2024-05-04, 10:59
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Idag finns det möjligt att på farmakologisk väg minska personers sexlust. Om vi införde kemisk kastrering som straff för sexköp så borde sexköpen minska, eftersom eunucker inte köper sex. Det finns många som skulle få det bättre.

Torskarna slutar spendera pengar på sex med folk som inte är attraherade av dem,
Hela traffickingindustrin skulle tyna bort och försvinna, vi slipper massvis med kriminalitet.
Sexsäljarna (som sägs vara offer) slipper sälja sex för sin livhanke och får i stället skaffa sig ett annat jobb.
Citera
2024-05-04, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Idag finns det möjligt att på farmakologisk väg minska personers sexlust. Om vi införde kemisk kastrering som straff för sexköp så borde sexköpen minska, eftersom eunucker inte köper sex. Det finns många som skulle få det bättre.

Torskarna slutar spendera pengar på sex med folk som inte är attraherade av dem,
Hela traffickingindustrin skulle tyna bort och försvinna, vi slipper massvis med kriminalitet.
Sexsäljarna (som sägs vara offer) slipper sälja sex för sin livhanke och får i stället skaffa sig ett annat jobb.
Du kanske skulle rikta bössan mot de verkliga problemen. Koppleri och trafficking, där har du dom tunga trumfkorten inom prostitution. Kan du slå sönder organisationerna som packar skåpbilar fulla med brudar i fattigländer för att sälja på svarta marknader och dolda bordeller, så finns det nog många som skulle få det bättre. Kan du krasha några massagesalonger/bordeller så skadar det marknaden mer.

Att bryta av Paolo Robertos spagettistrå, eller hudflänga Niclas Walhgren blir ju bra media, men hur många utsatta räddas av det? Hur många torskar torskar per år? Hur många återfaller? Skulle det göra nån skillnad för hookersen om en kulpåse eller två, försvinner?

Jag tror nog mer på att kväva tillgången än efterfrågan här. Din strategi går ju dessutom ut på att torsken måste åka fast och bli dömd först. Hur mycket vatten har det flutit under broarna innan dess?

Kemisk, eller ännu hellre kirurgisk kastrering hade däremot varit att föredra mot våldtäktsmän som utövar sitt sjuka beteende mot barn och vuxna.
Citera
2024-05-04, 12:34
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badsituation
Att bryta av Paolo Robertos spagettistrå, eller hudflänga Niclas Walhgren blir ju bra media, men hur många utsatta räddas av det? Hur många torskar torskar per år? Hur många återfaller? Skulle det göra nån skillnad för hookersen om en kulpåse eller två, försvinner?
465 torskar per år åkte fast 2021 (länk).

Om dessa blir kemiskt kastrerade så lär de inte återfalla, eftersom det oftast är meningslöst för en kastrerad man att köpa sex. Jag gissar på 0% återfall så länge kastreringen sköts korrekt.
Citera
2024-05-04, 12:52
Medlem
Du vill alltså starta ett fascism-samhälle med Doktor Mengele som största inspirationskälla för att skrämma bort lite folk från något så harmlöst som att köpa sex? Är det sadismen eller feministiska hjärntvätten som talar högst inom dig?
Citera
2024-05-04, 13:32
Medlem
Citat:
465 torskar per år åkte fast 2021 (länk.
Bra, tack.
Jag vet inget om hur många horor det finns i sverige, men det vore lite intressant att se deras statistik om dom lyckades slå sönder grunden för kopplerihärvorna, så själva plattformen blir mindre.
Hur många torskar skulle åka dit om utbudet minskade med 465 sexsäljare?
Citera
2024-05-04, 13:34
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:

