• 1
  • 2
2024-03-11, 13:43
Medlem
Svenskt snusbolag som tydligen ska satsa i USA, upp dryga 60% i r.

I dag upp 15% efter en artikel i DI.
Citat:
Brittiska Barclays hajpar det svenska snusbolaget Haypp Group, hjer sina prognoser fr bolaget och rknar nu med att kursen ska dubblas frn nuvarande niv.
https://www.di.se/live/storbanken-ku...p-ska-dubblas/

Hajpar, haha.

Naiva jag tror att tobaksfritt snus kommer ervra vrlden, sedan kanske man kan frga sig varfr just Haypp skulle kunna bli stora p det, det r knappast en svr produkt. Tnker mig att Philip Morris, nu med Swedish Match, har strre chans.

Och s kan man undra ver,
Citat:
Ett antal ledande befattningshavare i nttobakshandlaren, varav den senaste r vd:n Gavin O'Dowd, har p senare tid slt aktier i bolaget efter kursrusningen. Gavin O'Dowd slde 67.000 aktier fr nra 4,3 miljoner kronor i slutet av februari. Innan det hade ven Haypps operativa chef Svante Andersson och Markus Lindblad, ansvarig fr juridik och omvrldsrelationer ocks slt av merparten av sina respektive innehav.
https://www.di.se/live/storbanken-ku...p-ska-dubblas/

81:20 just nu. Vad tror ni, hur ser det ut i morgon?
Citera
2024-03-23, 16:58
Medlem
mondayleftmebrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Svenskt snusbolag som tydligen ska satsa i USA, upp dryga 60% i r.

I dag upp 15% efter en artikel i DI. https://www.di.se/live/storbanken-ku...p-ska-dubblas/

Hajpar, haha.

Naiva jag tror att tobaksfritt snus kommer ervra vrlden, sedan kanske man kan frga sig varfr just Haypp skulle kunna bli stora p det, det r knappast en svr produkt. Tnker mig att Philip Morris, nu med Swedish Match, har strre chans.

Och s kan man undra ver, https://www.di.se/live/storbanken-ku...p-ska-dubblas/

81:20 just nu. Vad tror ni, hur ser det ut i morgon?
Handlade en gng p Haypp kring Augusti ifjol, s har fljt bolaget lite till och frn sedan dess. Ngon gng i November/December gjorde jag en mer djupgende analys av bolaget, efter att ha lst om det i Privata Affrer, varav jag beslutade mig fr att kpa en mindre post aktier. Hittills har Haypp varit en bra affr fr mig, men frgan r om man ska slja och hmta hem lite vinst nu, fr att kpa in sig igen lite senare, ifall att den skulle ska std nedt?
Senast redigerad av mondayleftmebroken 2024-03-23 kl. 17:00.
Citera
2024-03-23, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mondayleftmebroken
Handlade en gng p Haypp kring Augusti ifjol, s har fljt bolaget lite till och frn sedan dess. Ngon gng i November/December gjorde jag en mer djupgende analys av bolaget, efter att ha lst om det i Privata Affrer, varav jag beslutade mig fr att kpa en mindre post aktier. Hittills har Haypp varit en bra affr fr mig, men frgan r om man ska slja och hmta hem lite vinst nu, fr att kpa in sig igen lite senare, ifall att den skulle ska std nedt?
Det mste du ju sjlv avgra och vi kan inte gra det t dig tyvrr;
Citera
2024-03-23, 17:08
Medlem
mondayleftmebrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Det mste du ju sjlv avgra och vi kan inte gra det t dig tyvrr;
Givetvis, men saken kan nd vara vrd att diskutera.
Citera
2024-03-23, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mondayleftmebroken
Handlade en gng p Haypp kring Augusti ifjol, s har fljt bolaget lite till och frn sedan dess.
Plus typ sextio procent sedan dess.
Citera
2024-05-04, 11:11
Medlem
StigHelmutts avatar
Har du ngra lnkar p att det "inte r en svr produkt"?
Jag vill ha recepetet tack!
Vad gr Phil Morris bttre rustad? Jag vill ha statistik, innehll, frsljning popularitet, innan du kan pst nt snt!

