2024-05-02, 19:17
Medlem
Ärligt talat jag tycker Chrippa och Linnea förtjänar varann. Men barnet behöver tas i från ekvationen. Sedan får Chrippa släppa sin version av sin barndom eller skriva bok som storebror eller göra vad han vill.
Citera
2024-05-02, 19:21
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Nej, kommentaren var inte till dig.

Nej men jag kan ändå kommentera, om du följt Chrippa så borde du ju sett hur han var för 10 månader sedan mot nu. Han har alltid varit lite dampig osv men då var han ändå "rolig" att följa, men nu har han ju blivit hjärndöd. Är det så konstigt att man kan ändra uppfattning om en person på 10 månader?
Citera
2024-05-02, 19:22
Medlem
Citat:
Nej, din åsikt har inte alls varit densamma (särskrivs inte) varför ljuger du? Det här skrev du för knappt tio månader sedan:
Näääh
Va trist att läsa detta. Eller trollar ni?
Jag e både förvånad men samtidigt inte.
Tyst det blev*
Naja.. E dom båda okej med detta så ..
Du verka inte alls särskilt kritisk till Chrippa för bara tio månader sedan. Men du är väl en av Jockes kommandokollin och en som tycker att Rask gör bra analyser.

Det där förklarar vad ???
Om jag nu minns rätt så var jag förvånad över att han och Julia gjort slut.
Jag gillade Chrippa en gång i tiden ja..
Men när SNEA kom med in i bilden backa jag.
Vad är jag? Jockes kommandokollin? ...
Ja, jag tycker Rask gör bra analyser. Men vi är väl i Chrippas tråd nu va? Eller har jag hamnat fel?
Citera
2024-05-02, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Det flyttas fokus exakt hela tiden. När de inte har något mer att säga så går de på Jocke istället och ska berätta hur kass han är och hur mycket han ljuger om socpapprerna, om att han ber alla ( rask o anjo ) att mata på med videos om Chrippa.

Det är liksom antaganden bara men som blir en sanning i deras huvuden.

Tråden handlar mer om vad alla tycker Jocke gör och gjort än att se problematiken med Chrippa och Linnea. Chrippa är ingen bra pappa eller människa.

Man är ingen bra pappa enbart för att man är på en vattenpark en gång om året, eller går till en lekpark varje dag i värmen.

De har NOLL uppfostran på ungen, och detta gäller lika mycket Julia som Chrippa.

Men du!

Det händer och det har hänt så otroligt mycket det här året och det är många aktörer inblandat.
Den här härvan är oerhört komplex och det är inte helt enkelt att plocka ur en liten del för att få ihop ett helt sammanhang.
Då krävs det att man försöker få med vad som ser ut har föranlett den ena situationen efter den andra.
Det är inte att flytta fokus.

Jag vill inte verka otrevlig, men jag förstår inte hur man inte kan förstå och se det.
Citera
2024-05-02, 19:33
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Men du!

Det händer och det har hänt så otroligt mycket det här året och det är många aktörer inblandat.
Den här härvan är oerhört komplex och det är inte helt enkelt att plocka ur en liten del för att få ihop ett helt sammanhang.
Då krävs det att man försöker få med vad som ser ut har föranlett den ena situationen efter den andra.
Det är inte att flytta fokus.

Jag vill inte verka otrevlig, men jag förstår inte hur man inte kan förstå och se det.

Många inblandade? Det är ju för att folk lägger sig i ja, men det är Chrippa, Linnea, Julia, Anjo och lite Jocke + Rask, sen att fler folk vill lägga sig i detta är för att det kan tjänas pengar.

Men okej, vad har Jockes socpapper med detta drama att göra då? För INGEN kan ta ifrån honom sin barndom, är väl inte vad detta drama handlar om?

Det folk borde fokusera på är Chloe, och sen att reda ut har Linnea fått Chrippa i häktet utan att han slagit henne? osv osv osv osv. Vad jocke varit med om o dylikt är totalt irrelevant till dramat.
Citera
2024-05-02, 19:36
Avslutad
Hur ser det ut i dagsläget därborta i soliga Spanien?
Christofer och Linnéa har alltså inte kidnappat Chloé.

Julia kom ner till Spanien som det var sagt, hon har Chloé hos sig nu.

Jag antar att hon ska resa vidare till Turkiet?
Vore det inte skönare för alla inblandade om Chloé stannar i Spanien, så kan Julia få återhämta sig, Chloé får leka och ingen behöver sova med ett öga öppet, refo ifall Jockes fans försöker "rädda ett barn" som inte behöver räddas?

Fans och följare har gjort skeva saker förr och Chloé ska nog hållas långt bort från Sverige och dom som öppet sviker henne, gång på gång.

Den som sett Chloé sista tiden, har kunnat se en glad trygg tjej, är det så mycket begärt att Christofer och Linnéa får ha henne hos sig, tills det lugnar ner sig i Norrköping?

En vädjan till Julia och Christofer,
Tänk på Chloés bästa.
Hon behöver er båda och om hon tas till Sverige nu, så kommer Jocke, Anjo och Rask göra ALLT för att Chloé ska omhändertas.

Jocke pratar om sina soc-papper, så hur är det han är funtad?
Vill han ge Chloé sitt barndomstrauma?

Är han så störd att han medvetet vill skada ett barn?
Ta ifrån en förälder sitt barn?
Varför?
För att vinna?
Vinna vad?

Jocke bestämmer inte över någon annan människa.
Han borde se om sin egna familj och låta Christofer, Linnéa och Julia få lösa situationen, utan att hela youtube ska lägga sig i.
Det har ju inte gått så bra hittills.

