2024-05-08, 23:06
Medlem
Perra-Travs avatar
Benjamin är ett musikaliskt GENIE! precis som jag är ett Trav GENIE hahaha
Dessutom klär han sig väldig bra !!😍

Citat:
Ursprungligen postat av snutan
Jag har faktiskt ogillat honom fram tills jag såg hans framträdande. Nu är jag lite kär

Ingen artist i eurovision kommer slå hans framträdande punkt slut.
Senast redigerad av Perra-Trav 2024-05-08 kl. 23:09.
2024-05-08, 23:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det kan jag förvisso erkänna att jag inte är. Har inte följt det på flera år, men mitt ursprungliga inlägg var ett svar på varför inte Irland (?) diskas när publiken viftar med en prideflagga eftersom alla flaggor förutom deltagarländerna har förbjudits. Jag förklarade då att pedofilflaggan är undantaget förbudet och då börjar du gaffla om Ryssland.

Jag har inte gafflat om Ryssland. Varför blir du upprörd över en prideflagga (nej, det är inte en pedofilflagga), ditt lättkränkta as?
2024-05-08, 23:14
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Detta hbtq bög spektaklet bjöd på en Eric Saade vars karriär är nu över.

Han valde rätt flagga vid sitt framträdande. Hade han valt Israels så hade karriären varit över.
Nu hyllas han av vänstern med nazi-Greta i spetsen.
2024-05-08, 23:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av snutan
Benjamin var bäst

Håller med! Han var riktigt bra.
2024-05-08, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Suck! Ytterligare en homofob som känner sig kränkt.

Varför undviker du inte helt enkelt Eurovision och denna tråd om du tar så illa vid dig?
Det är nog inte du som ska sucka. Precis som jag svarat din kompis tidigare så kommer personpåhopp när argumenten tryter.

Tyvärr går det inte värja sig från detta spektakel utan det kommer i både tidningsrubriker och nyhetsinslag. Men om det är någon tröst för dig så kan jag lova att jag inte tittar på mello och skulle önska att inte mina skattepengar skulle behöva stödja det heller.

Men för er som kommer med personangrepp på oss som har negativa synpunkter så har jag ett förslag. Finansiera det själva genom någon fond med gåvomedel så då har ni ett relevant argument att be oss hålla tyst.
2024-05-08, 23:21
Medlem
Perra-Travs avatar
Jag som alltid följt Mello och Eurovision i XX antal år på Aftonbladet med Tobbe Ek då på den tiden !!
Det var tider det! Du rullade chatten på och och Tobbe censurerade inte mycket utan lät oss läsare få ordet ! DET VAR DÄRFÖR HAN VART SÅ POPULÄR!! Han fattade DET!! och var SMART!
Dagens avdankade personer som sköter chatterna på AB och Getingen verkar bara tycka det är jobbigt med oss läsare .... Jag Perra dvs nicket som jag har där har försökt förklar detta för dessa 100gånger men det FATTAR INTE! Perra Gråter !! 😭 Jag har dock som brukligt dragit massa mejl om detta till både höger och till vänster och så får vi hoppas på en bättring till nästa gång! / Perra ! over and out!😎
2024-05-08, 23:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FartyDog
Det är nog inte du som ska sucka. Precis som jag svarat din kompis tidigare så kommer personpåhopp när argumenten tryter.

Tyvärr går det inte värja sig från detta spektakel utan det kommer i både tidningsrubriker och nyhetsinslag. Men om det är någon tröst för dig så kan jag lova att jag inte tittar på mello och skulle önska att inte mina skattepengar skulle behöva stödja det heller.

Men för er som kommer med personangrepp på oss som har negativa synpunkter så har jag ett förslag. Finansiera det själva genom någon fond med gåvomedel så då har ni ett relevant argument att be oss hålla tyst.

Hur menar du med personangrepp? Det är uppenbart att du är både homofob och lättkränkt. Njut nu av Eurovision!
2024-05-08, 23:31
Medlem
Perra-Travs avatar
Nu börjar vi om på ny kula här!
Vem tror ni vinner i år?❤️
2024-05-08, 23:31
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Ja, det har även funnits en del minnesvärda ESC-låtar från våra grannländer som inte vunnit, t.ex. Margaret Berger med Norges bidrag 2013 "I Feed You My Love". Den kom 4:e plats men var min favorit det året.

https://www.youtube.com/watch?v=gjm-kCOMaPY

En annan var Selma från Island som inte ens kom till final 2005 med "If I Had Your Love". Tycker den var värd ett betydligt bättre öde.

https://www.youtube.com/watch?v=fa2HRtjxfIc

Ja så blir det tyvärr ibland.

Det är ibland också skillnad på vad man tror kommer vinna - och vad man personligen gillar.
I år är tex Litauen något jag gillar men jag misstänker den ej går så högt eftersom den är udda.
Jag gillar personligen ofta sådant om det finns en elegans och tyngd i det, vilket det gör här.
Men troligtvis är det många som dissar den.

Jag minns också att det för flera år sedan fanns låtar från tex Balkan som jag föll för
men som inte vann eller kom särskilt långt.

Är själv väldigt känslig/mottaglig för deras vemodiga, känslosamma slingor med de effektfulla höjningarna de ibland har med i sången. Med inslag av deras folkmusik/instrument.
Den serbiska vinnaren (Marija tror jag hon hette) var ett exempel som jag (då) fick gåshud av.
Men det fanns även andra därefter som ej kom högt men som jag själv blev förtjust i.

Tur det finns musik. Fy fan vad trist livet vore utan!
2024-05-08, 23:35
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om det där Palestina-armbandet blir tävlingens största skandal i år så blir jag riktigt besviken!

Hoppas på något alldeles spektakulärt när Israels bidrag framförs. Men för att förtydliga: jag hoppas självklart inte på något terrordåd där det dör folk utan jag hoppas på en smart och rolig protest som är spektakulär i sig.

Det kommer nog. Gissar på melonprotester, det är svt approved. Digeridogubben hade visst målat en liten melon på magen och den fick han ha.
2024-05-08, 23:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Perra-Trav
Nu börjar vi om på ny kula här!
Vem tror ni vinner i år?❤️

Kroatien eller nederländerna! (Hoppas jag på iallafall, mest nederländerna för Joost känns så äkta och texten har en fin mening).
2024-05-08, 23:36
Medlem
Irland, vilken jävla freakshow. Klart hon var halvsvensk också.. queers for palestine, pk syntax error. Och lite kristendomsbashing på det. Sådana där idioter som skulle omhulda islam tills de hängde i lyftkranarna själva..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in