2024-05-09, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbelgrodan
Ja en riktig polis enligt dig hade väntat tills barnet ligger där skadat och inte vet ut eller in. Under tiden had du gastat ordet fiktiv i en megafon och lierat dig i logik som ravens matriser etc som inte går att omsätta här!? Det är vad du hade gjort va? Att hävda fiktiv går an till den grad att ja det är fiktivt och det är god skopa fucking jävla tur det för det innebär att en liten försvarslös tös eller pojk slapp träffa en vuxen man eller kvinna med gravt djupgående störningar och bli skadad för livet. Så sluta för i helvete upp med att snacka fiktiv.

De är en total omöjlighet att döma någon för ett brott som aldrig hänt. Ungefär som att döma någon för bankrån men inget bankrån har hänt. Håller inte rättsligt och är en omöjlighet att anmäla ett brott som aldrig hänt. Lägg därtill att brotts provokation används vilket enbart kan ge ett lindrigt straff eftersom brottet ses som lindrigare enligt lagen
Citera
2024-05-09, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Alla är ju bara fiktiva 14-åringar. Vad är det du inte förstår? Däremot hade det varit bra om de fångat riktiga förövare och dessutom sådana som ger sig på riktiga småbarn. Normala 14-åringar skulle aldrig träffa gäddorna som presenteras, just därför kör dumpen bara med fiktiva.

Ja men ok det är lätt att slå emot dumpen och hänga upp sig på de argument du presenterar. De övergör det! det är hit och det är dit. Men de här individerna som åker dit var inte uttvingade, ingen, vare sig yttre eller inre röst sa åt dem att fan nu sätter vi fart och letar upp ett barn här, som vi ska knulla på. Det sistnämnda är jag inte 100 på eftersom folk med störningar kan höra röster och lyda diverse obstrakta order som en vanlig dödlig inte begriper. Men de är i sammanhanget icke desto mindre förövare. Dessutom är det mer av en personlig spekulation än vedertagen fakta. Du vet att om de bara var kåta som alla människor är i olika situationer och hade någon form av känsla för rätt eller fel så hade tom att köpa upp en hora på stan varit mer rätt i den bemärkelsen än att söka ett barn. Mer rätt att hoppa in på en av alla de kontaktsidor för vuxna som finns. Men nej de går in på kamrat.se som är en sida mot unga och letar den vägen. Så du kan stoppa upp dina argument på ett mörkt ställe. Människor som slår för att rättfärdiga sexuella övergrepp mot barn oavsett ståndpunkt har detta i sig till en viss grad. Dvs att antingen så långtgående vara kapabla till att begå dessa övergrepp eller låter det stanna som runkmotiv. Så hur ligger till med dig?
Citera
2024-05-09, 02:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
De är en total omöjlighet att döma någon för ett brott som aldrig hänt. Ungefär som att döma någon för bankrån men inget bankrån har hänt. Håller inte rättsligt och är en omöjlighet att anmäla ett brott som aldrig hänt. Lägg därtill att brotts provokation används vilket enbart kan ge ett lindrigt straff eftersom brottet ses som lindrigare enligt lagen

Ärligt talat så låter det först och främst som att du håller ett försvarstal Är det så troligen? Du vet ska du hålla på med saker i utkanten av samhället så skaffa dig nerver till att börja med. Brott/bevisprovokation. Kan ge dig livstid x 10 beroende på var i världen du lever. Utöver det tror jag ingen här tycker att det vore lämpligt att döma folk för brott som inte begåtts. Det blir liksom så självklart att det inte ens är värt att driva. Haha. Det är bl.a därför vi måste få till lagar som plockar upp dessa människor ur sagoböckerna och lagför dem i sin absoluta iver att tex knulla ett barn. Så du går fri idag, imorgon är det inte lika säkert.
Citera
2024-05-09, 05:54
Medlem
[quote=tomten892|88208399][quote=medea1|88202233]PÅ vilket sätt ycker du de gör det smartare o mer genomtänkt? Vilka resultat visar de upp som gär mer skillnad?

Ser enbart kommentarer där man tycker synd om barnen o visar medkänsla med dem. När har ngn diskuterat var deras barn går i skolan etc?

intressant vad gör du själv för att hjälpa barnen då?

Tror dumpen rätt effektiv får gäddorna att sluta skicka dessa bilder. Vad ser du som mer effektivt i realiteten?

Citat:

Att hänga ut folk som inte begått något brott är en olagligt de motsvarar en lögn inget annat. Dessa personer har inte gjort något sexuellt utnyttjande av barn överhuvudtaget. Ännu mindre har dumpen
gjort något förebyggande arbete för att stoppa brottet eller anmäla brottet eftersom inget brott har begåtts. Vad gäller bilder finns de ens något belägg att dessa personer knäppt dessa kort bör inte de personerna vara mer intressanta.

