2024-05-05, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bapro
Du har rätt, det är dock samma kvarter. Läste tidigare i tråden att det skedde på heliosgatan 43 därav mitt svar.
Han bodde på Lumagatan, däremot va dom somsagt på fest innan mordet på JL hos en som bor i samma port som skottlossningen skedde.
Citera
2024-05-05, 09:43
Medlem
Enligt rykten skall det varit riktat mot någon ”Lee”.
Någon som vet om det stämmer att det va kopplat till någon Lee?
Och att den som sköt kom från Södertälje?
Citera
2024-05-05, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Förlåt, rättar mig nu. Ser i tråden att någon kollat upp Eva Strand, och hon bor på Kryssargatan. Jo, men där har Stockholmshem också lägenheter ja. Så jag såg inte fel, iallafall, när jag identifierade balkongerna då.

Den där gatan har som synes dykt upp förut i andra trådar. Måste vara något skumt med den.

"Kryssargatan 7
Hyra: 10007 kr/mån Våning: 4 tr Antal rum: 2 Boyta: 48 kvm"
Byggd 2007 och därför jämförelsevis låg hyra. Vilket drar till sig
personer med tvättade pengar. Samt författare då tydligen.
Citera
2024-05-05, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popetoteror
Snackar med min syrra som bor precis där de vet inget mer
Varför skrev du detta?
Citera
2024-05-05, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Författaren Elisabeth Åsbrink skriver om att hon bor granne med dem som det sköts mot. Hon bor på Kryssargatan 7, så adressen får nog ses som bekräftad.

https://www.dn.se/kultur/elisabeth-a...et-vet-jag-nu/

Dessutom bor Åsbrink på våning 3 och skjutningen en våning ovanför, ergo Kryssarvägen 7, våning 4
Citera
2024-05-05, 16:00
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Författaren Elisabeth Åsbrink skriver om att hon bor granne med dem som det sköts mot. Hon bor på Kryssargatan 7, så adressen får nog ses som bekräftad.

Mångkulturen har hittat till Hammarby sjöstad-uppvaknande.

Citat:
Elisaberth Åsbrink DN: Världen ruckades. Nu tillhör också jag och mina grannar dem som lever med skottlossningar utanför dörren, nu har också vår lugna gata med sina råttor och ekande skratt från kvällsfolket som tar dagens sista cigg och förskolans parad av små människor i neongröna västar under pilträdens ljusa lövverk införlivats i en ny gemenskap: de beskjutnas.

Grannen är trevlig, enligt Åsbrink (framgår inte om hen bär hijab eller inte), men hen ropar "vi ska ta hand om det här" och stänger dörren.

Citat:
Jag söker mig ditåt och får syn på en annan av mina grannar som står i sin dörröppning och håller på att dra igen säkerhetsdörren. Hen är trevlig, vi brukar småprata i hissen, hen luktar gott och ler vänligt.

Citat:
Plötsligt ropar hen ”vi ska ta hand om det här!” och stänger sin dörr.
(obs, den grannen som fått sin dörr beskjuten med sju skott ropar så)
Senast redigerad av dialektiker 2024-05-05 kl. 16:02.
Citera
2024-05-05, 16:07
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Mångkulturen har hittat till Hammarby sjöstad-uppvaknande.

Grannen är trevlig, enligt Åsbrink (framgår inte om hen bär hijab eller inte), men hen ropar "vi ska ta hand om det här" och stänger dörren.

(obs, den grannen som fått sin dörr beskjuten med sju skott ropar så)

Låter som något någon i maffian skulle säga. Avrätta några och dumpa kropparna så de inte hittas.
Citera
2024-05-05, 16:15
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
Låter som något någon i maffian skulle säga. Avrätta några och dumpa kropparna så de inte hittas.

Hysch-pysch. Grannen är trevlig, enligt Åsbrink.

Men ja, normala människor skulle nog inte ropa och agera så, utan vara i mer chocktillstånd.
Citera
2024-05-05, 16:25
Medlem
dialektikers avatar
Btw. Har inte Åsbrink babblat lite väl bredvid mun, som går ut i Sveriges största morgontidning och berättar om sina vittnesuppgifter?
Hon hade väl varit ett nyckelvittne hos polisen annars?
Citera
2024-05-05, 17:38
Medlem
Det är väldigt tyst om skytten. Ingen som vet?
De som fick dörren pepprad är de kända av polisen sen tidigare?
Citera
2024-05-05, 19:42
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Btw. Har inte Åsbrink babblat lite väl bredvid mun, som går ut i Sveriges största morgontidning och berättar om sina vittnesuppgifter?
Hon hade väl varit ett nyckelvittne hos polisen annars?

Hon såg ju inget om man ser till vad hon skrev. Däremot blir det ju mycket enklare att identifiera BO utifrån hennes text vilket är lite intressant om man ser till hur försiktig DN (och övriga media) brukar vara när det kommer att publicera uppgifter som kan göra just detta. Dvs man skriver inte ut exakt adress osv där det hänt.
Citera
2024-05-05, 19:48
Medlem
Melancholymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Det är nu helt bekräftat att det är Kryssargatan 7

Man undrar, den persons dörr som pepprades kanske inte var måltavla, kanske fanns det ingen måltavla alls, utan att detta var mer politiskt riktat för att skapa rubriker, till exempel att en känd skribent bor där och får skriva en artikel om det. Det luktar politisk kupp á la Gubbängen..... annars ser det ut på namnlistorna som att det är någon yngre yrkeskriminell som huserar i någon av lägenheterna.

PS:
Bor någon med mellannamnet Einar på adressen...
Senast redigerad av Melancholyman 2024-05-05 kl. 19:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in