Citat:
Ursprungligen postat av
geek12
Det flyttas fokus exakt hela tiden. När de inte har något mer att säga så går de på Jocke istället och ska berätta hur kass han är och hur mycket han ljuger om socpapprerna, om att han ber alla ( rask o anjo ) att mata på med videos om Chrippa.
Det är liksom antaganden bara men som blir en sanning i deras huvuden.
Tråden handlar mer om vad alla tycker Jocke gör och gjort än att se problematiken med Chrippa och Linnea. Chrippa är ingen bra pappa eller människa.
Man är ingen bra pappa enbart för att man är på en vattenpark en gång om året, eller går till en lekpark varje dag i värmen.
De har NOLL uppfostran på ungen, och detta gäller lika mycket Julia som Chrippa.
Alla runt Kräftan hade kunnat skita i att ens försöka hjälpa han.
Ingen lägenhet, inget lån av mobil, inget skjutsandet för att träffa barnet. Ingen hjälp med flytt från Stockholm till Norrköping.
Han hade kommit ut (om han ens hade kommit ut) som en hemlös pajas.
Om Jocke är så jävlig hela tiden, varför åker han med på resor? varför tar han emot att han står med på ett kontrakt på en lägenhet? Varför lånar han en mobil av brorsan han avskyr?
Varför dementerade inte Kräftan på en gång när han släpptes att alla videos som gjorts är bullshit?
Han hade kunnat rakt ut säga att "Jag har orsakat blåmärkena på L, vi puttas och slåss i vårt förhållande, så jag är en kvinnoboxare och allt som sagts att jag är oskyldig stämmer inte. L har aldrig rört barnet och aldrig talat illa om henne. Jag är skyldig till anklagelserna och ansvarar för det jag gjort"
Sen kunde L gått ut med sitt och berättat att de knuffas och slåss i deras förhållande och hon blir vansinnig när de bråkar.
Nejdå, istället hakar man på drevet, svag och fegis som man är utan stake. För att sen vara ännu mer ryggradslös och inte våga eller ansvara för vad man gjort och ljugit om.
En skam!