Exakt, ju det som Dumpen ju jobbar emot - att det gäddorna gör ska bli olagligt som i andra länder. En lag jag skulle välkomna så att inget riktigt barn behöver utsättas för att de ska lagföras.
Citera
2024-05-09, 06:03
Medlem
Citat:

Men det är olagligt! Förberedelse för rån har en straffsats på upp till 6 års fängelse!
Precis som det är straffbart att förbereda för sexköp.
Citera
2024-05-09, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenniferrules
Nu ska vi se om min kommentar hamnar rätt :

Men ok, jag fattar din poäng.
Kritiserar man Dumpens metoder då ska man själv sitta inne på lösningen och komma med nåt bättre. Lite billig debatt-teknik men ok då.
Jag har jobbat dag och natt för att på olika sätt lyfta de sexuella övergrepp som pågår på SiS-hem. Jag har haft kontakt med hundratals. Allt från utsatta, till forskare, journalister, barnrättsorganisationer och politiker.
Jag tycker nog att lilla jag gjort en del.
Jag vågar påstå att jag är en del av den förändring som nu ska ske med SiS, att jag är en del av all uppmärksamhet som övergreppen och vanvården på SiS har fått senaste åren.
Lobbyarbete is the shit.
Man har ju sitt område. Och SiS är mitt specialområde. Där har jag kunskap.
Att hoppa på mig med "vad har du själv gjort" är ganska döfött. Det biter dåligt på mig.
Jag kan inte göra så mycket mer. Dessutom har jag en skruv lös och egna problem att arbeta med.
Men det är inte konstigt att Dumpen får kritik.
Ni måste sluta misstänkliggöra och indirekt pedofilanklaga folk som kritiserar er. Det ser jag som ett av era stora misstag. Där tappar ni värdefull kunskap och en del smarta infallsvinklar. Och framförallt trovärdighet.
Ett projekt, mer eller mindre ett enmansprojekt som är så fientligt utåt och gapar och skriker på media att dom skyddar pedofiler kan aldrig lyckas.
Det blir en sekt.
Kom ihåg att mycket få människor tar pedofiler i försvar. Knappt så pedofilerna själva gör det.

Och kom ihåg att metoden med public shaming är högst kontroversiell och saknar stöd i vetenskapen.
Självklart kommer människor att kritisera och ifrågasätta. SJÄLVKLART.

I USA har youtubare långt innan Dumpen hängt ut folk. Där pågår en debatt om det också. Även där är det problem med självmord och sekundär skada.
Även där ifrågasätter man om det gör nytta, även där är polisen emot det.
Flera av dessa youtubare har visat sig vara kriminella och utpressa på pengar.

Världen är inte skapad så att det finns en liten , liten klick modiga uthängare med rent mjöl i påsen som slåss mot en värld av full av pedofiler och pedofilers onda beskyddare.

Jag lägger till en sak : Sen måste ni sluta med detta cirkusaktiga tramsade om deformerade kukar hit och dit.
Fnittrande om snoppar är inte seriöst. Ingen seriös barnrättskämpe tycker att det är det minsta roligt.
Inget offer skrattar åt det.

Intressant att du ser en intresserad fråga om huruvida du har ett bättre sätt att stoppa utnyttjandet av barn som påhopp... Antar att det korta svaret du har är lobbying. I min värld ser jag Dumpens jobb som just effektiv lobbying. Under alla år jag frustrerat engagerat mig i den här frågan ser jag väldigt lite som åstadkommits ifrån de stora organisationerna som exempelvis Ecpat som jag har följt sedan 90 talet då jag bodde i Asien o frustrerat såg svenska män komma dit med ett fullständigt snedvriden kompass. . Jag upplever det som att frågan verkligen nu har lyfts här i Sverige i o m Dumpen.

Också intressant att ni som inte tror på Dumpens metoder, ständigt försöker få de med en annan ståndpunkt att verka tillhära en stor korkad homogen grupp. Trist sätt att argumentera på tycker jag.

Jag har engagerat mig o är stöd till att utsatta ska kunna resa sig upp igen. Jag är genuint intresserad av ett sätt att snabbt få ett stopp på detta o tycker att Dumpen är med o hjälper till att skapa ett medvetande kring detta. Jag anser att det är gäddornas gränslöshet som orsakar smärta o att de medvetet utsätter sin familj för detta.
Att vi som engagerar oss ska topprida varandra o baktala o skända såna som Sara o patrik , är ett hån emot barnen o den stora frågan detta handlar om.
Senast redigerad av medea1 2024-05-09 kl. 06:49.
Citera
2024-05-09, 06:53
Medlem
[quote=medea1|88211353][quote=tomten892|88208399]
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
PÅ vilket sätt ycker du de gör det smartare o mer genomtänkt? Vilka resultat visar de upp som gär mer skillnad?

Ser enbart kommentarer där man tycker synd om barnen o visar medkänsla med dem. När har ngn diskuterat var deras barn går i skolan etc?

intressant vad gör du själv för att hjälpa barnen då?

Tror dumpen rätt effektiv får gäddorna att sluta skicka dessa bilder. Vad ser du som mer effektivt i realiteten?

