2024-05-04, 14:15
Medlem
Lavas avatar
70% muslimska studenter i Tyskland föredrar Koranen framför tysk lag, 50% föredrar islamsk teokrati.

Detta gäller en nylig publicerad studie som tagit tempen på islams påverkan på tyska studenter, islamska som kristna. Det framkommer att allt fler tyska föräldrar söker stöd då deras kristna barn konverterat till islam i ett desperat försök att försöka passa in och accepteras i miljöer som domineras av islamska elever. Religiös omvändelse räcker dock inte, det ställs även krav på att beteende, klädsel osv följer islams strikt religiösa koder. Alla normalt upplysta människor bör veta vad detta innebär på detaljerad nivå så jag ser ingen anledning att skriva ned dem.

I en studie med några år på nacken undersöktes religiös fundamentalism i de sex största asylmottagningsländerna i Europa, däribland Tyskland, framkom att 44% av muslimerna var religiösa fundamentalister dvs islamister. Bland de kristna låg nivån av religiös fundamentalism på 4%. I två liknande studie över situationen i Danmark framkom att 50-65% av muslimerna föredrog islamsk teokrati framför demokrati och sharia framför dansk lag.

Då Sverige var landet som procentuellt levererade flest jihadister till Syrien och Irak + att Sverige inte har en enda moské, eller imam, som kan definieras som demokrativänlig då granskningar visat att islamismen frodas i de islamistfinansierade moskéerna i Sverige, är det rimligt att misstänka att situationen i Sverige är än värre. Muslimerna visar idag öppet antisemitism och rasism mot judar och Israelvänner i Sverige, invektiv och attack mot svenskar sker också ogenerat. Könsapartheid står i full blom och det går tydligt att se hur självsäkerhet och krav växer i takt med volymen av muslimer samt klan- och hederskulturella folkgrupper från muslimska länder.

Sverige som tagit avstånd från assimilationskravet har fallit på eget grepp då resultatet blivit att 1-2 generationens invandrare med religiösa orubbliga principer och låg bildningsgrad/analfabetism inte kommer in på arbetsmarknaden och inte klarar skolan. De lever i utanförskapsområdenas arabiska, asiatiska och afrikanska kluster, frånskilda från svenskar och det svenska samhället.

Socialdemokraterna kom nyligen på att situationen inte är hållbar och deras lösning är tvångsblandning:
https://www.youtube.com/watch?v=BcWJUBbi1w4

Fråga:
Kan det vara så att den problematiska segregationen ironiskt nog kan komma att bli Sveriges och de sekulära och kristna svenskarnas räddning? Det går nämligen inte längre att uppnå en rimlig blandningskvot på MAX 10% invandrare och 90% svenskar, vilket högst sannolikt skulle leda till situationen i Tyskland där de betydligt mer pushiga aggressiva invandrarna och deras barn skulle absorberas i den kaosartade situation som beskrivs i studierecensionen.

https://twitter.com/HANKonX/status/1782761271328215255

https://www.dailymail.co.uk/news/article-13339659/Schoolchildren-converting-Islam-fear-German-schools.html

Om någon ser vad studien heter så posta det här.
Citera
2024-05-04, 14:26
Medlem
Segregation ironiskt? Förr skapade vi länder för att undvika en massa kulturella och vardagliga knasigheter, där folk hade hyffsat gemensamma mål och värderingar. Nu dög inte det utan det skulle förstöras och alla som sade emot var "rasister" som uteslöts socialt och så vidare... ja lösningen är självklart segregation och har alltid varit.. de med hjärna hade naturligtvis förstått detta som du nu förstått för 30 år sedan när denna dumhet "värdegrunden" började eskalera. Nu sitter vi istället i ett land där främmande härjar runt i myndigheter, politiken, den grova brottsligheten, överallt, minsta konflikt på gatan kan snabbt eskalera i knivslagsmål osv... ja nu ska vi segregera, när regimen och dess hjärntrötta dagdrömmande svenne bananer importerat/släppt in miljoner människor (mot gällande migrationslagar) med helt annat levnadssätt och värderingar....

Jag tog mitt ansvar och sade upp mig för 5 år sedan och vägrar bli skatteslav till dessa dårar. Det är min lösning, tack å hej. Om 2-3 generationer kommer svenska kvinnor vara islamister precis som deras män.
Senast redigerad av ES-trader 2024-05-04 kl. 14:33.
Citera
2024-05-04, 14:31
Medlem
1%-2,5% bekänner sig till islam i Sverige idag. Hur kan detta vara ett problem?
Fortsätt polarisera samhället så får du se vad som händer
Citera
2024-05-04, 14:41
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radetzky
1%-2,5% bekänner sig till islam i Sverige idag. Hur kan detta vara ett problem?
Fortsätt polarisera samhället så får du se vad som händer

När man blandar människor som står så extremt långt ifrån varandra som svenskar vs folk från muslimska länder i Afrika, Mö, Centralasien, så finns ingen annan möjlighet än polarisering och undvikande avståndstagande. Vi är för olika, det finns inga bärande gemensamma nämnare av relevans.

