Citat:
Ursprungligen postat av
UnitedKingdom
Din fetade fråga visar bara på din begränsning!
OM hon nu skulle noterat ett par gåendes på bron, såg hon ju 1a hand byxorna (vilka var så extremt iögonfallande, så extremt annorlunda mönstrade) sen skulle personen i fråga ALDRIG då reagerat på att killen i paret bar ett par pilotglasögon om de bara var ett par vanliga glasögon med pilotbåge. Men just att de är solglasögon gör att dessa isf även skulle kunnat uppmärksammats trots denna enorma fäbless för byxorna, annars hade pundaren bara sagt att killen bar glasögon.
NU är det ju så att detta vittne (pundare eller inte) överhuvudtaget inte har ett enda rätt, för Helena gick ej på bron, Helena hoppade in i en bil redan i anslutning av Stadt, förslagvis Kungsgatan.
Då är vi där igen (!) att du säger att "det bara var så". Det har vi sett förut. Eller att du är "övertygad". Men du har aldrig något som stöder din "tvärsäkerhet" eller något konkret att bygga dina tvångstankar på. Du bara rapar på.
Sedan slår du fast igen (!) att tjejen var en pundare - fastän GuDa är avskriven som vittne.

Lite längre ner blir det komiskt värre när du i stället skriver "pundare eller inte".
Så brovittnet (ICKE-PUNDAREN!) har inget rätt? Inte om tidpunkten? Inte om sitt sällskap? Inte om en kvinna och en man? Vad såg hon i stället? En gasell och en dromedar? Inte om snygga byxor och iögonfallande glasögon? Inte om att "varelserna" vek av höger efter bron?
Helena gick på bron och det vet du. Tillsammans med en man med pilotglasögon. (Jag lovar, jag ska inte nämna KM den här gången

) Förvillarna i tråden vill få det till att Helena
antingen sågs gå ensam
eller sågs hoppa in i en bil - som ingen såg ... Du har inget att komma med utan "rekommenderar" Kungsgatan. Jag har dock full förståelse för att du vill "rekommendera" en bil på Kungsgatan, eftersom det är det lättaste sättet att få in en bil i sammanhanget. Och i detta enkelhetens namn är du i gott sällskap av den datummässigt utgångna GW Persson samt Pelle Jenvén - som dock inte utesluter att Helena gick på bron!
Men mot detta talar alltså sedan tidigare punkterna 1 till 5 - samt det faktum att Helena hade sagt att hon skulle
gå hem. Också i radiodokumentären ska Helena ha hörts fråga inne på Stadt ungefär "är det ingen som ska
gå åt mitt håll". Det finns alltså ingen som helst logik i att Helena skulle ha ändrat sig. Jag kan dock tänka mig att Helena kan ha samtalat med någon/några i en bil på Kungsgatan - sannolikt redan här med det manliga sällskapet vid sin sida! - och som erbjöd henne skjuts, men att hon tackade nej. Den här bilen kör sedan runt torget ett varv i ett försök att komma ikapp Helena med det manliga sällskapet - dock utan att hinna, eftersom Helena och mannen hade avvikit från bron.
Jag kan argumentera för min ståndpunkt utifrån saker som vi känner till. Du kan ingenting.