Exakt, ju det som Dumpen ju jobbar emot - att det gäddorna gör ska bli olagligt som i andra länder. En lag jag skulle välkomna så att inget riktigt barn behöver utsättas för att de ska lagföras.

Problemet är att man inte kan fälla någon för att va i kontakt med en fiktiv person efterssom de är brottsprovokation vilket innebär att man blir medbrottsling och förmår någon att begå brott. En olaglig handling.
Citera
2024-05-09, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Alla är ju bara fiktiva 14-åringar. Vad är det du inte förstår? Däremot hade det varit bra om de fångat riktiga förövare och dessutom sådana som ger sig på riktiga småbarn. Normala 14-åringar skulle aldrig träffa gäddorna som presenteras, just därför kör dumpen bara med fiktiva.

Märkligt då att dessa gäddor som inte skulle kunna få ett barn ofta har offer. Att skuldbelägga barn som utsätts för sexuella övergrepp genom att kalla dem ickenormala är fullständigt förkastligt o okunnigt.
Citera
2024-05-09, 07:14
Medlem
Citat:
Men det är olagligt! Förberedelse för rån har en straffsats på upp till 6 års fängelse!
Precis som det är straffbart att förbereda för sexköp.

Om du säljer sexuella tjänster blir du medbrottsling genom att du uppmuntrar sexköp. Lägg därtill att skapar du en profil på nätet i syfte att få någon begåc brott. Så uppmanar du till att begå brott. Ungefär som att räcka över en erotisk bild till någon och hävda att den personen man lämnar över bilden till tittar på porr fast man själv lämnat över materialet.
Citera
2024-05-09, 07:14
Medlem
[quote=tomten892|88211462][quote=medea1|88211353]
Citat:

Problemet är att man inte kan fälla någon för att va i kontakt med en fiktiv person efterssom de är brottsprovokation vilket innebär att man blir medbrottsling och förmår någon att begå brott. En olaglig handling.

Exakt det är det ju Dumpen försöker att ändra på.
Citera
2024-05-09, 07:20
Medlem
Citat:
Om du säljer sexuella tjänster blir du medbrottsling genom att du uppmuntrar sexköp. Lägg därtill att skapar du en profil på nätet i syfte att få någon begåc brott. Så uppmanar du till att begå brott. Ungefär som att räcka över en erotisk bild till någon och hävda att den personen man lämnar över bilden till tittar på porr fast man själv lämnat över materialet.

Nej det blir du inte. Det är inte olagligt att lägga ut bilder med sexuellt innehåll för att locka till köp o inte heller är det olagligt att sälja sex.
Att överräcka sk erotiska bilder av barn är dock olagligt.
Man lockar någon att våldta heller med korta kjolar. Något man nu i domstolar har slutat fråga offret om tack o lov.
Citera
2024-05-09, 07:21
Medlem
Citat:
Intressant att du ser en intresserad fråga om huruvida du har ett bättre sätt att stoppa utnyttjandet av barn som påhopp... Antar att det korta svaret du har är lobbying. I min värld ser jag Dumpens jobb som just effektiv lobbying. Under alla år jag frustrerat engagerat mig i den här frågan ser jag väldigt lite som åstadkommits ifrån de stora organisationerna som exempelvis Ecpat som jag har följt sedan 90 talet då jag bodde i Asien o frustrerat såg svenska män komma dit med ett fullständigt snedvriden kompass. . Jag upplever det som att frågan verkligen nu har lyfts här i Sverige i o m Dumpen.

Också intressant att ni som inte tror på Dumpens metoder, ständigt försöker få de med en annan ståndpunkt att verka tillhära en stor korkad homogen grupp. Trist sätt att argumentera på tycker jag.

Jag har engagerat mig o är stöd till att utsatta ska kunna resa sig upp igen. Jag är genuint intresserad av ett sätt att snabbt få ett stopp på detta o tycker att Dumpen är med o hjälper till att skapa ett medvetande kring detta. Jag anser att det är gäddornas gränslöshet som orsakar smärta o att de medvetet utsätter sin familj för detta.
Att vi som engagerar oss ska topprida varandra o baktala o skända såna som Sara o patrik , är ett hån emot barnen o den stora frågan detta handlar om.
Förekommer väldigt mycket tarvlig argumentation här.
Tror dock ingen, vare sig "sida", ifrågasätter hur viktig problematiken med övergrepp mot barn är. Jag tillhör gruppen som är starkt mot dumpens arbetsätt gällande de exponerande publiceringarna. Ingen positiv effekt kan påvisas, medan de negativa konsekvenserna för gäddans omgivning är omfattande och väl dokumenterade.
Därtill kommer de tveksamheter som finns runt dumpens ekonomiska motiv, mycket underliga samarbeten, brist på insyn, nyckfullhet osv.
Sammantaget gör detta att jag ifrågasätter deras egentliga motiv, och varför de insisterar på att orsaka så mycket skada när det så enkelt hade kunnat begränsas. Att skaran av sympatisörer i hög grad är drivna av hat är dessutom uppenbart. Dels genom kommentarer, men också genom hur gäddor och anhöriga behandlas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in