2024-05-07, 11:05
Avstängd
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Efter Kalla Faktas avslöjande om att SD fortfarande har täta band med mediakanalen Riks (i praktiken sitter dom ihop) och att dom har anställt folk med enda uppgift att sitta och sprida lögner om politiska motståndare och hylla det egna partiet så har reaktionerna varit blandade. Tror inte många är förvånade men att det sker så skamlöst tycker iallafall jag är häpnadsväckande.

Riks redaktion ligger i samma byggnad som Sverigedemokraternas kommunikationsavdelning. Reportern beskriver inifrån hur dörrarna mellan lokalerna ”står helt öppna”. Även hur personer från SD vistas på Riks redaktion dagligen.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/riks-och-sds-taktik-for-att-dolja-kopplingen-inga-sd-kepsar

Sverigedemokraterna har förnekat att de har egna ”trollfabriker”.
Men efter att TV4:s reporter infiltrerat SD:s kommunikationsavdelning framgår det att partiet, redaktionen Riks och ”trollen” samarbetar.
Kalla Faktas granskning visar även hur SD:s kommunikationschef Joakim Wallerstein försöker mörka sanningen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1MkA7K/trollfabrik-avslojad-i-kalla-faktas-granskning-kopplingar-till-sd

Vad tycker folk? Är detta ett hot mot demokratin?

Att propaganda alltid kommer finnas i nån mån är nog omöjligt att komma ifrån, men att ett regeringsbärande parti har en egen nyhetskanal som dom aktivt vilseleder människor med ska vara oberoende måste väl ändå vara att betrakta som oroväckande?

Samt att dom har anställda som sitter på heltid och sprider desinformation.

Så va tycker ni, anser ni det vara lika oroväckande som jag?
Ska ni använda argument som ”vadå, sådär gör alla” får ni gärna prestera någon form av källa på det. Eller ta fram lönespecen

Exakt vilka lögner, desinformation och propaganda påstås det att Riks har spridit? De har en youtube-kanal. Du är fri som alla andra att gå dit och granska materialet och återkomma med "lögnerna", "desinformationen" och "propagandan" på Riks. Sen kan du posta resultatet här.

Om du är lat så kan jag bidra med länken: https://www.youtube.com/@Riks

* Varför är det alltid högern som ska granskas?
* Var är granskningen av tokvänstern, Antifa?
* Om det finns troll någonstans så kan jag garantera dig att alla partier har troll i sina internet-arméer.

Dessutom tycker jag nog att våra styrande politiker från S, L, C, MP, V (har jag glömt någon?) och MSM-tidningarna och MSM-TV är de som faktiskt sprider lögner, desinformation och propaganda. Utöver det så mörkar de för svenska folket genom att utesluta vital information, vilket tvingar oss till alternativ media för att få hela bilden som alltid backas upp av FUP:ar mm.

Snacka om att projicera. Tokvänstern är sinnessjuk och desillusionerad.
Senast redigerad av Muslimfitta 2024-05-07 kl. 11:23.
Citera
2024-05-07, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHans
Jag tror att i långa loppet att börja avlyssna konkurrerande redaktioner kan urarta rätt ordentligt.

Att inte lita på allt som postas på internet/asocial medier är nog främst något som folk runt 60 år och uppåt får se till att deras jämnåriga kommer ihåg att göra.
Denn åldersgrupp brukar fortsätta rösta på sitt vanliga parti dock.

Man får gå högre upp i åldrarna. Min mormor är 83. Hon började fatta för en del år sedan, men det fick vi yngre i familjen hjälpa henne med. 60-åringar har 7 år kvar till pensionen och arbetar fortfarande ute i den verkliga verkligheten där de tvingas se skiten som våra sossepolitiker inkl den djävla Reinfeldt har ordnat åt oss.

För övrigt är SvT och Tv 4 våra största och farligaste trollfabriker. De utelämnar, vinklar och ljuger och de har fortfarande oöverträffat god räckvidd.
Citera
2024-05-07, 11:11
Medlem
Amors avatar
Haha är det nån som inte trott att Riks sitter ihop med SD?

Eftersom partiet fullständigt motarbetas över allt i media och offentliga Sverige, är det väl klart att de ska få fram sina egna perspektiv.

Sen att de har lite falska skribenter på nätet, det är väl inte heller så anmärkningsvärt. Socialdemokraterna har fabricerat insändare från "vanliga människor" i alla tider. Eller titta på vilka SVT intervjuar när de ska prata med "vanliga människor" på stan.