Citat:
man kan frga sig varfr just Haypp skulle kunna bli stora p det, det r knappast en svr produkt. Tnker mig att Philip Morris, nu med Swedish Match, har strre chans.
Citera
2024-05-04, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Har du ngra lnkar p att det "inte r en svr produkt"?
Jag vill ha recepetet tack!
Vad gr Phil Morris bttre rustad? Jag vill ha statistik, innehll, frsljning popularitet, innan du kan pst nt snt!
Det r otroligt enkelt att producera en produkt med nikotin.

Nikotin finns att kpa fr producenter, man hel enkelt blandar det med rter (vitt snus), paketerar det i psar och sedan sljer man det.

Vill man gra klassiskt snus s blandar man finmald tobak med salt och ngot basiskt, typ hushllsoda/natriumkarbonat. Vill man ha det i psar s ser man till att det hamnar dr.

Fick du svar p dina frgor?
Senast redigerad av Pillerarm 2024-05-04 kl. 11:18.
Citera
2024-05-04, 11:18
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Det r otroligt enkelt att producera en produkt med nikotin.

Nikotin finns att kpa fr producenter, man hel enkelt blandar det med rter, paketerar det i psar och sedan sljer man det.

Fick du svar p din frga?

Nej det var inget recept med mtt och tillvgagngsstt.
Beskrivningen sger ingenting.

bttre kan du,
Citera
2024-05-04, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Nej det var inget recept med mtt och tillvgagngsstt.
Beskrivningen sger ingenting.

bttre kan du,
Var har jag sagt att jag har ett recept p snus?

Men okej,

500g tobakspulver blandas med med 2.5dl vatten och 50g salt. Lt st i ugnen ett dygn. Drefter 30g natriumkarbonat och mer vatten fr att f bra konsistens. Allt ska blandas ordentligt. Eventuell smak kan tillsttas, liksom glycerin om man vill f det mer lttkramat.

Frstr du att forumet handlar om aktier, inte om hur man producerar det man sljer?
Senast redigerad av Pillerarm 2024-05-04 kl. 11:42.
Citera
2024-05-04, 11:49
Medlem
Citat:
Jag vet inte varfr du jmfr dem med PM/Swedish Match. Haypp r ingen snustillverkare, de r en ehandlare fr snus (och vape/e-cigg) som bland annat sljer just Swedish Matchs Zyn. En massa amerikanska retail-investerare verkar har ftt upp intresset fr bolaget vilket gjort att aktiekursen stuckit till mnen (P/E r vl typ 500 nu...).

Podden Market Makers hade uppe dem fr ngot avsnitt sen https://poddtoppen.se/podcast/128761...allande-gaming Lt lite intressantare n vad jag trodde det skulle vara (sett till deras marginaler och marknadsandel), men inte en chans att jag kper till nuvarande vrdering.
Citera
2024-05-04, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Jag vet inte varfr du jmfr dem med PM/Swedish Match. Haypp r ingen snustillverkare, de r en ehandlare fr snus (och vape/e-cigg) som bland annat sljer just Swedish Matchs Zyn. En massa amerikanska retail-investerare verkar har ftt upp intresset fr bolaget vilket gjort att aktiekursen stuckit till mnen (P/E r vl typ 500 nu...).
Hur som, har jag slt mitt innehav. om de tillverkar eller r med p marknaden spelar inte s stor roll.

Men vitt snus r en marknad som kommer att sl.

Haypp tillverkar sina produkter p samma stt som att ICA gr sin korv.
Senast redigerad av Pillerarm 2024-05-04 kl. 11:59.
Citera
2024-05-04, 12:03
Medlem
StigHelmutts avatar
Jag frgade inte hur man googlar recept, jag ville ha skillnaden p Hayyp och Phil Morris innehll och procedur. Jag tor inte dom anvnder vanlig ugn, tror du verkligen det?
D vill jag ha lnk p det pstendet

Citat:
Var har jag sagt att jag har ett recept p snus?

Men okej,

500g tobakspulver blandas med med 2.5dl vatten och 50g salt. Lt st i ugnen ett dygn. Drefter 30g natriumkarbonat och mer vatten fr att f bra konsistens. Allt ska blandas ordentligt. Eventuell smak kan tillsttas, liksom glycerin om man vill f det mer lttkramat.

Frstr du att forumet handlar om aktier, inte om hur man producerar det man sljer?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in