• 1
  • 2
2024-05-06, 22:11
Medlem
Hej! Jag är på väg att köpa en sådan bärbar router eller hotspot eller vad de nu kallas. Det är en från huawei. Saken är att jag ska ha ett hallon kontantkort där jag fyller på med 200gb surf. Den som jag ska köpa av säger att den inte är låst och det baserar hon på att hon köpte den av Telia och hade Telia i först men har sedan haft sim kort från 3 i den. Jag vet inte om jag vågar köpa den och sen kanske inte hallon funkar i den? Är 3 och Telia samma och därför funkar den? Jag är så dålig på sånt här så hoppas på hjälp från er.
Citera
2024-05-06, 22:25
Medlem
2022-01-01s avatar
Jag kan garantera dig att det kommer fungera. Den är till 100% olåst.
Citera
2024-05-06, 22:53
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterBear
Hej! Jag är på väg att köpa en sådan bärbar router eller hotspot eller vad de nu kallas. Det är en från huawei. Saken är att jag ska ha ett hallon kontantkort där jag fyller på med 200gb surf. Den som jag ska köpa av säger att den inte är låst och det baserar hon på att hon köpte den av Telia och hade Telia i först men har sedan haft sim kort från 3 i den. Jag vet inte om jag vågar köpa den och sen kanske inte hallon funkar i den? Är 3 och Telia samma och därför funkar den? Jag är så dålig på sånt här så hoppas på hjälp från er.

Hallon som har en maxgräns, varför?

Huawei, varför?
Citera
2024-05-06, 23:59
Medlem
Hallon använder 3s nät.

Funkar det med 3, funkar det med hallon
Citera
2024-05-07, 07:24
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2022-01-01
Jag kan garantera dig att det kommer fungera. Den är till 100% olåst.

Har hört att det är lag som förbjuder företagen från att låsa produkter numera, alternativt så måste de erbjuda sig att låsa upp den gratis.
Citera
2024-05-07, 09:17
Bannlyst
Det bero på vilka fullingar som telia har stoppa in routerns firmeware. Telia är ett statligt företag som gillar att spionera på folk och älskar att lura på folk routrar som kommer ifrån Kina. Så man bör vara på sin vakt.
Citera
2024-05-07, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Hallon som har en maxgräns, varför?

Huawei, varför?

Jag kommer köra med sånt kontantkort och ladda på med 200 gb i månaden, kommer nog inte ens använda allt det under en månad. Jag surfar bara och ser lite videos på luren sen ibland se film och sport på tvn. Just nu har jag kontantkort fast för mobilen och 100gb har räckt 1,5 månad för mig och har ändå runt 15 kvar. Dock vet jag inte om låt oss säga jag skulle se en hockeymatch på SVT play i mobilen jämfört med att se den på tvn, då i SVT appen. Drar det mer surf när man ser den på tvn?
Citera
2024-05-07, 17:14
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Jag kommer köra med sånt kontantkort och ladda på med 200 gb i månaden, kommer nog inte ens använda allt det under en månad. Jag surfar bara och ser lite videos på luren sen ibland se film och sport på tvn. Just nu har jag kontantkort fast för mobilen och 100gb har räckt 1,5 månad för mig och har ändå runt 15 kvar. Dock vet jag inte om låt oss säga jag skulle se en hockeymatch på SVT play i mobilen jämfört med att se den på tvn, då i SVT appen. Drar det mer surf när man ser den på tvn?

Jag har ingen vanlig TV utan kör stream.
Jag har iofs ingen jätteskärm så behöver inte fetaste Ultra HTDV så jag sitter nära min 32" skärm.

Jag tycker själv jag använder den lagom mycket.. blir 300-500 gb i månaden minst Ja 200 gb är lite.. kolla upp vad du kan få ett abbonemang för.. och framförallt din router.

Jag har en TP-link archer mr600 den är grym på 4 G.

Man bör tänka ihop alla kostnader när man väljer saker.
Citera
2024-05-07, 19:24
Medlem
Citat:

Tre och Telia är inte samma operatör. Fungerar hotspotten med dessa operatörer, så fungerar den också med Hallon.

Om du har en gammal smarttelefon, så går den också att använda som hotspot.

Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Jag har ingen vanlig TV utan kör stream.
Jag har iofs ingen jätteskärm så behöver inte fetaste Ultra HTDV så jag sitter nära min 32" skärm.

Jag tycker själv jag använder den lagom mycket.. blir 300-500 gb i månaden minst Ja 200 gb är lite.. kolla upp vad du kan få ett abbonemang för.. och framförallt din router.

Jag har en TP-link archer mr600 den är grym på 4 G.

Man bör tänka ihop alla kostnader när man väljer saker.

Strömmar du video 24/7 i datorn? Jag kollade på hela TV-serien The Blacklist (218 avsnitt) utan att ha förbrukat 200 GB.

Det tog mig nästan en hel månad från 18:00 till 01:00 att se hela serien och hade vid månadens slut förbrukat 180 GB.
Citera
2024-05-07, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ELINT
Tre och Telia är inte samma operatör. Fungerar hotspotten med dessa operatörer, så fungerar den också med Hallon.

Om du har en gammal smarttelefon, så går den också att använda som hotspot.

Strömmar du video 24/7 i datorn? Jag kollade på hela TV-serien The Blacklist (218 avsnitt) utan att ha förbrukat 200 GB.

Det tog mig nästan en hel månad från 18:00 till 01:00 att se hela serien och hade vid månadens slut förbrukat 180 GB.

Jag håller med. Jobbar man och även tränar och sen ska man laga mat, tvätta, handla osv då blir det inte mycket tid att bränna surf på. Ett par timmar per dag om ens det. 200gb kommer med all säkerhet t.o.m vara för mycket för mig men jag börjar på 200gb så får jag se månaden efter.
Citera
2024-05-07, 22:33
Medlem
Citat:
Jag håller med. Jobbar man och även tränar och sen ska man laga mat, tvätta, handla osv då blir det inte mycket tid att bränna surf på. Ett par timmar per dag om ens det. 200gb kommer med all säkerhet t.o.m vara för mycket för mig men jag börjar på 200gb så får jag se månaden efter.

För mig är det helt ohållbart att försöka göra av med 200 GB på SVT, TV4, Viaplay. Det kanske går om man använder Netflix.

Angående router så använder jag en gammal Android telefon. Det fungerar utmärkt i orten där jag bor.
Citera
2024-05-07, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ELINT
För mig är det helt ohållbart att försöka göra av med 200 GB på SVT, TV4, Viaplay. Det kanske går om man använder Netflix.

Angående router så använder jag en gammal Android telefon. Det fungerar utmärkt i orten där jag bor.

Ja jag kommer garanterat inte använda 200gb men att köpa 100gb kostar 249kr hos hallon medan 200gb kostar 50kr mer, 299kr, så kan lika väl köra på 200gb och sedan se månaden efter hur om jag behöver 200gb eller bara 100gb.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in