Citat:
Ursprungligen postat av
medea1
Intressant att du ser en intresserad fråga om huruvida du har ett bättre sätt att stoppa utnyttjandet av barn som påhopp... Antar att det korta svaret du har är lobbying. I min värld ser jag Dumpens jobb som just effektiv lobbying. Under alla år jag frustrerat engagerat mig i den här frågan ser jag väldigt lite som åstadkommits ifrån de stora organisationerna som exempelvis Ecpat som jag har följt sedan 90 talet då jag bodde i Asien o frustrerat såg svenska män komma dit med ett fullständigt snedvriden kompass. . Jag upplever det som att frågan verkligen nu har lyfts här i Sverige i o m Dumpen.
Också intressant att ni som inte tror på Dumpens metoder, ständigt försöker få de med en annan ståndpunkt att verka tillhära en stor korkad homogen grupp. Trist sätt att argumentera på tycker jag.
Jag har engagerat mig o är stöd till att utsatta ska kunna resa sig upp igen. Jag är genuint intresserad av ett sätt att snabbt få ett stopp på detta o tycker att Dumpen är med o hjälper till att skapa ett medvetande kring detta. Jag anser att det är gäddornas gränslöshet som orsakar smärta o att de medvetet utsätter sin familj för detta.
Att vi som engagerar oss ska topprida varandra o baktala o skända såna som Sara o patrik , är ett hån emot barnen o den stora frågan detta handlar om.
Förekommer väldigt mycket tarvlig argumentation här.
Tror dock ingen, vare sig "sida", ifrågasätter hur viktig problematiken med övergrepp mot barn är. Jag tillhör gruppen som är starkt mot dumpens arbetsätt gällande de exponerande publiceringarna. Ingen positiv effekt kan påvisas, medan de negativa konsekvenserna för gäddans omgivning är omfattande och väl dokumenterade.
Därtill kommer de tveksamheter som finns runt dumpens ekonomiska motiv, mycket underliga samarbeten, brist på insyn, nyckfullhet osv.
Sammantaget gör detta att jag ifrågasätter deras egentliga motiv, och varför de insisterar på att orsaka så mycket skada när det så enkelt hade kunnat begränsas. Att skaran av sympatisörer i hög grad är drivna av hat är dessutom uppenbart. Dels genom kommentarer, men också genom hur gäddor och anhöriga behandlas.