2024-05-03, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poxxaq
Varför skulle hon träffa en ny? En förbrukad tvåbarnsmorsa vill väl ingen ha?

Hon är betydligt hetare än 95% av svenska whitetrash kvinnor.
Citera
2024-05-03, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellusorca
Ser dagens avsnitt, att Oskar ska ge Tina en överraskning. Då tar han henne till en underklädesbutik och ger henne underkläder, en liten överraskning för sig själv lol. Att han också utbrister ”shit pommes frites” när hon prover underkläder. Verkligen en incel som släppts lös herregud.

Och den här stackars lilla Ida men sin nasty Regan. Vet inte om det är synd om henne eller om hon får skylla sig själv. Känns verkligen som att han går miste om en bra tjej men han är för mansgris för att inse det. Och hon ba ”jag tänker inte förlora mig själv i det här äktenskapet” samtidigt som han använder henne både som dörrmatta och madrass.

Nya favoritparet är definitivt Robin och Angelin, så söta.

Han är totalt okunnig vad gäller kvinnor tyvärr, ska han köpa underkläder så kolla storlek och välj ut något personligt isåfall och slå in det i ett fint paket
Inte gå till butiken och säg köp vad du vill. 🫢🤔
Incel är han inte, han är utåtriktad älskar säkert Tina men är orutinerad och lite egoistisk så det blir fel med han lär sig säkert. Att han har självinsikt och inser att han bestämmer för mycket är ju positivt.
Citera
2024-05-03, 07:34
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slangen80
Tina är lite skum att förstå sig på ibland. Sitter bara och hummar (hmm, hm, hmm). Men där har ändå den gode Oskar gjort sig ett riktigt kap. Hon är ett par nivåer över honom. Verkar som dag 2 i Stockholm blev betydligt bättre än fiaskot dag 1 med tunnelbana och Vasaskeppet.

Får gamle Lars sig en skopa skit av sin dotter i nästa avsnitt? Såg ut så på trailern. Antar att det handlar om det horribla beslutet att de ska skaffa barn. Håller med om Angelina och Robin, de är fina ihop. Man blev glad av att se hennes glädje när han friade.

Tony får se till att Christy kommer in i samhället bättre. Det är hans ansvar att hjälpa till med det! Av det man sett verkar han inte göra ett skit. Men svårt veta om hela bilden ges.

Saknade för övrigt den gamle björnbusen Roffe detta avsnitt. Farangen Roffe.
Christy borde gå till öppna förskolan med Melissa så hon får träffa andra barn.
Citera
2024-05-03, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keriksson714
Lugn nu "Roffe-light "

Ingen vit kvinna som inte är efterbliven eller fet vill röra dig,så är det.
Citera
2024-05-03, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Christy borde gå till öppna förskolan med Melissa så hon får träffa andra barn.

Filippinska kvinnor brukar hitta varandra inom katolska kyrkan där de är en stor del av besökarna, Christy kan oxå gå dit o passa på att bikta sig samtidigt.
Citera
2024-05-03, 08:12
Medlem
DeppJohnnys avatar
Citat:
Han är totalt okunnig vad gäller kvinnor tyvärr, ska han köpa underkläder så kolla storlek och välj ut något personligt isåfall och slå in det i ett fint paket
Inte gå till butiken och säg köp vad du vill. 🫢🤔
Incel är han inte, han är utåtriktad älskar säkert Tina men är orutinerad och lite egoistisk så det blir fel med han lär sig säkert. Att han har självinsikt och inser att han bestämmer för mycket är ju positivt.

Vad alla gnäller på Oskar hela tiden. Han är en jättefin person och gör sitt yttersta hela tiden för att göra henne nöjd. Det är inte lätt med kvinnor alla gånger, dessutom kommer de från olika kulturer. Jag ser inget fel i att gå till en butik och låta henne välja själv, tvärtom, trots en storlek kan underkläder sitta väldigt olika.

Ida däremot, det förhållandet är sorgligt att se.

Tony och Christy är för fina. Klart hon får hemlängtan och känner sig deppig. Hade varit omänskligt om det var tvärtom. Det är en oerhörd omställning och Sverige är ett väldigt ensamt land.
Senast redigerad av DeppJohnny 2024-05-03 kl. 08:14.
Citera
2024-05-03, 08:36
Avslutad
Citat:
Ja så är det. Men då kan man väl lika gärna åka till Filippinerna och hitta en egen utan barn och bilda familj med?
Citera
2024-05-03, 08:42
Medlem
jarhoiss avatar
Citat:
Det finns gott om män också som aldrig ens tanken på att dejta en svenskfödd kvinna, vi dras till olikheter och asiatiska kvinnor är så mycket mer spännande i mina ögon och har alltid varit så lägg ner snacket om att det bara är 65 åriga män med ölmage som inte klarar av att ta hand om ett hem som dejtar thailändskor och filippinskor.
Jag är 44 år, min fru lite yngre. Jag sköter mer än häflten av matlagning, tvättar det mesta. Du lever i fördomar som de flesta som saknar kunskap om hur det fungerar.

