• 1
  • 2
2024-04-18, 16:20
Medlem
Hej!

Köpte ett par "vinterfälgar" till min BMW M8 (ca 9k per fälg). Allt fungerade bra till en början men efter ca 3 månader började färgen flagna längst kanterna på de bakre fälgarna, det var rätt lite så tänkte inte så mycket på de.

Nu ser det dock helt horibelt ut då riktigt mycket färg släpt längst kanterna (nej den är inte kantstöt).
Åker inte mycket med bilen så köper ej att det är "slitage".

Nu till frågan

Jag har reklamerat, tror ni den kommer gå igenom eller kommer dom hävda "slitage".
Enligt deras policy har de 1 års garanti.
Citera
2024-04-18, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliverktm125
Hej!

Köpte ett par "vinterfälgar" till min BMW M8 (ca 9k per fälg). Allt fungerade bra till en början men efter ca 3 månader började färgen flagna längst kanterna på de bakre fälgarna, det var rätt lite så tänkte inte så mycket på de.

Nu ser det dock helt horibelt ut då riktigt mycket färg släpt längst kanterna (nej den är inte kantstöt).

Nu till frågan

Jag har reklamerat, tror ni den kommer gå igenom eller kommer dom hävda "slitage".

Vart har du köpt fälgarna och vad är det för märke på fälgarna? Låter som att du köpt något riktigt gammalt skräp beaktat bil.
Citera
2024-04-18, 16:26
Medlem
Citat:
Hej!

Nu till frågan

Har inköpet gjorts av dig som privatperson så gäller givetvis också KKL där tre års reklamatonsrätt är stipulerat.
Citera
2024-04-18, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Vart har du köpt fälgarna och vad är det för märke på fälgarna? Låter som att du köpt något riktigt gammalt skräp beaktat bil.

Concaver ifrån ABS wheels, oavsett skräp ska det väll hålla längre än ett halvår? Kommer ändå slänga på sommarsulorna nu men fortfarande tråkigt.
Citera
2024-04-18, 16:40
Medlem
Citat:
Concaver ifrån ABS wheels, oavsett skräp ska det väll hålla längre än ett halvår? Kommer ändå slänga på sommarsulorna nu men fortfarande tråkigt.
Fått någon respons från säljande företag?
Citera
2024-04-18, 16:43
Medlem
Citat:

Jo, tänkte mer om du köpt billiga "originalfälgar". Nu vet jag inget om hur ABS fungerar men de är åtminstone att betrakta som seriösa så om felet beror på något fabrikationsfel tror jag de kommer ta ansvar. Men tror ändå det kan bli svårt. Speciellt då du skriver att du upptäckte lacksläppet tidigare utan att göra något åt det.
Citera
2024-04-18, 16:48
Medlem
Stod att de var avsedda för vinterbruk? Alla fälgar är inte gjorda för saltet.
Citera
2024-04-18, 19:09
Avstängd
Du har köpt fälgar som inte är gjorda för vinterväglag dvs salt mm.

De kommer högst troligen hänvisa dig till nåt finstilt där de står detta om fälgen.
Citera
2024-04-19, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Fått någon respons från säljande företag?
Undrar samma sak.
Har du över huvud taget kontaktat säljaren?
Citera
2024-04-19, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Stod att de var avsedda för vinterbruk? Alla fälgar är inte gjorda för saltet.
Har aldrig hört talas om att fälgar inte skulle vara avsedda för vinterbruk!
Citera
2024-04-19, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flattematte
Har aldrig hört talas om att fälgar inte skulle vara avsedda för vinterbruk!

Det finns ju faktiskt fälgar som skall vara speciellt lämpade för vinterbruk, men inga som enbart passar sommartid, så något fel föreligger hur som helst.
Citera
2024-05-03, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flattematte
Undrar samma sak.
Har du över huvud taget kontaktat säljaren?

Yes de har påbörjat en reklamation mot Concaver, de sa även att de monterat för smala däck på en för bred fälg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in