Jocke, Anjo och Rask, det är över nu.
Lillen har sina föräldrar och hon ska inte fråntas sin trygghet.

Nu handlar det om att rädda ett barn från att separeras från sina föräldrar.

Allt handlar inte om visningar och likes.
Det handlar om ett barn som farit runt som en kappsäck.
Christofer och Linnéa kan erbjuda henne vad hon behöver och Julia ska självklart få ha kvar vårdnaden.
Just nu är Julia inte sig själv, som ser på det hela som ett spel, där hon har agerat som en kappvändare.

Låt Chloé stanna i Spanien.
Senast redigerad av Mumsbulle 2024-05-02 kl. 19:40.
Citera
2024-05-02, 19:37
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ja, varför fokuserar du inte på Chloe då?

Det har jag gjort du får väl läsa vad jag skrivit, har skrivit att fokuset bör ligga på Chloe. Det är hon det är synd om när alla pajkastar varandra och ska försöka förklara hur dåliga personer alla är. Men jag kan inget som ni andra här inget göra än att anmäla om man ser något galet.
Citera
2024-05-02, 19:37
Medlem
Citat:
Många inblandade? Det är ju för att folk lägger sig i ja, men det är Chrippa, Linnea, Julia, Anjo och lite Jocke + Rask, sen att fler folk vill lägga sig i detta är för att det kan tjänas pengar.

Men okej, vad har Jockes socpapper med detta drama att göra då? För INGEN kan ta ifrån honom sin barndom, är väl inte vad detta drama handlar om?

Det folk borde fokusera på är Chloe, och sen att reda ut har Linnea fått Chrippa i häktet utan att han slagit henne? osv osv osv osv. Vad jocke varit med om o dylikt är totalt irrelevant till dramat.

Det här handlar väl inte bara om Jockes socpapper?
Den här cirkusen innehåller mängder av parametrar och aktörer att ta hänsyn till.

Och inte minst, det utspelar sig ett familjebråk på sociala medier som går långt bak i tiden.

Det är det vi får se nu.
Citera
2024-05-02, 19:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Håller med dig att slåss och puttas är inte normalt i ett förhållande.
Tänker också på bilder/storys som chrippa lägger ut där han hela tiden måste visa upp barnet & Linnea han måste verkligen visa upp dom två tillsammans, blir bara för mycket.
Det är så otroligt utstuderat och fjantigt. För att i hans värld "sätta folk på plats". Att vinna som han säger.
Citera
2024-05-02, 19:38
Medlem
Citat:
Det flyttas fokus exakt hela tiden. När de inte har något mer att säga så går de på Jocke istället och ska berätta hur kass han är och hur mycket han ljuger om socpapprerna, om att han ber alla ( rask o anjo ) att mata på med videos om Chrippa.

Det är liksom antaganden bara men som blir en sanning i deras huvuden.

Tråden handlar mer om vad alla tycker Jocke gör och gjort än att se problematiken med Chrippa och Linnea. Chrippa är ingen bra pappa eller människa.

Man är ingen bra pappa enbart för att man är på en vattenpark en gång om året, eller går till en lekpark varje dag i värmen.

De har NOLL uppfostran på ungen, och detta gäller lika mycket Julia som Chrippa.

Alla runt Kräftan hade kunnat skita i att ens försöka hjälpa han.
Ingen lägenhet, inget lån av mobil, inget skjutsandet för att träffa barnet. Ingen hjälp med flytt från Stockholm till Norrköping.
Han hade kommit ut (om han ens hade kommit ut) som en hemlös pajas.
Om Jocke är så jävlig hela tiden, varför åker han med på resor? varför tar han emot att han står med på ett kontrakt på en lägenhet? Varför lånar han en mobil av brorsan han avskyr?
Varför dementerade inte Kräftan på en gång när han släpptes att alla videos som gjorts är bullshit?
Han hade kunnat rakt ut säga att "Jag har orsakat blåmärkena på L, vi puttas och slåss i vårt förhållande, så jag är en kvinnoboxare och allt som sagts att jag är oskyldig stämmer inte. L har aldrig rört barnet och aldrig talat illa om henne. Jag är skyldig till anklagelserna och ansvarar för det jag gjort"

Sen kunde L gått ut med sitt och berättat att de knuffas och slåss i deras förhållande och hon blir vansinnig när de bråkar.

Nejdå, istället hakar man på drevet, svag och fegis som man är utan stake. För att sen vara ännu mer ryggradslös och inte våga eller ansvara för vad man gjort och ljugit om.
En skam!
Citera
2024-05-02, 19:39
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det här handlar väl inte bara om Jockes socpapper?
Den här cirkusen innehåller mängder av parametrar och aktörer att ta hänsyn till.

Och inte minst, det utspelar sig ett familjebråk på sociala medier som går långt bak i tiden.

Det är det vi får se nu.

Nej men att folk ens diskuterar hans socpapper är sjukt. Det har noll relevans alls till dramat. Och ingen kan fortfarande ta ifrån honom hans barndom och historia. Detta kan man ta i hans tråd om hans socpapper om man vill prata om det.
Citera
2024-05-02, 19:44
Medlem
Citat:
Nej men att folk ens diskuterar hans socpapper är sjukt. Det har noll relevans alls till dramat. Och ingen kan fortfarande ta ifrån honom hans barndom och historia. Detta kan man ta i hans tråd om hans socpapper om man vill prata om det.
Som jag skrev:

Det utspelar sig ett familjebråk öppet på sociala medier.
Mellan Chrippa och Jocke.
Bråket går långt bak i tiden OCH det är det som vi får se nu.

Det är deras fight, och det är inget vi kan styra.

Socpapprerna blir ju relevanta i tråden eftersom det är en del av konflikten Chrippa har med Jocke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in