Dödsorsak hängning. Han befann sig under helgen hos släktingar i Sverige. På söndag morgon påträffades han död i skogen av förbipasserande. Så ni kan sluta spekulera och låta familjen sörja denna tragiska händelse i fred.
Naturligtvis är det tragiskt. Men ung talang är man inte vid 31. Så det tragiska ligger i att personen är död vid 31. Inte i talang för den snart pensionerade hockeyliraren. Men tyvärr så lutar det väl åt att han valde att kila vidare i början av det riktiga livet.
Kanske inte jätteviktigt att märka ord i sammanhanget eller?
Han var ung. Han hade talang. Han hade säkert fler talanger än som hockeyproffs.
Kanske klubbarna generellt borde bli bättre på att stötta aktiva spelare gällande mental hälsa, jobba förebyggande på alla nivåer och hjälpa till mer med att förbereda för en karriär efter idrottskarriären.
SR gjorde rätt nyligen en dokumentärserie om psykisk misshandel inom ungdomshockeyn.
Många spelare som skolats i en sån tradition behöver antagligen stöd.
Dödsorsak hängning. Han befann sig under helgen hos släktingar i Sverige. På söndag morgon påträffades han död i skogen av förbipasserande. Så ni kan sluta spekulera och låta familjen sörja denna tragiska händelse i fred.
Vad tragiskt
Han måste ha mått otroligt dåligt
Hoppas familjen går ut med det i så fall och motiverar andra sportsmän att söka hjälp
Vila i Frid
Är inte insatt i hockeyvärlden men är det inte dags de tar itu med den destruktiva macho stilen som slår ut unga killar?
Spelar själv en hel del veteran nu, delaktiv i ungdom med mina barn, och levt för hockey i över 30 år nu, jag är enig med dig även om jag inte tror att det är hela orsaken, tror dock vi är mer skonad i Norden, men du kan ju kolla ett avsnitt av Shoresy på Netflix så får man avsmak.
Spelar själv en hel del veteran nu, delaktiv i ungdom med mina barn, och levt för hockey i över 30 år nu, jag är enig med dig även om jag inte tror att det är hela orsaken, tror dock vi är mer skonad i Norden, men du kan ju kolla ett avsnitt av Shoresy på Netflix så får man avsmak.
Det ska jag göra
Denna kultur ska bara stoppas, det är min åsikt!
Det hör inte hemma inom sport och jag tror som dig att det är bättre här men inte bra!
Vem vet vad han har råkat ut för?