och spänt. Poliserna på plats har det roligare och festligare än invånarna och gästerna.
Vad driver er till detta egentligen?
Är det betalda åsikter som sprids?
Senast redigerad av Sierra.Leone 2024-05-09 kl. 08:57.
2024-05-09, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leone
Finns inga krypskyttar på taken runt mitt hus här på Lidingö, men finns väl närmare stadskärnan?

Spännande när svensken verkligen vill att araberna Israel ska få delta i ett musikprogram, så mycket att man ”bröstar” terrordåd, kaosartade demonstrationer osv.
Det ska vara fest kring eurovision, fest och musik på gatorna. Nu är det istället dystert, otryggt och spänt. Poliserna på plats har det roligare och festligare än invånarna och gästerna.
Vad driver er till detta egentligen?
Är det betalda åsikter som sprids?

Det är Ebu som avgör om ett land inte får vara med i tävlingen, inte Sverige.

Israel har för övrigt ett av de bästa bidragen i år.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in