2024-02-11, 00:50
Medlem
Niskalaukauss avatar
Finlands bidrag. Om jag fattat rätt så är han som kallar sig Windows95Man någon typ av konstnär, o han som sjunger Henri Piispanen inte ville vara med.
Windows95man - No Rules!
2024-02-11, 08:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Niskalaukaus
Finlands bidrag. Om jag fattat rätt så är han som kallar sig Windows95Man någon typ av konstnär, o han som sjunger Henri Piispanen inte ville vara med.
Windows95man - No Rules!

Windows95man, stackars Sverige.. Här kommer vi med "ambitioner" men tävlar mot helt knäppa bidrag.. Vi har inte en chans..
2024-02-11, 09:07
Medlem
Beaver14s avatar
Angelina Mango vann Sanremo 2024 och får representera Italien i ESC, om hon vill. I Italien är ju Sanremo huvudtävlingen, ESC är bara ett extraknäck. Om hon inte vill går frågan till den som kom tvåa.

Vinnarlåten
https://youtu.be/7dHFnUb0U7o?si=FqaP5T3Y2WLzc2M0

Jag gillar den. Frugan blev sur att det inte var en smäckande ballad. Enligt henne får det vackra italienska språket bara användas till ballader. Är benägen att hålla med om att språket lämpar sig bäst för det men denna vinnarlåt är istället lite mer aggressiv och egen vilket jag också gillar.

Ingen vinnarfavorit i ESC tror jag men som vanlig kommer Italien lätt topp 10.
2024-02-11, 09:11
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Windows95man - No Rules!

Citat:
Ursprungligen postat av DagobertDagobert
Windows95man, stackars Sverige.. Här kommer vi med "ambitioner" men tävlar mot helt knäppa bidrag.. Vi har inte en chans..

Finland går lätt till final och väl där kan det gå hur som helst. Det här är uselt på sån nivå att det blir skitbra. Juryn kommer naturligtvis massakera låten men tittarna kommer att ge massor med poäng. I semi finns ingen jury.
2024-02-11, 10:06
Medlem
Niskalaukauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Finland går lätt till final och väl där kan det gå hur som helst. Det här är uselt på sån nivå att det blir skitbra. Juryn kommer naturligtvis massakera låten men tittarna kommer att ge massor med poäng. I semi finns ingen jury.
Ja han låg ju sist tills folkets röster kom in. Men han fick faktiskt en 12 från den Engelska juryn.
Den här låten kom 2a
Sara Siipola - Paskana
2024-02-11, 11:11
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Windows95man - No Rules!

Äntligen en värdig efterträdare till Lordi. Finland vinner i år.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2024-02-11 kl. 11:14.
2024-02-11, 14:11
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Äntligen en värdig efterträdare till Lordi. Finland vinner i år.

Haha, ja onekligen ett helgalet men samtidigt catchy framträdande som faktiskt kan vinna. Undrar bara om SVT och Microsoft kommer tillåta artistnamnet och t-shirten
2024-02-12, 00:08
Medlem
peterZiipens avatar
Har tjuvkikat i kristallkulan; Estland kommer få flest poäng av folket i Malmö.
2024-02-12, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Angelina Mango vann Sanremo 2024 och får representera Italien i ESC, om hon vill. I Italien är ju Sanremo huvudtävlingen, ESC är bara ett extraknäck. Om hon inte vill går frågan till den som kom tvåa.

Vinnarlåten
https://youtu.be/7dHFnUb0U7o?si=FqaP5T3Y2WLzc2M0

Jag gillar den. Frugan blev sur att det inte var en smäckande ballad. Enligt henne får det vackra italienska språket bara användas till ballader. Är benägen att hålla med om att språket lämpar sig bäst för det men denna vinnarlåt är istället lite mer aggressiv och egen vilket jag också gillar.

Ingen vinnarfavorit i ESC tror jag men som vanlig kommer Italien lätt topp 10.
Helt klart bör hon få komma topp 10. Ingen halvvinglig röst där eller behov av en flock dansare.
Grym scen och lokal i San Remo f ö och fint att se de har riktig orkester på plats.
2024-02-12, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Har tjuvkikat i kristallkulan; Estland kommer få flest poäng av folket i Malmö.
När jag hörde den första gången trodde jag den skulle bli bra, men live var den... mja, kändes som ett halvkasst nummer från typ moldavien.
Har du sett det live?
https://www.youtube.com/watch?v=r_wUex9CE-A
2024-02-12, 15:03
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
När jag hörde den första gången trodde jag den skulle bli bra, men live var den... mja, kändes som ett halvkasst nummer från typ moldavien.
Har du sett det live?
https://www.youtube.com/watch?v=r_wUex9CE-A
Yes, det är liveframträdandet som gör mig övertygad av att de kommer få en topp-placering. Liveframträdandet låter lika bra som studioversionen. Låten är catchy och har energin som krävs för att gå hem hos publiken (och folket).

När det kommer till 'halvkasst nummer' så håller jag delvis med, men jag är optimistisk då allt egentligen bara kan förbättras. De kommer få tillgång till en större budget, fler personer kommer bli involverade i produktionen, och kameravinklar och koreografi kommer att förfinas.

Bidrag från Norge och Sverige blir nästan alltid sämre i ESC, då produktionsnivån redan är extremt hög, samtidigt som framträdanden från länder i Östeuropa och Baltikum oftast får sig en glow-up.
2024-02-12, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHans
Helt klart bör hon få komma topp 10. Ingen halvvinglig röst där eller behov av en flock dansare.
Grym scen och lokal i San Remo f ö och fint att se de har riktig orkester på plats.

Jag är överens om en minst tia men sanningen blir inom fem.
Får väl tillägga att låten var inte min favorit men som artist tror jag inte någon i Eurovision slår henne.

San Remo-festivalen var som vanligt väldigt bra, blandat med humor och seriositet.

Travolta var en av gästerna som överraskade mig positivt, han bjöd verkligen på sig själv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in