2024-05-06, 08:36
Medlem
halaltarzans avatar
I min butik så vet jag inte hur de tänkte då det är samma grind för alla, plus att självscanningen är nära grinden. Bara att börja slå in dina varor och sen skita i betala och ta rygg på någon som har kvitto och öppnar grinden. Alltid mycket folk och lite personal, och vad jag har sett i alla fall har det aldrig stått någon och kollat snabbkassorna.
Citera
2024-05-06, 08:47
Medlem
Twitterturkens avatar
Svenskar är väldigt konflikträdda, så finns alltid pengar att hämta från svennen.
Citera
2024-05-06, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
För vad?

Skadegörelse?
Citera
2024-05-06, 08:52
Medlem
Jag har inte sett det där... kanske butikerna drabbats av stölder?
Citera
2024-05-06, 08:53
Medlem
ormbitens avatar
Här i staden är det dessutom en "snurrdörr" eller vad man ska kalla det, efter att man har passerat kvittogrindarna för att komma ut ur själva fastigheten.
Den där snurrdörren tar ju tvärstopp om man är lite snabb på fötterna, man får gå sakta för att den inte ska sluta snurra. Oerhört irriterande om man har lite brådis.
Vad är det för idioter som kommer på alla dessa idiotsystem?

Jag brukar för övrigt slänga kvittot på golvet efter grindarna... i ren trots för systemet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerkuck
Hur blir det vid en brand, annan olycka eller terrorbrott när alla ska ut samtidigt i panik? Är det verkligen lagligt med sådana utgångar?

Det är nog inte jättesvårt för en normalstor kvinna med ilska att sparka eller dra sönder de där grindarna.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Skadegörelse?
Går de sönder om man gör så?

Jag skulle gissa att de är gjorda för att kunna hantera just det scenariot.
Citera
2024-05-06, 08:54
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Har aldrig förstått varför folk stirrar då man går ut ur en butik utan att handla något. Händer hela tiden och det är butikens fel om de inte har den vara man tänkte köpa.
För du ser ut som en jävla snattare när du gör så.. men jag håller med dig
Citera
2024-05-06, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Här i staden är det dessutom en "snurrdörr" eller vad man ska kalla det, efter att man har passerat kvittogrindarna för att komma ut ur själva fastigheten.
Den där snurrdörren tar ju tvärstopp om man är lite snabb på fötterna, man får gå sakta för att den inte ska sluta snurra. Oerhört irriterande om man har lite brådis.
Vad är det för idioter som kommer på alla dessa idiotsystem?

Jag brukar för övrigt slänga kvittot på golvet efter grindarna... i ren trots för systemet.

Snurrdörrarna sparar energi och i de fall kassorna är placerade i drag en bättre arbetsmiljö.

Något mer du undrar över?
Citera
2024-05-06, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Alla har känt pressen att inte handla nåt och sen gå ut samt tro att alla stirrar på en. Tror ni detta nya system ökar convertion raten då det definitivt finns konflikträdda personer som nu kommer köpa nåt bara för att få ett utpasseringskvitto?

Låter som en bra övning för socialt handikappade. Idag ska du gå igenom 5 matbutiker utan att handla någonting. Sedan ska du ringa ett telefonsamtal till tandläkaren och boka om en tid.
Citera
2024-05-06, 09:01
Avslutad
Borde kanske gå att applicera "egenmäktigt förfarande" på sånt där. Man får normalt inte låsa in eller blockera folk från att komma ut. Nån juridikkunnig borde ju naturligtvis haft åsikt om dessa innan de sattes upp, men tycker det är märkligt ändå.
Citera
2024-05-06, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Jag har svårt att se var i konflikten ligger med att be om att bli utsläppt för att man inte hittade rätt sorts kanelbullar. Och varför det skulle vara något som nån är rädd för?

Men klart att det blir ett störigt moment att behöva vänta (i onödan) på att få komma ut ur butiken. Har inte butiken kunnat ”leverera” den produkt jag som kund förväntat mig att finna så skall inte jag behöva straffas för det.

Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
För vad?

Olaga uttrång?

Citat:
Ursprungligen postat av 526
Men vad är det för slags personer som går in i en affär utan att köpa något?
.

Tex den person som har ett paket att hämta ut i det utlämningsställe som finns inne i butiken. Men det är väl WT att inte välja hemkörning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in