Berätta för mig hur många procent muslimer du anser skulle innebära ett problem för Sverige och sekulära, kristna svenskar?
Citera
2024-05-04, 14:43
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ES-trader
ja lösningen är självklart segregation och har alltid varit.. de med hjärna hade naturligtvis förstått detta som du nu förstått för 30 år sedan

Räkna inte in mig. Jag har alltid varit medveten om att lika barn leka bäst och jag har aldrig varit förljugen mot mig själv eller andra.

Citat:
Jag tog mitt ansvar och sade upp mig för 5 år sedan och vägrar bli skatteslav till dessa dårar. Det är min lösning, tack å hej. Om 2-3 generationer kommer svenska kvinnor vara islamister precis som deras män.

Grattis! Polen? Finland? Var?
Citera
2024-05-04, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Räkna inte in mig. Jag har alltid varit medveten om att lika barn leka bäst och jag har aldrig varit förljugen mot mig själv eller andra.

jaha,ok bra.

Grattis! Polen? Finland? Var?

Har min bas i swe sedan reser jag en del. Är kvar mer eller mindre så länge mina föräldrar och ISK finns kvar.
Senast redigerad av ES-trader 2024-05-04 kl. 15:39.
Citera
2024-05-04, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shunosoklat
Snarare 25% xD vart har du hört 2.5%?

https://novus.se/egnaundersokningar-arkiv/demografi-religion-och-sprakkunskap/

De som är del av svenska samhället och tror på Islam är en mycket liten grupp, 1 % av den vuxna befolkningen, och andelen som är mycket religiösa Muslimer är 0,2 %. Nästan inte mätbar trots att denna undersökning består av 39 184 intervjuer.

Men ni lågt begåvade SDare från banjoland tar väl inte åt er som vanligt, era foliehattar
Citera
2024-05-04, 15:38
Medlem
Citat:

De som är del av svenska samhället och tror på Islam är en mycket liten grupp, 1 % av den vuxna befolkningen, och andelen som är mycket religiösa Muslimer är 0,2 %. Nästan inte mätbar trots att denna undersökning består av 39 184 intervjuer.

Men ni lågt begåvade SDare från banjoland tar väl inte åt er som vanligt, era foliehattar

Så. SCB har fel? Var kommer den här siffran ifrån? 800000 personer! Är analfabeter. 🤷🏼‍♂️
Citera
2024-05-04, 15:43
Medlem
Lavas avatar
Citat:

Räkna in dem som inte är en del av Sverige så får du ett annat resultat.

Sett till de internationella, riktiga, studier som gjorts på gruppen gällande attityder och värderingar så är banjospelaren den som inte problematiserar Novus (!) undersökning. Det finns inte ett enda argument för att muslimerna i Sverige på ett positivt sätt skulle skilja sig från muslimer i övriga Europa. Vi vet att det till Sverige invandrat en stor grupp muslimer som tillhör den sk kritiska gruppen dvs Sunni (salafism och Wahhabism), lågutbildade, obildade, analfabeter utan relevanta yrkeskunskaper.

Sedan ska du väga in faktumet, att kommer du från ett muslimskt land och inte uttryckligen bekänner dig till en annan religion, eller aktivt tar avstånd från islam, så kommer ditt synsätt och dina värderingar vara starkt präglade av islam och en kultur/sed som präglats av islam. Det är exempelvis ingen slump att klan- och hederskultur ofta hänger ihop med religiositet. Det kan förvisso även gälla kristna från traditionellt muslimska länder men i Sverige är den gruppen liten och inte fullt så problematisk jämfört med det muslimska dito.

Pew 2016:
https://www.pewresearch.org/religion/2017/11/29/europes-growing-muslim-population/
Citera
2024-05-04, 15:44
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Berätta för mig hur många procent muslimer du anser skulle innebära ett problem för Sverige och sekulära, kristna svenskar?
Andelen muslimer i Sverige utgör inga problem oavsett hur stor den är
Citera
2024-05-04, 17:34
Medlem
triptykens avatar
Citat:

Vännen dom gillar inte siffror om dom inte hör det från BigDick69's youtubekanal som förklarar att det är judiska-kommunister som har gjort allt detta ("kulturmarxism") eller från nån på twitter. Du kan inte övertyga dom.

Forskning biter tyvärr inte. Dom vill sitta i nån liten småort i Skåne och stolt proklamera att dom en gång åkte in till Ystad för att handla och "OJ vad mycket mörkhyade det var där och ALLA ville kniva ner mig ooooh" sen sitter dom där och gnäller om att bensinen är för dyr trots att dom mer eller mindre bara åker mellan systemet, socialen och hem.
Citera
2024-05-04, 18:14
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Vännen dom gillar inte siffror om dom inte hör det från BigDick69's youtubekanal som förklarar att det är judiska-kommunister som har gjort allt detta ("kulturmarxism") eller från nån på twitter. Du kan inte övertyga dom.

Forskning biter tyvärr inte. Dom vill sitta i nån liten småort i Skåne och stolt proklamera att dom en gång åkte in till Ystad för att handla och "OJ vad mycket mörkhyade det var där och ALLA ville kniva ner mig ooooh" sen sitter dom där och gnäller om att bensinen är för dyr trots att dom mer eller mindre bara åker mellan systemet, socialen och hem.

Forskning går alldeles utmärkt och forskning motsäger Radetzkys påståenden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in