Citat:
Ursprungligen postat av
VizslaSilver
Såg något om att de äntligen tänker göra sig av med Shoigu. Synd om de gör sig av med inkompetensen de båda ger
Jo jag har också noterat teorier om att Shoigu ska vara på väg ut. Men samtidigt, han var med på Putins insvärningsed. Hade han varit i blåsväder så tror jag han hade fått förslaget om att hålla sig hemma, alternativt inte fått en inbjudan över huvud taget.
https://meduza.io/en/feature/2024/05/07/vladimir-putin-delivers-inaugural-address-as-he-begins-fifth-term-as-russian-president
Citat:
On May 7, Vladimir Putin was sworn in for his fifth term as Russian president. The inauguration ceremony, which took place at the gilded Grand Kremlin Palace, was attended by Prime Minister Mikhail Mishustin, Defense Minister Sergey Shoigu, Moscow Mayor Sergey Sobyanin, and Chechnya Governor Ramzan Kadyrov, as well as numerous other chosen dignitaries.
En annan sak det är att han fortfarande är lojal, Putin älskar lojalitet framför någon som är smart. Smarta människor kan hota hans makt. Så i dagsläget så tror jag det mer är en fråga om att rensa i leden, hålla andra människor nereåt i leden på tå, det än att Putin först rensar ut människor lojala till Shoigu, så att han till sist kan ta Shoigu.
Gerasimov däremot... Jag tror han ligger pyrt till. Dom enda gångerna man sett till han det är när hans frånvaro har blivit för besvärande och regimen plockar fram. Nu senast på 1 Maj och tidigare i samband med valet till President. Jag skulle tro att han ligger högt upp i lojalitetsrankingen men samtidigt så gränsar han till att vara allt för dum och Putin vill nog ha lite resultat i kriget så..
Nåja, den som lever får se.