Hej, Jag skapade en tråd för några dagar sen men skrev fel, jag har inte skuldsanering utan jag har fått löneutmätning.
Då min fråga var, om jag byter bank till ex, REVOLUT. Går det att komma undan utmätningen då? Ni kan få skriva hur miserabel osv vidare jag är som människa. Det är ok.
Om någon med tidigare erfarenhet angående detta?
Tack på förhand.
Hej, Jag skapade en tråd för några dagar sen men skrev fel, jag har inte skuldsanering utan jag har fått löneutmätning.
Då min fråga var, om jag byter bank till ex, REVOLUT. Går det att komma undan utmätningen då? Ni kan få skriva hur miserabel osv vidare jag är som människa. Det är ok.
Tack på förhand.
Alltså, löneutmätning är något som görs i samråd med arbetsgivare. Det betyder att det inte spelar någon roll till vilken bank du byter. Arbetsgivaren ansvarar för att den utmätta delen går direkt till kronofogden utan några mellanhänder, sedan får du förbehållsbeloppet till din bank.
Tack på förhand.
Nej, löneutmätningen görs inte på ditt konto utan hos arbetsgivaren. D.v.s pengarna är redan utmätta när du får dem varför du får samma belopp oavsett om du har Swedbank, Revolut eller kontanter.
Tack på förhand.
Finns inget du kan göra förutom att sakta men säkert betala tillbaka din skuld. Det känns väl bra?
Det dras väll ungefär som skatt alltså före du får pengarna i handen. Vad du kan göra är att ringa och prata med dem om att de ska dra mindre om du har en bra anledning till varför som att du har barn eller så betala en betydande del av skulden så kan du också få ner summan om jag har för stått det rätt.
Som folk säger beloppet KFM har sagt att du ska få avdrag på gör arbetsgivaren direkt på din lön innan den betalas ut, varför det inte går att kringgå detta är för arbetsgivaren måste rapportera in summan till KFM varje månad och skulle beloppet vara lägre så måste arbetsgivaren ange anledning till varför beloppet blir mindre än bestämt.
Du borde betala dina skulder istället för att fokusera på att bluffa kronis. Du är den som gjort dig skyldig till detta och ingen annan heller. varför ska du ens försöka dumbo?
Arbetsgivaren kan INTE skicka dina engar till ett annat konto heller.
Bara betala och håll käften är en bra medicin. Arbetsgivaren har en skyldighet att betala det belopp som kronis har bestämt. Det är inget du kan pverka. Byt annars arbete och bli en luffare lev livet byt arbete efter 1 år igen så kommer du slippa betala. Men räntorna som idag inte är billiga kommer att göra att din skuld bara ökar.
Så grabben plåga dig ta tag i ditt liv istället för att blåsa folk när du inte kan betala.
Det dras väll ungefär som skatt alltså före du får pengarna i handen. Vad du kan göra är att ringa och prata med dem om att de ska dra mindre om du har en bra anledning till varför som att du har barn eller så betala en betydande del av skulden så kan du också få ner summan om jag har för stått det rätt.
Fast du får ju hem dokument som ska fyllas i för de utgifter du har innan utmätningen startar. Man får t.ex behålla så man kan pendla till jobbet.
Tack på förhand.
Det hjälper inte att byta bank,du måste byta arbetsgivare ganska frekvent,det hjälpte för ca 20 år sedan,hur det är idag vet jag inte..förr så tog det ex antal månader för kronkalle att"hitta"din nya arbetsgivare..men som sagt jag vet inte hur det är idag..lycka till..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!