Jag har en kompis som var med en hora.
Han visste inte det.
Dag 1 betalade han flott och bjöd även hennes vänner på KB å nattklubb.
Dag 2 ville han vänslas utan att festa på hotellet, men då ville hon ha betalt!
Han var ju sä djävla kåt då i sängen när han liksom hade fingret i sytburken om du fattar vad jag menar så han kunde inte backa.
Vad skulle gälla för honom?
Kastrering då eller?
Citera
2024-05-04, 13:52
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheEyeUSee
Du vill alltså starta ett fascism-samhälle med Doktor Mengele som största inspirationskälla för att skrämma bort lite folk från något så harmlöst som att köpa sex? Är det sadismen eller feministiska hjärntvätten som talar högst inom dig?
Jag vill ha ett Mengele-fascistsamhälle för att jag är kommunist.
Citat:
Ursprungligen postat av Badsituation
Hur många torskar skulle åka dit om utbudet minskade med 465 sexsäljare?
Detta tror jag enbart att vi kan spekulera i. 465 kastrerade torskar borde rimligen inte påverka antalet horor alls, utan dessa får sälja till en mindre skara torskar. På marginalen kanske någon tycker att de får in för lite pengar, det blir spekulation.
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Dag 2 ville han vänslas utan att festa på hotellet, men då ville hon ha betalt!
Han var ju sä djävla kåt då i sängen när han liksom hade fingret i sytburken om du fattar vad jag menar så han kunde inte backa.
Vad skulle gälla för honom?
Kastrering då eller?
Ja han borde kastreras kemiskt. Han hade alla möjligheter att sätta sig och dra en runk på sängkanten, jag tror inte att horan hade hindrat honom. Han kunde backa men han valde att inte göra det.

Om han blir kemiskt kastrerad så uppstår inte problemet igen, eftersom han då inte längre kan få stånd. På köpet slipper han bli ekonomiskt uppskörtad av en hora som tydligen bara var ute efter pengar och såg honom som en person värd att ligga med av ickeekonomiska orsaker.

Alla män som ser sig som offer för sin gigantiska sexdrift borde välkomna kemisk kastrering eftersom de då kan få kontroll över sina liv. Tydligen har de enorma svårigheter att hålla kuken i styr.

Att köpa en lösfitta i gummi eller en knulldocka på Docklandet verkar ju uppenbarligen inte duga, trots att det är helt lagliga möjligheter för den omåttligt kåte i dagens samhälle. Inga feminister verkar ha något problem med det heller.
Citera
2024-05-04, 13:55
Medlem
bithaxs avatar
Kan man inte sy igen fittan på hororna också? Så som man gör i Afrika?

Det tror jag skulle hjälpa en hel del också.
Citera
2024-05-04, 15:10
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:

Ja han borde kastreras kemiskt. Han hade alla möjligheter att sätta sig och dra en runk på sängkanten, jag tror inte att horan hade hindrat honom. Han kunde backa men han valde att inte göra det..
Jag har aldrig betalat för sex. Aldrig.
Å andra sidan är det många horor som har blivit förbannade, men det är ju också ett alternativ?
För man är väl inte torsk om man har sex utan att betala?
Citera
2024-05-04, 15:27
Medlem
majaparonpajs avatar
Var 10e man i Sverige har köpt sex. Om var 10e man i Sverige kastreras så kommer vår befolkningspyramid inte se så bra ut om några år.
Citera
2024-05-04, 17:10
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ett annat alternativ är att reformera prostitutionslagstiftningen. Prostitution är världens äldsta yrke och lagligt i stort sett överallt i världen. Sverige borde sluta upp med att vara extremister inom alla områden.

Men det är intressant att du väljer att sida med extremfeminismen i den här frågan.
Citera
2024-05-04, 17:20
Medlem
Citat:

Du gör samma hoppblandning som många av de mest högljudda gjorde under debatten om sexköpslagens vara eller inte, innan den till slut infördes: du blandar ihop sexköp med trafficking. De två är inte samma sak!

Det lär förekomma trafficking i Sverige, men jag har inte sett några vettiga siffror på hur många som anländer till Sverige som traffickingofffer. Jag är dock tämligen säker på att det är ett (väldigt?) litet antal.

Det förekommer också sexköp i Sverige. Långt fler köper sex än är traffickingoffer. Enligt rykte är den vanligaste sexköparen en gammal bög som köper sex av en yngre bög. Skall den gamla bögen straffas för sitt sexköp? Och det förekommer att kvinnor säljer sex helt frivilligt (se fotnot) till män, helt utan yttre tvång. Skall de sexköparna bestraffas, tycker du?

Och bara för att raljera lite: det finns dem som sitter i rullstol, och av den anledningen är helt värdelösa på datingmarknaden. Skall någon handikappad person som köper sex också straffas?

-------------------------------

Fotnot:
Med orden "yttre tvång" menar jag någon typ av olagligt tvång, tex hot om våld och liknande. Det faktum att någon inte har ett jobb, inte får pengar från vare sig A-kassa eller Socialen gör att en kvinna har enkelt för att vända sig till diverse kåta män för att få pengar till mat och hyra. Detta är inte i min mening yttre tvång, även om det säkert kan kännas så för den som tvingas till det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in