2024-05-07, 16:16
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roads
Dom gjorde ett uttalande i pressen häromdagen angående det som sprids att det skulle vara sabotage av Ryssland. Men det var det inte sa dom.

Jag är en gammal tågmupp som halkat in på det här kriget. Vad jag tänkte på var Haverikommissionens rapporter för olyckor, någonting som jag älskade att läsa innan det här kriget bröt ut.

Men av det jag läser av ditt svar. Nej, olyckorna är inte färdigutredda nu.
Citera
2024-05-07, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Zelensky kommer nog dessvärre ryka en dag. Hoppas inte men risken är överhängande. Förhoppningsvis tar någon efter som kan mosa ryssarnas sista heder och sans om det skulle hända.

Jag tror inte att vi ska oroa oss för mycket. Jag tror att både han själv och den ukrainska säkerhetstjänsten har koll på läget. Händer det så tror jag att det skulle slå tillbaka ganska hårt och pruttler skulle ju inte bli mer populär i den civiliserade världen.

Dessutom är ryzzar inte populära i Ukraina nu så de kommer inte att välja en pro-ryzzk ledare. Även om våra små troll inte vill kännas vid det så är Ukraina en demokrati. Zelenskyj har själv sagt att han inte ställer upp för omval när kriget väl är slut men Ukrainas framtid är med EU och Nato, oberoende av ledare. Så mycket är säkert.
Citera
2024-05-07, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Inget nytt med det. Putin har väl hela tiden sagt sig vara öppen för dialog? Problemet för Putin är väl att ingen i väst pratar med honom...

Jag ska ha halva sin lön och sedan ska vi sätta oss och förhandla om hur mycket av den andra halvan du får behålla. Förhandling på ryzzka. Idiot.
Citera
2024-05-07, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Inget nytt med det. Putin har väl hela tiden sagt sig vara öppen för dialog? Problemet för Putin är väl att ingen i väst pratar med honom...
Det är ju ingen som kan lita på honom längre, tyvärr.
Citera
2024-05-07, 16:24
Medlem
Citat:
Alla vet väl i dag att Ryssland har vunnit detta. Efter allt stöd Ukraina har fått så lyckas dom inte med något.
Ryssland är för starka helt enkelt.

Hur definierar du "vunnit"?

Om vi, för diskussionens skull, antar att ryssland (i.e. den psykotiske dvärgen i kreml) lyckas betvinga HELA Ukraina, vad skall hen göra då? Skall en fsb agent kommenderas att stå bakom varje överlevande Ukrainare med en pistol för all framtid?

Hur går det egentligen med den psykotiske dvärgen i kremls tre-dagars "defensiva fredsbevarande försvarsinvasion" av Ukraina? ryssland har "fått" LÄNGRE gräns mot försvarsalliansen NATO. FLER länder har sökt, och fått, medlemskap i försvarsalliansen NATO. Den civiliserade världen är enad mot den psykotiske dvärgen i kreml. "Vinst"?

Kommer du ihåg "seger" artikeln som publicerades i det ryska propaganda organet RIA Novosti 26 februari 2022? Förvisso bara två dagar efter att den psykotiske dvärgen i kreml inlett sitt illegala anfallskrig mot Ukraina, men dom har ju inte rätt i något överhuvudtaget hursomhelst.
https://www.bbc.com/news/technology-60562240
https://web.archive.org/web/20220226051154/https://ria.ru/20220226/rossiya-1775162336.html
Citera
2024-05-07, 16:56
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Alla vet väl i dag att Ryssland har vunnit detta. Efter allt stöd Ukraina har fått så lyckas dom inte med något.

Macron har ingått avtal med Xi i Kina och nu är det stopp på import och export mellan Ryzzland och Kina.
Putin är rädd för sina egna och vägrar att visa sig i offentligheten om det inte är ett måste. Vi får se om han vågar sig ut på Röda torget i övermorgon, Ryzzen har ju sagt att dom ska minsann visa upp sina T-14.
Citera
2024-05-07, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Macron har ingått avtal med Xi i Kina och nu är det stopp på import och export mellan Ryzzland och Kina.
Putin är rädd för sina egna och vägrar att visa sig i offentligheten om det inte är ett måste. Vi får se om han vågar sig ut på Röda torget i övermorgon, Ryzzen har ju sagt att dom ska minsann visa upp sina T-14.

Snarare handlar det nog om fredsvillkoren för Eu när Ryssland tar över Ukraina.
Citera
2024-05-07, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter

Bra försök av dig men det går inte att provocera lillen..
Citera
2024-05-07, 17:12
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:

Ni har sagt det förut, men då jag är någonting av en vän av ordning så undrar jag över hur det ska skall ske?
Citera
2024-05-07, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Så rapporterna från dom två olyckorna är klara nu?

Har två "insiders" bägge säger att det ej har något med sabotage att göra. Kan inte nämna mer än så. Sen kan de iofs ha blivit tillsagda att säga just så på frågor men jag tror inte det.
Citera
2024-05-07, 17:18
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Fredsvillkoren för EU? Menar du att Ryssland planerar krig mot EU?
Citera
2024-05-07, 17:19
Medlem
Citat:

Din stora fantastiska supermakt har efter år av krog fortfarande inte kunnat ta Ukraina.
Så vad har ni vunnit förutom ca 500000 döda? Ja det och visat världen hur värdelöda era vapensystem är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in