Självklart är det inget fel i att svenska män hellre dejtar kvinnor från andra icke-europeiska kulturer men det är precis lika sant att de svenska män som dras till asiatiskor och speciellt de män som bestämmer sig för att baxa hem dem till Sverige i princip undantagslöst är socialt bortkomna som inte riktigt funkar i relationer med andra människor. Även om det inte gäller just dig räcker det väl med att ta dig en titt i din egna bekantskapskrets
Citera
2024-05-03, 09:44
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeppJohnny
Vad alla gnäller på Oskar hela tiden. Han är en jättefin person och gör sitt yttersta hela tiden för att göra henne nöjd. Det är inte lätt med kvinnor alla gånger, dessutom kommer de från olika kulturer. Jag ser inget fel i att gå till en butik och låta henne välja själv, tvärtom, trots en storlek kan underkläder sitta väldigt olika.

Ida däremot, det förhållandet är sorgligt att se.

Tony och Christy är för fina. Klart hon får hemlängtan och känner sig deppig. Hade varit omänskligt om det var tvärtom. Det är en oerhörd omställning och Sverige är ett väldigt ensamt land.

I min tidigare inlägg har jag hyllat Oskar.
Det är absolut inte fel att gå till en underklädesbutik och låta sin tjej välja! Men om min kille hade taggat upp mig och sa att han hade en överraskning så hade jag förväntat mig något helt annat. Inte att vi ska välja underkläder till mig som han ska slita av mig senare på kvällen, nah, det är kanske mer så man överraskar sin man?
Citera
2024-05-03, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jarhois
Självklart är det inget fel i att svenska män hellre dejtar kvinnor från andra icke-europeiska kulturer men det är precis lika sant att de svenska män som dras till asiatiskor och speciellt de män som bestämmer sig för att baxa hem dem till Sverige i princip undantagslöst är socialt bortkomna som inte riktigt funkar i relationer med andra människor. Även om det inte gäller just dig räcker det väl med att ta dig en titt i din egna bekantskapskrets

Det var kanske mer så förut, inte nuförtiden då många yngre också träffar asiatiska kvinnor och kvinnor från andra kulturer mer och mer. I min egen bekantskapskrets finns det kanske 1 eller 2 av 10-12 par som faller inom den kategorin. De flesta är 40-55 år, klarar av att vara sociala och ser välvårdade ut, delar på hushållsarbetet m.m.
Citera
2024-05-03, 10:04
Medlem
Oskar ställer ju frågan vad Tina vill göra för hon verkar reagera negativt vad han än föreslår. Till kameran säger hon att hon vill att han är romantisk. Har hon någon gång sagt vad romantik är för henne? Hon verkade ändå uppskatta utekvällen, men förstår Oskars reaktion då hon verkade sjukt negativ.

Ang. par där ena partnern är på turistvisum och den andra måste jobba eller sysslar med sina egna rutiner. Jag förstår att man måste jobba, men man kan väl hjälpa till att fylla dagarna med lite mer meningsfulla aktiviteter för sin partner än att låta den i princip vara hemma och vänta, för att sedan äta middag och sova. Som någon sa, lite mer ansträngning behövs nog annars är det nog tillbaka till Sverige/Asien/Afrika whatever. Behöver ju inte vara så mycket, visa hur man tar bussen/tåget för att ta sig runt, visa öppna förskolan/svenska kyrkans barntimmar, köpcentrum, vandringsleder och vad folk nu tycker om att göra och mår bättre av. Mycket bottnar ju i en osäkerhet, att man inte kan ta sig runt själv och inte kan språket. Samma för den svenska tjejen i Afrika, istället för att syssla med egna saker när hennes man spelar tennis osv. är hon ett extremt bihang.
Citera
2024-05-03, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poxxaq
Ja så är det. Men då kan man väl lika gärna åka till Filippinerna och hitta en egen utan barn och bilda familj med?

Det är inte billigt du att börja från scratch, kan man som man hitta en som redan är här så sparar man minst 100-200 tusen. Nog för att äventyret till att tjejen är självförsörjande med jobb och svenskakunskaper är rolig och innebär mycket resor, många nya erfarnheter så är det också flera månader ifrån varandra, misstänksamhet om otrohet (i början tills man känner och litar på varandra) kostnader och osäkerhet om framtiden med mera med mera. Jag skulle aldrig i 45 års ålder göra om det igen med en ny om jag blev ensam. Känner många från Filippinerna och Thailand så hade hittat en ny livskamrat på hemmaplan isåfall. Däremot om man varit i pensionsålder hade jag dragit dit istället och bosatt mig så slipper man hela byråkratin med visum och uppehållstillstånd.
Senast redigerad av keriksson714 2024-05-03 kl. 10:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in