Politik är ett krig mellan olika världsbilder där man försöker vinna över sin motståndare. Tiden när vi inom högern bara gentlemannamässigt låter vänstern vinna och sen gnäller lite över deras metoder är över. Vi kommer slå tillbaka.
Senast redigerad av Amor 2024-05-07 kl. 11:13.
Citera
2024-05-07, 11:13
Medlem
Amors avatar
Nätkrigarorganisationen "jag är här" fick väl massor av priser för sina fantastiska insatser mot "rasismen"

"Det är okej när vi gör det"
Citera
2024-05-07, 11:13
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Detta avslöjande har stora likheter med SVTs beundransvärda wallraffande 2008.
Ligger på SVT Play.
https://www.svtplay.se/video/eZAqR6p/svenska-scoop/4-det-dubbla-ansiktet

2001 fångades Jimmy på bild i Lund när han med heilade skinnskallar firade Karl XII.
Det har sagts förut: Det enda som hänt sedan dess är att bomberjackorna har ersatts med kostymer från Dressman.

Och inget av detta är det värsta. Det värsta är att Sveriges befolkning ställer sig bakom nazismen.
I senaste valet röstade ca 20% direkt på nazisterna. (All heder åt er uppriktighet) Och ca 30% röstade på de lika bruna partier, som bl.a. gick till val på löftet om att Jimmy skulle få komma in på Rosenbad.
The rest is history.

Sverige är och förblir ett primitivt äckligt nazinäste! :sick:
Hitlers tåg släpptes inte igenom av geopolitiska orsaker. Det var samlingsregeringens gemensamma ideologi med mustaschmannen som var orsaken.
SDs framgångar beror på de andra partiernas politik, inte deras egna "skicklighet". Hade de varit ett rumsrent parti från början hade de förmodligen varit mycket större.

Hade Alliansen och S avskaffat den skattefinansierade skolan och sjukvården och istället gjort den avgiftsbelagd så hade V rusat i opinionen.
Citera
2024-05-07, 11:14
Medlem
SmartSkalles avatar
Sozzar och vänsterblivna har ju haft sina egna trollfabriker - SVT, SR , Aftonlögnen. DN, Sexpressen och TV4 under flera decennier - vilket är 100 gånger värre än att skriva nåt på nätet.
Citera
Medlem
Men vad är det generellt som framkommit ?
Att SD och riks sitter i samma byggnad och folk pratar med varandra !?

Är detta ännu ett gräv utan substans !?
Citera
Medlem
HBOLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tombauhaupda
SD och järnrörskretsen inom partiet är förmodligen sveriges mest värdelösa människor,Nazister ut i fingerspetsarna och dom kommer att sänka Sverige för en väldigt lång framtid..tragiskt!!

SD har aldrig varit problemet, en för stor invandring och segregationen är problemet men det ser inte vänstern
Citera
2024-05-07, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tombauhaupda
SD och järnrörskretsen inom partiet är förmodligen sveriges mest värdelösa människor,Nazister ut i fingerspetsarna och dom kommer att sänka Sverige för en väldigt lång framtid..tragiskt!!

Vad är det som gör SD till nazister? Ingen av er rödingjävlar kan någonsin tala om detta för mig.

Är själv inte sd, men jag ogillar hur man smutsar ner nazismen genom att gruppera in sd där.
Citera
2024-05-07, 11:16
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Nätkrigarorganisationen "jag är här" fick väl massor av priser för sina fantastiska insatser mot "rasismen"

"Det är okej när vi gör det"
De var fan värst. En jävla trollarmé i ordets rätta bemärkelse; allt koordinerat i egna, slutna kanaler.

Hyenor.
Citera
2024-05-07, 11:17
Medlem
Amors avatar
Förövrigt tröttsamt, inför varje val slipar mainstreammedierna knivarna för att få fram det definitiva avsöljandet om SD. The smoking gun. Det har aldrig funkat.¨

Tror detta kanske är mer inriktat mot syltryggsliberaler.

Kommer de nån gång försöka infiltrera något annat parti?
Citera
2024-05-07, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Ska ni använda argument som ”vadå, sådär gör alla” får ni gärna prestera någon form av källa på det. Eller ta fram lönespecen

Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Aftonbladet och Expressens trollfabriker är värre.

Läs TS igen, du verkar missförstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in