2024-05-06, 12:57
Avslutad
varför såg rosannas kompisar så obekväma ut
Citera
2024-05-06, 13:25
Medlem
Jag tror nog ändå på Mattias och Emmy. Det är starkaste paret. Dom verkar ha en skön jargong.
Roligaste var när han sa ”kom hit så ska du få kattmat” till Em.
Tycker det är skönt att han också börjar öppna upp sig lite och inte är lika tillbakadragen.

Hur gammal är Torsten? Han åldershejmade Anastasia rätt hårt under midsommarfirande? Hans vänner såg minst lika gamla ut som henne om inte äldre?
Citera
2024-05-06, 13:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Tycker Mattias är lite dum mot henne. Vill gärna säga vad hon gör fel. Sedan blir hon lite så tillbaka.
Känns inte helt bra.

Jag tycker mer att han är avig än dum och har sett det ett tag, tror det grundar sig i att han upptäckt att han inte är så attraherad och intresserad av henne, han vill inte innerst inne. Hon känner av det och blir avig pga det, har hela tiden trott att hon var mer förtjust i honom. Men jag är likadan med disk och tvätt och blommor 😛. Inte lika avig utåt men svär för mig själv.
Citera
2024-05-06, 13:31
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84
Jag tror nog ändå på Mattias och Emmy. Det är starkaste paret. Dom verkar ha en skön jargong.
Tycker det är skönt att han också börjar öppna upp sig lite och inte är lika tillbakadragen.

Hur gammal är Torsten? Han åldershejmade Anastasia rätt hårt under midsommarfirande? Hans vänner såg minst lika gamla ut som henne om inte äldre?

Torsten är 28. (27 när det spelades in)
Citera
2024-05-06, 13:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84

Åh nej, är han yngre också? Det var ju ännu dummare matchat. Hade han matchats med Mia Alvinge en annan säsong tror jag att Mia hade blivit lika kär i honom och tvärtom. Hans natur behöver liksom någon som är lika mjuk (som Mia). Anastasia hade funkat bättre med Christoffer. Rosanna och Jimmie hade varit roligt då hon hade satt honom på plats.
Citera
2024-05-06, 13:58
Avslutad
Torsten har extremt låg FWHR vilket gör att han ser fysiskt och mentalt svag ut. Han har runt 1.5. Själv har jag 2.4. MVH Incelsson
Citera
2024-05-06, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Torsten är 28. (27 när det spelades in)

Dom är jämngamla!!! Anastasia var också
27 när det spelades in.
Han kanske syftade på sin och sina vänners mentala ålder?
Citera
2024-05-06, 15:28
Medlem
Jimmi heter Lillefar-syster i mellannamn.
Bara det är läskigt.

Hans stirrande och kladdande hade skrämt iväg mig på 10 minuter.
Citera
2024-05-06, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
varför såg rosannas kompisar så obekväma ut
Folk är nog generellt bara nervösa av att vara med på TV. Jag hade också varit obekväm i en sådan situation.

Jag tror Emmy och Mattias blir de enda som håller ihop efter programmet. Några av de andra kanske officiellt tackar ja till att fortsätta men tror inte på dem långsiktigt. Det är bara Emmy och Mattias som har kemi.

Vad menade Torsten med Anastasias ålder? De är ju jämngamla?
Citera
2024-05-06, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Folk är nog generellt bara nervösa av att vara med på TV. Jag hade också varit obekväm i en sådan situation.

Jag tror Emmy och Mattias blir de enda som håller ihop efter programmet. Några av de andra kanske officiellt tackar ja till att fortsätta men tror inte på dem långsiktigt. Det är bara Emmy och Mattias som har kemi.

Håller med!

Vad menade Torsten med Anastasias ålder? De är ju jämngamla?

Ingen aning vad han menade. Reagerade också på detta. Syftade han på sin mentala ålder? Eller hans vänner är kanske yngre och barnsligare?
Citera
2024-05-06, 17:51
Medlem
Christoffer och Rosanna. GÄSP. Snyggingar på solsemester i lala-land. Fel såpa! Så tråkig tv. Hur såg spelet bakom kulisserna ut? Instämmer i att kompisarna såg obekväma ut. Och varför är det bara C som ska ställa frågor? Har R ställt en enda fråga om C (som inte handlar om henne själv)?

Jimmi och Linnea. HJÄLP. Läskigt. Stackars Linnea. Kuddväggsläge! Märta och Carro, allt är förlåtet, borde kallas in som coacher ...

Torsten och Anastasia. Fina ändå, försöker, halkar fel, klantar sig, försöker igen. Felmatchade som par men kan nog bli vänner. Tycker Torsten ser bra ut och växer som människa. Kan se honom med en indie-tjej, eller smart japanska (John and Yoko-style) Anastasia behöver någon erfaren supertrygg.

Emmy och Mattias. Kan nog funka ändå. Tror det mediala överbrygger och förenar. Men vi får se!
Senast redigerad av Rottilia123 2024-05-06 kl. 17:54.
Citera
2024-05-06, 17:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Undringar: Ja, du har rätt om Torsten. Han visade verkligen sina kvaliteer där. Något som rätt kvinna kommer att ha glädje av en dag. Det var så roligt att se honom lyfta i det här avsnittet under midsommarkvällen. Det är synd att programmet lyckas lura honom till att det är fel på honom för att han inte blir tokkär i sin påtvingade fru.

Jag önskar att du kollade hela avsnittet, för jag skulle vilja höra din analys av vad Emily var så grinig över. Hon var extremt störig, betedde sig som en barnunge.

Jim ger mig en väldigt dålig känsla. Jag undrar om tv teamet fått med honom på film när han blir riktigt arg nån gång.

Jag har sett lite mer nu och fy Fabian vad äcklig Jim är, ursäkta. Jag blir förbannad på att Linnéa benämner det som att det är ”fint” att han ”ger”. Jim ger inte ett skit, han tar. Han kräver. Och kväver. Det är inte fint, det är kontrollerande. Och att inte Kalle sagt det till dem utan låter henne gå omkring och tro att hon är otacksam och inte kan ta emot kärlek, att hon för första gången är med någon där hon slipper ge hela tiden utan får en massa - Hallå det är ju precis tvärtom! Hon pressas och shejmas att ge mer än nånsin och sen när hon gett massor får hon ingen cred utan gaslightas att hon inte gett nånting utan bara fått.
Jim såg inte ens genuin ut när han lekte med barnet, han är helt uppslukad av sig själv, alltså det så kallade ”behovet” han känner sig bekväm med att uttrycka är på nivån personlighetsstörning. Narcissism. Borderline. Helt ofattbart att ”experterna” inte berättar det för dem. Det här är inte normalt, det här handlar inte om kommunikation och behov, det är psykisk misshandel. Oavsett om han själv uppfattar det som ”bara ett behov” eller inte.

Förresten på tal om snygghet så är Linnéa och hennes kusin klart vackrast i kvällens avsnitt…

Och så Emmy. Emmie. Emily. Vad hon nu heter. Jag stör mig på dem tillsammans, nu kommer snobben i mig fram, jag vill bara bryta upp. Det var lite roligt dock att se hur… jahopp, en stor bit klipptes av.
Det jag skrev var att ingen av dem egentligen är förälskade eller kommer bli förälskade i varandra som människor, men delar samma rädsla för separationer och stora längtan efter kärlek och trygghet, så de klänger fast vid varandra (missnöjda) och kan säkert tyvärr fortsätta att hålla ihop. Och det kommer experterna framställs som ett bevis på deras kompetens, när de i själva verket använder castingen som ett fult knep. Som vanligt utnyttjar de psykisk misshandel, dålig självkänsla och otrygga anknytningar för att förhoppningsvis binda ihop folk i dysfunktionella relationer de inte vågar göra slut på innan kamerorna slutar rulla.
Senast redigerad av Undringar 2024-05-06 kl. 18:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in